Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

OpenWRT wifi bridge, WAN poort ook gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:43

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ik heb een Nexx WT3020 minirouter en wil deze gebruiken als wifibridge. Nu ben ik aardig ver gekomen met deze bron. Maar ik wil de WAN poort op die minirouter ook gebruiken om apparaten te bridgen. Op de LAN poort werkt het dus al. Ik heb op de WAN interface dezelfde instellingen gebruikt als op de LAN interface, ze zitten nu in dezelfde firewall zone en forwarding staat op accepted. Maar na 2 uur spelen kom ik er gewoon nog niet uit. Ik heb er ook op gezocht maar helaas geen resultaten gevonden, alleen hoe je WAN direct naar 1 LAN poort brugt bijvoorbeeld. Ik heb o.a. geprobeerd de WAN interface een ander statisch IP te geven, WAN6 ingesteld, met VLAN settings gespeeld tov fysieke interfaces (maar daar kom ik niet helemaal uit). Ik vermoed dat het te maken heeft met de toewijzing van interfaces en VLAN. Mijn settings:

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/30b2y6t.png

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2gtsnsz.png
De 1000mbit poort is de WANpoort, 100mbit de LANpoort

Settings voor stabridge
- Relay bridge
- Relay between networks: lan: VLAN Interface: "eth0.1", wan: VLAN Interface: "eth0.2", wan6: Ethernet Adapter: "br-wan6", VLAN Interface: "eth0.2", wlanBridge: Wireless Network: Client "NETGEAR40"
- Firewall zone: unspecified

Settings voor LAN (via LAN heb ik internet)
- Static IP
- 10.0.0.1
- DHCP disabled
- Bridge checkbox aangevinkt, interface: VLAN Interface: "eth0.1" VLAN Interface: "eth0.1" (lan)
- Firewall-zone: lan

Settings voor WAN
- Static IP
- 10.0.0.10
- DHCP disabled
- Bridge checkbox aangevinkt, interface: VLAN Interface: VLAN Interface: "eth0.2" VLAN Interface: "eth0.2" (wan, wan6)

Settings voor WAN6
- Static IP
- 10.0.0.10
- DHCP disabled
- Bridge checkbox aangevinkt, interface: VLAN Interface: VLAN Interface: "eth0.2" VLAN Interface: "eth0.2" (wan, wan6)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Je kunt VLAN1 Port 0 op untagged zetten, en dan de hele VLAN2 verwijderen. Dan is de WAN poort logisch gezien niet meer verschillend van de LAN poorten.
Je kunt ook gewoon de hele VLAN ondersteuning uitschakelen. Levert mogelijk ook nog een (minime) snelheidswinst.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:43

JT

VETAK y0

Topicstarter
VLAN uitschakelen heeft helaas niet gewerkt. Of ik heb het uitgeschakeld terwijl de rest nog niet goed stond... Ik zal straks jouw suggesties eens proberen.

[ Voor 28% gewijzigd door JT op 06-07-2016 14:59 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-11 21:42
Heb ook zoiets gehad met andere custom firmware en andere router.. maar wie weet heb je er wat aan.

Ik kon de WAN poort niet aan een andere netwerk bride of Vlan toewijzen dan de default (2). Wat echter wel kon, was gewoon de rest ook aan 2 toewijzen en 1 laten vervallen. Toen was het opgelost. (werd omschreven als een bug in de firmware.....). misschien het proberen waard?