Toon posts:

gehackte email accounts

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatieschets: de provider van onze mail heeft de imap dienst op slot gezet (inloggen via webmail kan wel) omdat er spam zou zijn verstuurd vanaf ons domein. Inmiddels wachtwoorden veranderd, enz.

Maar nu ben ik op zoek naar de oorzaak. Ofwel de passwords zijn afgeluisterd of er is meer aan de hand.

Er is kort voor de probemen begonnen bij de IKEA gewerkt met een mailclient (thunderbird). De instellingen van de server zijn STARTTLS en normal password voor zowel inkomend als uitgaande mail. Is dit veilig genoeg of heeft iemand daar de wachtwoorden kunnen onderscheppen?

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 13:20:
(...)
Er is kort voor de probemen begonnen bij de IKEA gewerkt met een mailclient (thunderbird). De instellingen van de server zijn STARTTLS en normal password voor zowel inkomend als uitgaande mail. Is dit veilig genoeg of heeft iemand daar de wachtwoorden kunnen onderscheppen?
Belangrijker dan het gebruik van STARTTLS (lijkt mij) is de vraag: welke authenticatie-methode is er gebruikt? Normal password, of Encrypted password.
In het eerste geval zou het inderdaad gesnift kunnen zijn.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Verwijderd

Topicstarter
normal password.

Dus op een publiek wifi wordt een normal password gewoon voor iedereen leesbaar verstuurd?

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-11 15:11
mits je de juiste programma's hebt wel ja..

plain text :)

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006