Windows wordt niet correct weergegeven.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-10 15:04
Hoi,

Ik merk de afgelopen tijd dat mijn Windows thema niet helemaal goed wordt weergegeven.
Af en toe lijkt het net op Windows XP. Ik draai momenteel Windows 7.

Weet een van jullie hoe dit kan? Ik heb een aantal screenshots met voorbeelden. Ook zit er om Chrome soms een donkere balk..

Zie foto's:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/llo6yHE.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VuLpFIa.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SOGTVIG.png

Heeft dit misschien iets te doen met drivers? Graag hoor ik wat jullie er van denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:10

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zonder specs weten we natuurlijk niet of het ook echt aan de drivers ligt. Windows lijkt iig niet helemaal zeker te zijn of het nou het Aero thema of het Basic thema moet weergeven.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Excuses, het gaat om deze laptop.

Edit: Bij persoonlijke voorkeur stond dat er een probleem was met Aero-effecten. Ik heb gedrukt op oplossen en toen werd alles gecontroleerd, nu staat er 'De Themes-service wordt niet uitgevoerd', dit is succesvol verholpen.

[ Voor 51% gewijzigd door Hapkoek op 06-07-2016 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, zo weten we nog steeds niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En achter de link is nog steeds geen specificaties te vinden. We verwachten dat die zaken altijd in een post gezet worden, niet achter een of andere link die elk moment kan stoppen met werken. Zeker HP heeft daar een handje van, zoals nu dus ook blijkt, want ik kan bij Productinformatie > Productspecificaties niets zien ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Hopelijk voldoen deze wel aan de normen, kan de laptop helaas niet in de pricewatch vinden, vandaar de link.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BqOdS36.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/h07zrtj.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dan is de volgende vraag: heb je de dubbele videokaart variant? Heb je ook al alle drivers bijgewerkt? Nog plannen om te upgraden naar Windows 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Dubbele videokaart variant. Echter gebruik ik momenteel de Intel geïntegreerde chip omdat de drivers van de site niet werken. Als ik deze wil downloaden krijg ik een probleem met de server van HP. Alsof de link dood is.

Windows 10 staat nog niet op de planning, zou dit het liefst doen als de AMD driver naar behoren werken zodat deze meteen bijgewerkt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Verder iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je weet dat drivers bijwerken op Windows 7 compleet nutteloos is voor het wel of niet functioneren van Windows 10, toch? Dus waarom blijven wachten ipv gewoon de upgrade uitvoeren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Hero of Time schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 21:15:
Je weet dat drivers bijwerken op Windows 7 compleet nutteloos is voor het wel of niet functioneren van Windows 10, toch? Dus waarom blijven wachten ipv gewoon de upgrade uitvoeren?
dit soort geneuzel lost het probleem onder W7 niet op..... niet iedereen is en W10 fanboy.

ontopic: maak eens een nieuw account aan met volledige admin rechten, heb zoiets al eens eerder meegemaakt en dat bleek in het account te zitten. Log daarna met het nieuwe account in en kijk of het nog steeds zo is. Daarna kijken in je log en zoeken naar fouten in hard en software.

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

keur0000 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 21:25:
[...]

dit soort geneuzel lost het probleem onder W7 niet op..... niet iedereen is en W10 fanboy.
Oh, ik ben geeneens een MS fanboy (zie je m'n functie hier? ;)). Maar waarom aankloten en zoeken naar een oplossing die niet eens meer van toepassing zal zijn als de TS toch naar W10 wil (en gaat) upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:33

TheVMaster

Moderator WOS
Hapkoek schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 12:51:
Dubbele videokaart variant. Echter gebruik ik momenteel de Intel geïntegreerde chip omdat de drivers van de site niet werken. Als ik deze wil downloaden krijg ik een probleem met de server van HP. Alsof de link dood is.

Windows 10 staat nog niet op de planning, zou dit het liefst doen als de AMD driver naar behoren werken zodat deze meteen bijgewerkt worden.
Zijn er (nog steeds) issues met AMD drivers dan op Windows 10?
[...]

ontopic: maak eens een nieuw account aan met volledige admin rechten, heb zoiets al eens eerder meegemaakt en dat bleek in het account te zitten. Log daarna met het nieuwe account in en kijk of het nog steeds zo is. Daarna kijken in je log en zoeken naar fouten in hard en software.
*ahum* er is hier niemand een Windows 10 fanboy en volgens mij wil TS zelf wel naar Windows 10, maar zou er iets zijn met drivers.

[ Voor 37% gewijzigd door TheVMaster op 08-07-2016 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Hero of Time schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 21:29:
[...]

Oh, ik ben geeneens een MS fanboy (zie je m'n functie hier? ;)). Maar waarom aankloten en zoeken naar een oplossing die niet eens meer van toepassing zal zijn als de TS toch naar W10 wil (en gaat) upgraden?
functie?ja en? Dan ben jij ineens een soort god en alles is heilig, kom nou toch.
Topicstarter draait W7 en heeft nog niet de intentie om naar 10 te gaan, dat respecteer ik en probeer oplossingen aan te dragen, iets wat een mod ook zou moeten doen ;)

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

keur0000 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 21:34:
[...]

functie?ja en? Dan ben jij ineens een soort god en alles is heilig, kom nou toch.
Iemands functie, zeker hier in Softe Goederen, kan best veel zeggen over de voorkeur van OS. ;) Dus een beetje minder geïrriteerd mag best. Je reageert nu alsof je op je tenen bent getrapt omdat je bent aangesproken door een agent dat je iets verkeerd hebt gedaan.
Topicstarter draait W7 en heeft nog niet de intentie om naar 10 te gaan, dat respecteer ik en probeer oplossingen aan te dragen, iets wat een mod ook zou moeten doen ;)
Als je het hele topic had gelezen, had je ook gezien welke opties er allemaal zijn besproken. Of zou jij nog uren besteden om iets te repareren, terwijl je een week later het toch gaat vervangen? Of in andere woorden, zou jij €800,- uitgeven om je auto te laten maken, terwijl je maandag de nieuwe al klaar staan? ;)

Daarom, elke minuut die nu gestoken wordt om deze kleine onvolkomenheid in Windows 7 op te lossen is verspilde tijd omdat de TS toch naar Windows 10 wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:33

TheVMaster

Moderator WOS
keur0000 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 21:34:
[...]

Hero of Time schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 21:57:
[...]

Iemands functie, zeker hier in Softe Goederen, kan best veel zeggen over de voorkeur van OS. ;) Dus een beetje minder geïrriteerd mag best. Je reageert nu alsof je op je tenen bent getrapt omdat je bent aangesproken door een agent dat je iets verkeerd hebt gedaan.

[...]

Als je het hele topic had gelezen, had je ook gezien welke opties er allemaal zijn besproken. Of zou jij nog uren besteden om iets te repareren, terwijl je een week later het toch gaat vervangen? Of in andere woorden, zou jij €800,- uitgeven om je auto te laten maken, terwijl je maandag de nieuwe al klaar staan? ;)

Daarom, elke minuut die nu gestoken wordt om deze kleine onvolkomenheid in Windows 7 op te lossen is verspilde tijd omdat de TS toch naar Windows 10 wil.
Modbreak:Graag beetje lief blijven voor elkaar

en on-topic...volgens mij vindt de TS Windows 10 zeker wel interessant, gezien zijn uitspraak
Dus tja.....ik (als de grootste Windows 10 fan op GoT) zou zeker overgaan naar Windows 10, want redenen om op Windows 7 te blijven als alle drivers goed werken zijn er echt niet meer. Daarbij is de support van Windows 7 ook al een jaar verlopen, dus tja daar wordt ook weinig nieuws meer voor bedacht.

[ Voor 30% gewijzigd door TheVMaster op 08-07-2016 22:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hapkoek
[...]

Bedankt voor de tip, ik zal dit even proberen.

Even voor de andere die vinden dat ik meteen naar Windows 10 moet:

Ik heb wel eens vaker een probleempje gehad met Windows (ongeacht de versie) en soms is iets simpelweg met een aantal klikjes te verhelpen omdat meerdere het al zijn tegengekomen. Vandaar dit topic.
Ik dacht laat ik de gok eens wagen.

Krijg van MS al genoeg berichten over dat er een update klaarstaat, dat hoeft mij hier niet nog eens duidelijk gemaakt te worden. :+ Geintje hé

Maar vandaar dat ik dus nog niet op Windows 10 zit. Ik heb geen driver om te laten bijwerken dus blijf ik op de geïntegreerde chip van Intel werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hapkoek
Hero of Time schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 21:15:
Begrijp ook niet waar je dit op baseert. Ik zeg niet dat Windows 10 niet gaat werken, ik zeg dat de drivers niet bijgewerkt kunnen worden omdat ik er nog geen heb voor de AMD kaart.

Dat dus, omdat de link dood lijkt te zijn achter de download knop van de driver lijst bij de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De driver van Windows 8 en 8.1 doen het gewoon op Windows 10, dus je hoeft daar niet speciaal op te wachten. :)

Ik dacht overigens dat je wachtte op een nieuwe versie van de driver voor Windows 7 om je probleem op te lossen die je nu hebt. Het was mij niet duidelijk dat je op de W10 driver aan het wachten was, omdat veel drivers, ook voor de videokaart, via Windows Update binnen kunnen komen.

Pagina: 1