Toon posts:

Vaag chello-probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Al twee weken zit ik met een heel vreemd probje. Op een woensdagmiddag, van het een op het andere moment, kan ik niet meer internetten onder linux. Ik heb helemaal niets veranderd.

Het vreemde is dat ik onder windhoos wel gewoon kan internetten. Heel vaag allemaal.

Ik draai RedHat 6 en heb eigenlijk al heel veel gechecked. De routing klopt, alles, maar ja dat kan ook bijna niet anders want ik had niets veranderd. Heeft iemand enig idee??

Het enige wat ik gecontateerd heb, is dat ik wel een ip-adres krijg toegewezen van chello, maar dat ik op de een of andere manier de nameservers niet bereiken kan. Iemand een ideetje?

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
da's wel vaag, heb ik onder freesco ook wel eens gehad, het releasen en renewen van mijn ip adres onder windows was toen de oplossing.

Verwijderd

probeer eerst je zelf te pingen, dan de gateway en dan de dns. dan kun je snel zien waar het fout gaat.

• ParoXysm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 18:48
Heeej, dat komt bekend voor, heb ik ook wel eens gehad. Zelfs heel m'n router opnieuw geinstalleerd hielp toen niet.
Maar toen ik op 1 client gewoon deed ipconfig /flushdns deed alles het weer.
Totaal onlogisch ik weet het :? , maar toen werkte het wel.

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Mmmmm.. heb al het voorgaande eens geprobeerd. Gerelaesed, gerenewd, flushdns.. hielp allemaal geen f%^$. Toen ben ik maar even aan het pingen geslagen en de localhost.. mijn eigen ipadres 213.xxx.xxx.xxx stuurt hij netjes pakketjes terug.. maar bij de dnsservers krijg ik de volgende melding:

ping: sendto: Network is unreachable
ping: wrote 212.142.28.66 64 chars, ret=-1

Weet iemand wat dit betekent en hoe het op te lossen is?

Verwijderd

Volgens mij krijg je geen gateway toegewezen. Kijk eens naar je instellingen onder Windows, dan zul je een gateway zien. Waarschijnlijk zul je die niet vinden onder Linux, kijk maar eens met 'route print'.

Welke DHCP-client software gebruik je eigenlijk. Er is nl. wel een verschil met clients heb ik gemerkt.

Verwijderd

Da's een smerige instelling van de DHCP server van C-HEL-lo, omdat je geen server mag draaien volgens de policies. De laatste tijd valt het mee, maar vorige maand gebeurde dit elke werkdag.

Een keertje /etc/rc.d/init.d/network restart wil vaak helpen, en anders shutdown -r now.

Om dit te voorkomen kan je hier natuurlijk een dagelijkse cron job van maken

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 12:27 schreef ParoXysm het volgende:
Heeej, dat komt bekend voor,
Maar toen ik op 1 client gewoon deed ipconfig /flushdns deed alles het weer.
ifconfig bedoel je, ipconfig = M$

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 juni 2001 12:48 schreef CybErvee het volgende:
Da's een smerige instelling van de DHCP server van C-HEL-lo, omdat je geen server mag draaien volgens de policies. De laatste tijd valt het mee, maar vorige maand gebeurde dit elke werkdag.

Een keertje /etc/rc.d/init.d/network restart wil vaak helpen, en anders shutdown -r now.

Dit is natuurlijk een van de eerste dingen die ik geprobeerd heb. Hielp niet.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 juni 2001 12:49 schreef CybErvee het volgende:

[..]

ifconfig bedoel je, ipconfig = M$
Ik denk wel dat ie ipconfig onder windhoos bedoelt hoor. ifconfig ken namelijk geen /flushdns . .

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is eindelijk opgelost. Het schijnt toch iets in de routing te zijn. Moet het nog even nader bekijken, maar weet in ieder geval waar het probleem zit.

Bedankt voor alle reacties! Nu lekker zonnen dan maar 8-)

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:15

Sjonny

Fratser

Op dinsdag 26 juni 2001 12:48 schreef CybErvee het volgende:

ut is geen windows :(
ik heb ook wel es dat er helemaal geen internet verkeer meer is, valt gewoon in eenkeer dood. Opgelost door:
/etc/sysconfig/network-scripts/ifdown eth0
/etc/sysconfig/network-scripts/ifup eth0
te draaien, en daarna werkte het weer...

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 12:52 schreef Blue_Saphire het volgende:

[..]

Ik denk wel dat ie ipconfig onder windhoos bedoelt hoor. ifconfig ken namelijk geen /flushdns . .
Probeer maar eens....

ifconfig /flushdns inet
Pagina: 1