Ik neem nu glasvezel af bij Solcon aangezien ze daar "analoge" (dvb-c) aanbieden. Echter heb ik zojuist een mail ontvangen dat ze hier binnenkort mee stoppen. Maar niet getreurd ik krijg een "goedkoper" abonnement (wat €2 p/m duurder is).
Alleen ik ben hier helemaal niet blij mee? Waarom?
- Coax direct in de tv = geen extra kastje (en beter nog geen extra remote)
- Coax direct in de tv = opnemen via de tv naar usb HDD (wederom geen extra kastje/remote)
- Zo veel tv's aansluiten als je wil ZONDER extra kosten
- Zo veel recorders aansluiten als je wil en wederom ZONDER extra kosten.
Enige nadeel: het betreft digitale tv, geen HD daar heb ik wel een losse decoder voor nodig. Nou kijk ik redelijk vaak tv, films meestal wel via kodi (op android device met HDMI CEC dus geen losse remote) maar de tv is nog perfect voor even het journaal of hopen series op discovery etc. Ik heb helemaal geen zin in "verplichte" losse kastjes.
Dus wat nu (eigenlijk mijn vraag bovenstaande is meer een rant
)?
Overstappen op TV-only van ziggo en dan een los glasvezel abo? Bij het middelste tv abo van Ziggo en een 100/100 glasvezel pakket ben ik namelijk ongeveer even duur uit. Vaste telefoon gebruik ik niet.
Of allicht zijn er andere oplossingen te vinden? Bestaan er tv's met ingebouwde internet tuner?
Alleen ik ben hier helemaal niet blij mee? Waarom?
- Coax direct in de tv = geen extra kastje (en beter nog geen extra remote)
- Coax direct in de tv = opnemen via de tv naar usb HDD (wederom geen extra kastje/remote)
- Zo veel tv's aansluiten als je wil ZONDER extra kosten
- Zo veel recorders aansluiten als je wil en wederom ZONDER extra kosten.
Enige nadeel: het betreft digitale tv, geen HD daar heb ik wel een losse decoder voor nodig. Nou kijk ik redelijk vaak tv, films meestal wel via kodi (op android device met HDMI CEC dus geen losse remote) maar de tv is nog perfect voor even het journaal of hopen series op discovery etc. Ik heb helemaal geen zin in "verplichte" losse kastjes.
Dus wat nu (eigenlijk mijn vraag bovenstaande is meer een rant
Overstappen op TV-only van ziggo en dan een los glasvezel abo? Bij het middelste tv abo van Ziggo en een 100/100 glasvezel pakket ben ik namelijk ongeveer even duur uit. Vaste telefoon gebruik ik niet.
Of allicht zijn er andere oplossingen te vinden? Bestaan er tv's met ingebouwde internet tuner?
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)