TV via het www (glasvezel) zonder decoder?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:06
Ik neem nu glasvezel af bij Solcon aangezien ze daar "analoge" (dvb-c) aanbieden. Echter heb ik zojuist een mail ontvangen dat ze hier binnenkort mee stoppen. Maar niet getreurd ik krijg een "goedkoper" abonnement (wat €2 p/m duurder is).

Alleen ik ben hier helemaal niet blij mee? Waarom?

- Coax direct in de tv = geen extra kastje (en beter nog geen extra remote)
- Coax direct in de tv = opnemen via de tv naar usb HDD (wederom geen extra kastje/remote)
- Zo veel tv's aansluiten als je wil ZONDER extra kosten
- Zo veel recorders aansluiten als je wil en wederom ZONDER extra kosten.

Enige nadeel: het betreft digitale tv, geen HD daar heb ik wel een losse decoder voor nodig. Nou kijk ik redelijk vaak tv, films meestal wel via kodi (op android device met HDMI CEC dus geen losse remote) maar de tv is nog perfect voor even het journaal of hopen series op discovery etc. Ik heb helemaal geen zin in "verplichte" losse kastjes.

Dus wat nu (eigenlijk mijn vraag bovenstaande is meer een rant :p)?
Overstappen op TV-only van ziggo en dan een los glasvezel abo? Bij het middelste tv abo van Ziggo en een 100/100 glasvezel pakket ben ik namelijk ongeveer even duur uit. Vaste telefoon gebruik ik niet.

Of allicht zijn er andere oplossingen te vinden? Bestaan er tv's met ingebouwde internet tuner?

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
KNIPPR met je android device bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Op zich snap ik wel dat ze met analoge tv stoppen anno 2016. Er zijn alternatieven genoeg, maar alles is digitaal.

Journaal enzo kijk ik trouwens ook via Kodi (journaal 24 geeft altijd het laatste journaal) en dat is volgens mij ook gewoon legaal.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
ido schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 13:13:
KNIPPR met je android device bekijken?
Hm dat zou een tussenoplossing zijn, nadeel is dat ik daar niet zelf kan opnemen en max 7 dagen terug kan kijken en niet wanneer ik het wil. Allicht wel leuk om die gratis maand eens te proberen.
Marzman schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 13:26:
Op zich snap ik wel dat ze met analoge tv stoppen anno 2016. Er zijn alternatieven genoeg, maar alles is digitaal.

Journaal enzo kijk ik trouwens ook via Kodi (journaal 24 geeft altijd het laatste journaal) en dat is volgens mij ook gewoon legaal.
Ja dat ze analoog stoppen vind ik helemaal prima, maar dvb-c is een digitaal signaal dusja :) Wat ik alleen zo vreemd vind: waarom die hype op decoders? Mijn tv kan het prima decoden waarom MOET ik dan een extra kastje wat niet eens iets extras toevoeg.... Kijk naar Ziggo, daar is niks verplicht wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Uit nieuws: KPN werkt aan iptv zonder settopbox blijkt dat KPN vorig jaar een test uitgevoerd heeft met IPTV zonder decoder. Je TV zou er wel geschikt voor moeten zijn. Ik heb overigens geen idee hoe die test is verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Ik heb zojuist ook Solcon opgezegt.

Heb gekeken en heb wel geteld de vaste telefoon 7 keer gebruikt afgelopen jaar, dus ik heb die maar gewoon de deur uit gedaan.

Nu terug naar Ziggo.
https://www.ziggo.nl/tv-internet/

Het compleet pakket. Geen vaste lijn meer, minder upload, maar upload toch niet veel en wat ik naar STACK duw mag best wat langer duren.

- Sneller download
- Meer kanalen
- Ook weer analoog+basis DVB-C
- Wifispots wat gezien de dekking en hoeveelheid klanten denk wel gaat schelen op mijn mobiele data
- Betere tablet/phone app ook buiten het interne netwerk
- Openen/pauzeren voor die ene TV die dan maar de STB krijgt
- Replay TV (Volgens mij soort van alles opnemen en dus ook starten wanneer je wilt later als de echte tijd?)
- Myprime films en series erbij (geen idee of het wat is)
- Geen extra kosten voor Ziggo sport meer voor Max

- ~zelfde geld.

Bye Bye, Zwaai Zwaait Solcon

[ Voor 6% gewijzigd door j1nx op 06-07-2016 14:14 ]

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Ja dat zou een alternatief zijn, alleen doe ik juist wel weer veel met upload dus wat dat betreft wil ik het liefste wel bij glasvezel blijven.

Zat net even te kijken:

Vodafone 100/100 (en evt te upgraden naar 500/500 voor de liefhebbers)
+
Ziggo TV Play Start (29 HD zenders)
= €60
Nou kan het zijn dat daar nog €2/mnd bij komt voor een CI+ module maar ik geloof dat je die ook gewoon kan kopen.

Tja dan heb ik toch wel het beste van beide, én alsnog 100/100 én geen "gezeur" met de TV. Is alleen wel grappig, tv kost dan dus €25/mnd en internet €35 8)7 Met zulke bedragen vraag ik me af of ik niet beter zo'n internet dienst kan pakken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 15:36
Dat dvb-c via glas er uit gaat ligt aan KPN die met de glashart media dienst stopt (welke Solcon af nam, maar dat houd dus op)

De reden waarom ze de kastjes zo pushen? als je het mij vraagt puur om dan lekker per TV x bedrag extra af te rekenen.... Helaas gaat ziggo er achteraan met alleen huur voor de CI modules en laten we het maar niet over canaldigitaal hebben waar ze 10 euro per maand rekenen voor alleen een extra smart card!

Die internet TV hebben als nadeel dat ze niet rechtstreeks op je TV kunnen. Het gaat allemaal via de chromcast (Apple TV ondersteuning werken ze aan geloof ik) en je smartphone/tablet. Zelf opnemen is er dus niet bij. Ook kun je vaak maar 1 of 2 streams tegelijk krijgen en is het aantal zenders zeer beperkt (voor meer zenders loopt de prijs al snel op). Bij ziggo krijg je daarnaast nog gratis ziggo sport erbij (voor het geval je dat interessant vind).

Aangezien je graag je hoge upload wilt houden denk ik dat je met de combinatie vodafone + ziggo het beste af bent. Overigens kost vodafone 100/100 hier 40 euro/maand volgens de vodafone website (reggefiber gebied)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:51
VVV-007 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 08:31:

De reden waarom ze de kastjes zo pushen? als je het mij vraagt puur om dan lekker per TV x bedrag extra af te rekenen.... Helaas gaat ziggo er achteraan met alleen huur voor de CI modules en laten we het maar niet over canaldigitaal hebben waar ze 10 euro per maand rekenen voor alleen een extra smart card!
Die kastjes zijn tot op heden nog steeds nodig omdat IPTV nog niet via een ingebouwde decoder kan. En dat duurt nog jaren gezien de traagheid waarmee fabrikanten dat soort dingen implementeren. DVB-C heeft ook heel lang geduurd.
En de keuze voor IPTV is aan de operator. Het is bijvoorbeeld simpeler omdat te combineren met je DSL klanten. 1 product voor meerdere mediums. En twee platforms tegelijk aanhouden is nou eenmaal niet het meest economische.
Het zou wel fijn zijn dat een operator die bewust DVB-C aanbiedt (buiten KPN om) dat op meer plekken zou gaan doen. Ik denk dan aan Jonaz bijvoorbeeld..

Aangezien je graag je hoge upload wilt houden denk ik dat je met de combinatie vodafone + ziggo het beste af bent. Overigens kost vodafone 100/100 hier 40 euro/maand volgens de vodafone website (reggefiber gebied)
Waar Vodafone eigen switches in de PoP heeft staan en dus met eigen aanvoer werkt houden ze KPN helemaal buiten de deur. Dat levert de klant 5 euro korting op per maand omdat Vodafone het zelf goedkoper kan leveren.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:50
Ik heb op mijn Smart TV een app staan waarmee ik iptv zonder decoder kan kijken, gewoon met mijn eigen afstandsbediening. Je kunt met die app zelf zenders en favorieten toevoegen, opnemen en zenders in volgorde wijzigen, wat met zo'n provider decoder niet kan. En ook meerdere tv's aansluiten zonder extra kosten en kabels, want de tv's hebben toch al WiFi of ethernet.

Misschien ook iets voor jou?

Momenteel heb ik daarvoor nog een buitenlandse tv provider omdat tot nu toe niemand Nederlandse tv in zo'n vorm aanbiedt, maar misschien kan een tv-dienst als KNIPPR wel .m3u playlists beschikbaar stellen?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net ook van Solcon de bevestiging binnen dat zij gaan stoppen met het aanbieden van DVB-C. Zijn er nog glasvezel aanbieders die wel DVB-C aanbieden?
Of is Ziggo nu de laatste strohalm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 11:01:
Net ook van Solcon de bevestiging binnen dat zij gaan stoppen met het aanbieden van DVB-C. Zijn er nog glasvezel aanbieders die wel DVB-C aanbieden?
Alleen XSYou en Jonaz leveren DVB-C via glasvezel op Reggefiber netwerken bij mijn weten. Maar die zijn alleen lokaal aanwezig.
Doen ze dan wel geheel zonder KPN ITNS/Glashart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironleg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:24
timmie1 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 22:07:
Ik heb op mijn Smart TV een app staan waarmee ik iptv zonder decoder kan kijken, gewoon met mijn eigen afstandsbediening. Je kunt met die app zelf zenders en favorieten toevoegen, opnemen en zenders in volgorde wijzigen, wat met zo'n provider decoder niet kan. En ook meerdere tv's aansluiten zonder extra kosten en kabels, want de tv's hebben toch al WiFi of ethernet.

Momenteel heb ik daarvoor nog een buitenlandse tv provider omdat tot nu toe niemand Nederlandse tv in zo'n vorm aanbiedt, maar misschien kan een tv-dienst als KNIPPR wel .m3u playlists beschikbaar stellen?
Timmie1

Heeft deze provider ook nederlandse zenders? Zo ja ben ik erg benieuwd wie deze provider is.

Zou je een link kunnen posten (Mits deze natuurlijk legaal is O-) O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Zo weer even een reactietje van mij was nogal druk de laatste tijd
Dat dvb-c via glas er uit gaat ligt aan KPN die met de glashart media dienst stopt (welke Solcon af nam, maar dat houd dus op)

Die internet TV hebben als nadeel dat ze niet rechtstreeks op je TV kunnen. Het gaat allemaal via de chromcast (Apple TV ondersteuning werken ze aan geloof ik) en je smartphone/tablet. Zelf opnemen is er dus niet bij. Ook kun je vaak maar 1 of 2 streams tegelijk krijgen en is het aantal zenders zeer beperkt (voor meer zenders loopt de prijs al snel op). Bij ziggo krijg je daarnaast nog gratis ziggo sport erbij (voor het geval je dat interessant vind).

Ja, huren huren en nog eens huren, alleen bij ziggo kan je tenminste gewoon bij een derder partij een smartcard/CI module KOPEN :)
Volgens de vodafone site ik €5p/m korting zolang mijn contract loopt dus 100/100 komt uit op €35
Barre73 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 21:11:
[...]

Die kastjes zijn tot op heden nog steeds nodig omdat IPTV nog niet via een ingebouwde decoder kan. En dat duurt nog jaren gezien de traagheid waarmee fabrikanten dat soort dingen implementeren. DVB-C heeft ook heel lang geduurd.
En de keuze voor IPTV is aan de operator. Het is bijvoorbeeld simpeler omdat te combineren met je DSL klanten. 1 product voor meerdere mediums. En twee platforms tegelijk aanhouden is nou eenmaal niet het meest economische.
Het zou wel fijn zijn dat een operator die bewust DVB-C aanbiedt (buiten KPN om) dat op meer plekken zou gaan doen. Ik denk dan aan Jonaz bijvoorbeeld..

[...]

Waar Vodafone eigen switches in de PoP heeft staan en dus met eigen aanvoer werkt houden ze KPN helemaal buiten de deur. Dat levert de klant 5 euro korting op per maand omdat Vodafone het zelf goedkoper kan leveren.
Tja maar handig voor de consument? Ik vind van niet...
timmie1 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 22:07:

En welke app is dat? Als ik je begrijp heb je dus eigenlijk zenders van een buitenlandse provider die je kan streamen via een TV app?
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 11:01:
Tot op heden heb ik nog niks gevonden :(
Barre73 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 16:49:
[...]

Alleen XSYou en Jonaz leveren DVB-C via glasvezel op Reggefiber netwerken bij mijn weten. Maar die zijn alleen lokaal aanwezig.
Doen ze dan wel geheel zonder KPN ITNS/Glashart.
Ja die zijn er helaas niet in Noordwijk :p
ironleg schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 16:56:
[...]

Timmie1

Heeft deze provider ook nederlandse zenders? Zo ja ben ik erg benieuwd wie deze provider is.

Zou je een link kunnen posten (Mits deze natuurlijk legaal is O-) O-) )
Yes, ik ben ook benieuwd :)

-----------------------------------------------------------------

Goed en nog even terug naar mijn oorspronkelijke idee om Ziggo+Vodafone te nemen. Vrees toch dat dat hem niet gaat worden. Reden dat ik graag een glasvezel verbinding heb is ivm eigen servertje. Bij Vodafone echter (https://www.vodafone.nl/s...huis/internet/wifi-modem/) krijg je een modem wat GEEN bridged modes ondersteund. Dus wtf? Je kan niet eens je eigen router gebruiken zonder NAT achter NAT.

Tja dan houd het voor mij op helaas want daar gaan we niet aan beginnen, is alleen maar drama met FTP bijvoorbeeld.

Maar wat nu? Vodafone was wel de goedkoopste. Toch blijven? Toch meer gaan betalen en een random andere provider pakken? Maarja KPN bijv vraagt €45 voor 100/100 ;( dat is me toch net even te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bifi_G60
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 21:21
Mattie112 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:03:

Goed en nog even terug naar mijn oorspronkelijke idee om Ziggo+Vodafone te nemen. Vrees toch dat dat hem niet gaat worden. Reden dat ik graag een glasvezel verbinding heb is ivm eigen servertje. Bij Vodafone echter (https://www.vodafone.nl/s...huis/internet/wifi-modem/) krijg je een modem wat GEEN bridged modes ondersteund. Dus wtf? Je kan niet eens je eigen router gebruiken zonder NAT achter NAT.

Tja dan houd het voor mij op helaas want daar gaan we niet aan beginnen, is alleen maar drama met FTP bijvoorbeeld.

Maar wat nu? Vodafone was wel de goedkoopste. Toch blijven? Toch meer gaan betalen en een random andere provider pakken? Maarja KPN bijv vraagt €45 voor 100/100 ;( dat is me toch net even te duur.
volgens mij kna je wel je eigen router gebruiken op deze manier LordSpud in "Vodafone Thuis via Glasvezel"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 15:36
Inderdaad als je je er zelf in verdiept kun je wel je eigen router gebruiken zoals in het topic wat bifi_G60 linkt

maar dan moet je er wel een beetje in zitten. Telefonie lijkt nog een probleem te zijn. Bij KPN is het wel een apparte VLAN geloof ik, weet niet of iemand dat bij vodafone inmiddels heeft opgelost... meestal wordt via de switch het Vlan voor telefonie door gezet naar de provider router welke dan alleen voor telefonie gebruikt wordt. Als je geen telefoon hebt of wilt... tja dan maakt dat niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
bifi_G60 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:09:
[...]

volgens mij kna je wel je eigen router gebruiken op deze manier LordSpud in "Vodafone Thuis via Glasvezel"
VVV-007 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:19:
Inderdaad als je je er zelf in verdiept kun je wel je eigen router gebruiken zoals in het topic wat bifi_G60 linkt

maar dan moet je er wel een beetje in zitten. Telefonie lijkt nog een probleem te zijn. Bij KPN is het wel een apparte VLAN geloof ik, weet niet of iemand dat bij vodafone inmiddels heeft opgelost... meestal wordt via de switch het Vlan voor telefonie door gezet naar de provider router welke dan alleen voor telefonie gebruikt wordt. Als je geen telefoon hebt of wilt... tja dan maakt dat niet uit
Kwam idd ook net deze post tegen: Bart_Smith in "Vodafone Thuis via Glasvezel"

Eigen router gebruiken, prima, er in verdiepen prima (mits ik een redelijke zekerheid heb dat het werkt of dat ik makkelijk van abo af kan).
Telefonie boeit me niet. Het gaat sowieso om internet-only. Mocht ik een vast nummer willen neem ik voor nog geen 10tje een pre-paid voip nummer :p

Zal eens wat rondneuzen in dat vodafone topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Mattie112 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:25:
[...]

[...]

Kwam idd ook net deze post tegen: Bart_Smith in "Vodafone Thuis via Glasvezel"

Eigen router gebruiken, prima, er in verdiepen prima (mits ik een redelijke zekerheid heb dat het werkt of dat ik makkelijk van abo af kan).
Telefonie boeit me niet. Het gaat sowieso om internet-only. Mocht ik een vast nummer willen neem ik voor nog geen 10tje een pre-paid voip nummer :p

Zal eens wat rondneuzen in dat vodafone topic.
Zowel op de manier die Lord Spud gebruikt (glasvezel module uit de Draytek halen en in je eigen router stoppen), als de manier van Bart Smith (mediaconverter) werken prima zolang je 1) de VLANs kent en die in je router kan verwerken (hoeft niet perse een Asus te zijn, er zijn er meerdere) en 2) je geen telefonie hoeft te gebruiken.

Aan beide voorwaarden voldoe jij prima (VLANS staan in de post van Bart Smith) Dus dat gaat goed komen.
Kleinigheidje zou wel zijn dat je nog wel even een mediaconverter van 37 euro moet kopen en wellicht ook een compleet andere router. Ik weet niet welke je nu hebt. Die kosten moeten dan wel opwegen tegen de opbrengsten bij Vodafone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Barre73 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:38:
[...]

Zowel op de manier die Lord Spud gebruikt (glasvezel module uit de Draytek halen en in je eigen router stoppen), als de manier van Bart Smith (mediaconverter) werken prima zolang je 1) de VLANs kent en die in je router kan verwerken (hoeft niet perse een Asus te zijn, er zijn er meerdere) en 2) je geen telefonie hoeft te gebruiken.

Aan beide voorwaarden voldoe jij prima (VLANS staan in de post van Bart Smith) Dus dat gaat goed komen.
Kleinigheidje zou wel zijn dat je nog wel even een mediaconverter van 37 euro moet kopen en wellicht ook een compleet andere router. Ik weet niet welke je nu hebt. Die kosten moeten dan wel opwegen tegen de opbrengsten bij Vodafone)
Nou super dat klinkt goed, router heb ik http://routerboard.com/CRS109-8G-1S-2HnD-IN alleen even ene fiber module (http://routerboard.com/S-85DLC05D) er bij en klaar is kees!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:09
IUDTV google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Mattie112 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:58:
[...]

Nou super dat klinkt goed, router heb ik http://routerboard.com/CRS109-8G-1S-2HnD-IN alleen even ene fiber module (http://routerboard.com/S-85DLC05D) er bij en klaar is kees!
Waarom niet hetzelfde als Lordspud doen? De SFP module uit de Draytek halen en in je eigen router stoppen? Daar sloop je de Draytek niet mee hoor. En je weet zeker dat je de goede SFP module hebt om te gebruiken met die Vodafone glaspatchkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Barre73 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 12:40:
[...]

Waarom niet hetzelfde als Lordspud doen? De SFP module uit de Draytek halen en in je eigen router stoppen? Daar sloop je de Draytek niet mee hoor. En je weet zeker dat je de goede SFP module hebt om te gebruiken met die Vodafone glaspatchkabel.
Oh zo had ik hem nog niet begrepen, ja als dat compatible is scheelt dat weer geld. Zal eens kijken of ik een HCL kan vinden voor mn router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Mattie112 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 13:01:
[...]

Oh zo had ik hem nog niet begrepen, ja als dat compatible is scheelt dat weer geld. Zal eens kijken of ik een HCL kan vinden voor mn router.
Wat is een HCL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Hardware Compatibility List

Geen idee in hoeverre die modules "standaard" werken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:53

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Hier overigens een gebruiker met dezelfde setup als LordSpud. Werkt super! werkelijk waar nog nooit problemen gehad, dus superstabiel.

overigens: Vodafone gebruikt 'gewoon'' standaard protocol voor internettoegang. (TCP/IP / DHCP??)
Bij KPN moet je PPPoE gebruiken. Daar heb je een wat sterkere router voor nodig. Ik vind de Vodafone oplossing wel mooi, als je eenmaal het internet VLAN doorzet naar je router, dan werkt het direct.

(ben geen ITer, dus de tweede alinea kan niet helemaal technisch correct zijn.)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Goed, de knoop maar doorgehakt en zojuist Vodafone besteld :)
Ziggo volgt ook heb even geïnformeerd of ik ipv die mediabox (die ik toch niet ga gebruiken) ook een CI+ module kan krijgen.

Pagina: 1