Muziek op iPod Nano zetten iTunes

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:48

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Ik gebruik sinds kort in mijn auto een iPod Nano 16GB (nieuw model) om MP3's af te spelen.
Nu werk ik zelden met MP3's, iTunes en de iPod, maar ik zit daar elke keer mee te hannesen.
Ik heb op mijn NAS een aantal mappen met MP3's staan. Vaak zijn dan CDrips of een map van een artiest met daarin MP3's van de artiest.
Om de MP3's in iTunes te krijgen moet ik al sik het goed heb, de mappen aan de bibliotheek toevoegen.
iTunes maakt er dan eigenlijk gewoon een enorme zooi van, door elke MP3 afzonderlijk te classificeren/in te delen. Hij zoekt dan op van welke CD de oorspronkelijke MP3 komt en maakt daar een apart "mapje" van, ipv dat hij alles in 1 map laat staan. Het is daarna onbegonnen werk, om per MP3 aan te geven of ik die wil synchroniseren.

Ik wil eigenlijk gewoon een volledige map MP3's synchroniseren en dan in de auto die map afspelen.

Nu heb ik 100 mapjes met daarin elke keer 1 of een aantal MP3's, ipv 1 map met 100 MP3's.

Wat doe ik verkeerd?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Beste antwoord (via ChUcKiE op 06-07-2016 11:24)

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:19

Croga

The Unreasonable Man

ChUcKiE schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 10:17:
Maar begrijp ik goed dat het dan met fatsoenlijk MP3 taggen en het opnieuw inladen van de MP3's het probleem op te lossen valt?
Als je de MP3s fatsoenlijk tagged dan zal iTunes ze nogsteeds indelen per artiest/album en blijf je dus met hetzelfde probleem zitten.

De enige manier waarop je hier MISCHIEN omheen zou kunnen werken is door de MP3s onfatsoenlijk te taggen en in de tag artiest en album voor alle nummers hetzelfde te zetten (bijvoorbeeld: Artiest "Q-Music", album "Top 500 foute uur"). Als je geluk hebt stopt iTunes ze dan "netjes" in de foute folder, maar tenminste in één folder.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:04

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Je moet iTunes je mappen laten beheren. iTunes is niet gemaakt op de manier die jij in gedachten heb.

Normaal gesproken deelt iTunes de mappen in op artiest en album, dat zou juist netjes georganiseerd moeten zijn. Maar ik heb zo'n vermoeden dat de meta tags op je MP3tjes niet kloppen en dat het daarom een zooitje wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Aha. Als voorbeeld, de Q-music Top 500 van het foute uur. 500 losse MP3's in 1 map. in Itunes zijn dat zeg 150 mappen met gemiddeld 3-4 liedjes (Abba bij elkaar, Spice Girls bij elkaar), maar ook gewoon veel mappen met meer 1 liedje.

Ligt dat aan de Meta Tags? Is er dan een mogelijkheid om die Meta Tags op een eenvoudige manier aan te passen (het liefste CTRL-A -> aanpassen -> save)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Dat komt omdat "Q-music Top 500" in de ogen van iTunes een playlist is, geen album.
En ja. http://www.mp3tag.de/en/

[ Voor 19% gewijzigd door jeroen3 op 06-07-2016 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:04

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Meestal wordt zo'n album gewoon gezien als verzamel album. Maar geloof dat het alleen werkt als je het gekocht heb op iTunes of via Apple Music.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Gefeliciteerd! Je bent geassimileerd in Apple land en zult je nu verplicht zo moeten gedragen als Apple graag wil, wil je überhaupt iets voor elkaar gaan krijgen.

Dit is exact de reden waarom iPods niet werken: Als jij iets wil wat Apple niet expliciet in hun software gebouwd heeft ben je genaaid.

Wat jij wil kan niet met een iPod (tenminste niet met de huidige generatie; oudere generaties stonden nog toe dat je buiten iTunes om werkte). Dan heb je nu de keuze: Of je doet wat Apple wil, of je gaat op zoek naar een MP3 speler die wél gewoon toestaat dat jij doet waar je zelf zin in hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Croga schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 10:10:
Gefeliciteerd! Je bent geassimileerd in Apple land en zult je nu verplicht zo moeten gedragen als Apple graag wil, wil je überhaupt iets voor elkaar gaan krijgen.

Dit is exact de reden waarom iPods niet werken: Als jij iets wil wat Apple niet expliciet in hun software gebouwd heeft ben je genaaid.

Wat jij wil kan niet met een iPod (tenminste niet met de huidige generatie; oudere generaties stonden nog toe dat je buiten iTunes om werkte). Dan heb je nu de keuze: Of je doet wat Apple wil, of je gaat op zoek naar een MP3 speler die wél gewoon toestaat dat jij doet waar je zelf zin in hebt.
Ok, snap dat het niet optimaal werkt en als het echt niet anders kan ruil ik de iPod ook wel weer om.

Maar begrijp ik goed dat het dan met fatsoenlijk MP3 taggen en het opnieuw inladen van de MP3's het probleem op te lossen valt?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

ChUcKiE schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 10:17:
Als je de MP3s fatsoenlijk tagged dan zal iTunes ze nogsteeds indelen per artiest/album en blijf je dus met hetzelfde probleem zitten.

De enige manier waarop je hier MISCHIEN omheen zou kunnen werken is door de MP3s onfatsoenlijk te taggen en in de tag artiest en album voor alle nummers hetzelfde te zetten (bijvoorbeeld: Artiest "Q-Music", album "Top 500 foute uur"). Als je geluk hebt stopt iTunes ze dan "netjes" in de foute folder, maar tenminste in één folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Dan ga ik jouw laatste tip vanavond proberen. Ik laat weten wat daar uit gekomen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 19:39
Ik heb al heel lang niet meer met I-tunes gewerkt. Maar vroeger deed ik het zo:
gewoon alles inladen in itunes
itunes verneukt het, maar dat is niet erg
selecteer alle files die in die top 500 horen (door bijvoorbeeld op datum toegevoegd te ordenen)
pas de album naam aan naar foute top 500 (van alle geselecteerde files)
en ergens kun je dan in de opties ook zeggen dat het een various album is, zo behoud je wel de artiest en nummer info.

vroeger werkte dat iig zo ;) hoop dat je er iets aan hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Zojuist de MP3's via MP3Tag aangepast en opnieuw gsynchroniseerd. Nu staat ze er wel goed op.bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Je kan binnen de instellingen van iTunes aan/uit zetten dat hij zich mag bemoeien met de mappen structuur waar de files in staan.

Als je dat dus uitzet dan blijft het gewoon staan zoals jij het op file niveau al ingedeeld had.

[ Voor 29% gewijzigd door Donstil op 10-07-2016 11:26 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Donstil schreef op zondag 10 juli 2016 @ 11:25:
Je kan binnen de instellingen van iTunes aan/uit zetten dat hij zich mag bemoeien met de mappen structuur waar de files in staan.

Als je dat dus uitzet dan blijft het gewoon staan zoals jij het op file niveau al ingedeeld had.
Maar in Itunes blijft het nogsteeds een zootje en dus als je iets op je iDevice wilt zetten is het een zootje.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Croga schreef op zondag 10 juli 2016 @ 12:18:
[...]

Maar in Itunes blijft het nogsteeds een zootje en dus als je iets op je iDevice wilt zetten is het een zootje.....
Maar daar hebben ze mp3 tagging voor uitgevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Donstil schreef op zondag 10 juli 2016 @ 12:55:
Maar daar hebben ze mp3 tagging voor uitgevonden.
Bottom line is dat Apple je forceert óf een zootje van je iTunes overzicht te maken (maar dan heb je de juiste MP3 tags), óf een zootje van je MP3 tags te maken (maar dan heb je de juiste overzichten in iTunes).

Bottom line is dat beide situaties onwenselijk zijn, en bij andere MP3 spelers ook niet nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Croga schreef op zondag 10 juli 2016 @ 15:57:
[...]
<knip>, en bij andere MP3 spelers ook niet nodig zijn.
Gelul in de ruimte, hij heeft een iPod en wil die gebruiken dat andere oplossingen het anders aanpakken is hier totaal niet interessant.

[ Voor 30% gewijzigd door Donstil op 10-07-2016 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Donstil schreef op zondag 10 juli 2016 @ 16:02:
Gelul in de ruimte, hij heeft een iPod en wil die gebruiken dat andere oplossingen het anders aanpakken is hier totaal niet interessant.
Welkom op Tweakers. Hier gebruiken we topics niet alleen om mensen van één antwoord op één vraag te voorzien maar ook als naslagwerk voor de toekomst. Eenieder die van plan is een MP3 speler aan te schaffen kan in dit topic zien waarom je géén Apple MP3 speler wilt, zolang Cupertino nog aan koppelverplichting doet door alleen iTunes toe te staan de inhoud van die MP3 speler te wijzigen.

Zoals je wellicht gelezen hebt is het probleem van TS al "opgelost". Hij zal moeten assimileren. De rest van de informatie in dit topic is om te zorgen dat andere snappen dat dat niet persé nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Zullen we discussie over iTunes vs. de rest achterwege laten? Sommige mensen willen alles in eigen hand houden, en dan is iTunes niet handig. Andere mensen vinden het prima als een programma hun collectie beheert, zoals iTunes dat doet. Ieder z'n eigen voorkeur, en je bent niet verplicht om een iPod te gebruiken.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1