Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Status geen internet; toch internet althans een beetje.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Basilange
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:41
Probleem:
  • Wireless internet valt veel weg op zowel laptops als telefoons
  • Wired zit het goed in elkaar en nergens last van (haal de beloofde snelheid)
  • Bij inloggen op Asus RT-AC66U staat de internet status Disconnected
disconnected

Ik typ nu op mijn pc die bekabeld met de Asus router is verbonden en gewoon prima verbinding heeft.

Omdat hij ook aangeeft op de router geen internet te hebben maar toch internet levert (goed via kabel, wisselvallig via wifi) denk ik dus niet dat het enkel aan de wifi ligt en het probleem dieper zit.

Wat heb ik al geprobeerd?
  • Modem (Tele2) opnieuw opgestart
  • Router opnieuw opgestart
  • Kabels doorgemeten
  • Nieuwe wifi instellingen
  • Internet doorgespit met engelstalige zoektermen maar net niet mijn probleem kunnen vastpinnen
  • Zojuist geupdate naar de laatste firmware
Is er iemand die deze problemen bekend voorkomen en mij in de juiste richting kunnen wijzen qua troubleshooten?

Na nog wat meer zoekwerk vind ik enkele fora waarbij mensen maar lukraak dit of dat proberen in de hoop dat ze het magische vinkje aan of uitzetten.

Update
Nieuwste firmware staat erop. Nog steeds gaat het niet goed bij het vaststellen van de internet status. Bekabeld via de router werkt het nog steeds.

Nu heb ik de asus router via deze zijn gewone poort en niet de WAN aangesloten op de router. Internet status nog steeds gedisconnect maar nu lijkt WiFi en bekabeld goed te werken (Lees beide stabiel internet). Niet dat ik het snap."

Ik laat het even draaien en kijk als ik thuiskom van werk of het nog steeds werkt...

[ Voor 24% gewijzigd door Basilange op 06-07-2016 10:01 ]

Alle reacties

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:54

lier

MikroTik nerd

Heb je al gekeken of er een nieuwe(re) firmware beschikbaar is?

En ter aanvulling:
Kan je een overzicht geven van alle draadloze netwerken in de buurt (bijvoorbeeld met Acrylic)?
Welke instellingen voor WiFi heb je toegepast (onder andere WPA2/AES)?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Basilange
Hallo Lier, Dankje voor je reactie.

Nieuwste firmware staat erop.

Het probleem speelt nog meer op de 5Ghz band dan op de 2.4Ghz band.
Wat vreemd is omdat via wifi analyzer er hier maar een iemand in de buurt zit die ook 5Ghz heeft.
Voor de rest staat hij al maanden op het minst drukke channel in de 2.4Ghz band en dat ging altijd goed.
Er zijn hier juist minder mensen in de straat gaan wonen dan meer.

Ik gebruik WPA2 personal AES

De wifi via het Tele 2 modem kan ik activeren en die werkt zonder problemen. Echter is deze vrij beroerd in zijn bereik. Het Asus routertje heeft het tot heden uitstekend gedaan. Dus zou dat niet graag opgeven.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:54

lier

MikroTik nerd

Op basis van deze link lijkt er toch een nieuwe firmware (Version 3.0.0.4.380.3264) te zijn:
https://www.asus.com/supp...0/84/LzShv8ma7TrQB4eO/30/

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Basilange
Je hebt gelijk deze staat er ook op.
Ik heb de opening post geupdate en gereageerd op jouw antwoord nadat ik de firmware heb aangepast. Echter het plaatje met de status disconnect staat er nog als ik inlog op de router maar dan nu met 3.0.0.4.380.3264.

Sorry voor de verwarring.

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-11 21:42
Hoe is alles aangesloten? waarschijnlijk is je Tele2 modem namelijk ook gelijk een router. Als dat zo is, wil je je Asus als accespoint ingesteld hebben omdat je anders met 2 routers achter elkaar zit, wat soms rare problemen kan opleveren.

De pc's zonder problemen zijn die ook op de asus aangesloten of rechtstreeks op het tele2 modem? (als deze op het tele2 modem zitten, dan is dat een modem router en kun je de asus beter als accespoint instellen).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

VVV-007 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 10:07:
Hoe is alles aangesloten? waarschijnlijk is je Tele2 modem namelijk ook gelijk een router. Als dat zo is, wil je je Asus als accespoint ingesteld hebben omdat je anders met 2 routers achter elkaar zit, wat soms rare problemen kan opleveren.
Dat inderdaad. De AC66U heeft een eenvoudige optie om dat in te stellen, kijk op het plaatje naar "Operating Mode: Wireless Router". Klik daarop en kies in plaats daarvan Wireless Access Point.
De pc's zonder problemen zijn die ook op de asus aangesloten of rechtstreeks op het tele2 modem? (als deze op het tele2 modem zitten, dan is dat een modem router en kun je de asus beter als accespoint instellen).
Inderdaad. Dit klinkt als een brakke verbinding tussen de Tele2 modem en de AC66U.

Allicht handig om duidelijk alle apparatuur (welke Tele2 modem exact?) en hoe het aangesloten is (bedraad vs draadloos, en op welk apparaat) aan te geven. Als je ook TV via Tele2 hebt, vooral aangeven hoe dat geregeld is (dit zou zomaar een IGMP snooping issue icm IPTV multicast kunnen zijn)

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 06-07-2016 11:18 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Basilange
Ik ben net thuis van werk. Ik ga vanavond en morgen aan de slag met het testen.

De setup nu is

Tele 2
Technicolor
TG789bvn
Wifi uit, bekabeld werkt
192.168.1.1

|
Cat 5.e
|

Asus
RT-66AC
Wifi Aan 2,4 en 5 één SSID - WiFi -> 2x laptop, 2x telefoon
192.168.1.2

| |

Cat 5.e
| |

2 x desktop pc

Een half jaar geleden heb ik deze forumthread gebruikt voor hulp bij het instellen en firewall behoud.
https://forum.tele2.nl/ra...vn-modem-nat-type-3-49750

Maar ga even mijn huiswerk doen.

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-11 22:10

Emiel1984

Made in NL

Kan je ook vermelden op welke poorten je de kabels hebt aangesloten hierboven ?

[LTS][MTS][HTS]

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-11 01:21
Aan zich werkt die methode ook. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.

Als geen gebruik maakt van speciale functies op de Asus die een router modus vereisen, kan je inderdaad
het beste kiezen voor een Access point setup zoals eerder hierboven al aangegeven.
Of had je specifieke reden voor een DMZ setup?

• VVV-007
Inderdaad want ik lees in je TS ook dat je de kabel van je tele2 modemrouter nu in een lan poort van je Asus hebt gestoken.... Hierdoor heb je nu mogeljik 2 DHCP servers... dat is niet aan te raden (beter de Asus dan in accespoint modus zetten (wel de DMZ uit je modem halen dan).

Zowieso zit je met een probleem in je IP range. Als je het topic van het Tele2 forum hebt gevolgt, moet het IP van je asus 192.168.2.1 zijn (en dus niet 192.168.1.2) (en de ASUS dhcp range vanaf 192.168.2.2 - 192.168.2.xxx lopen), anders krijg je alsnog overlap met je tele2 router die een DHCP range van 192.168.1.xxx heeft.

• Basilange
Dank jullie hartelijk. Ik schaam mij een beetje voor een netwerk setup die ik nu snap als "doe voorzichtig de deur open en dicht dan blijft het schilderij hangen." Hot Glue Gun Home Solutions tm

offtopic: Waarom ik voor deze weg heb gekozen? Nu dat is simpel na 2 maanden geen internet (wel net uit het buitenland terug) kregen we alle spullen thuis van tele2 en moesten toen wachten tot activatie.
Die dag met groen licht kwam en met de aansluiting vurig begonnen. Wifi viel tegen en aansluitpunt ook (modem beneden, pc's boven) oude vertrouwde Asus router aangesloten eerst als accesspoint maar kreeg geen internet (achteraf misschien niet genoeg geduld gehad) na 3 uur troubleshooten werkte de huidige configuratie naar ISP aangeboden internetsnelheden en vriendin kon weer skypen. Ondanks dat ik het zelf niet goed begreep alles maar gelaten. Kon toen niet verkopen "Lief, ja ik weet dat alles het nu doet, ja ik was wat nors en geconcentreerd vandaag maar omdat ik denk dat het beter kan ... ga ik toch nog het een en ander proberen. .. dus ze je pc maar uit" hehe - ik ga liever gewoon dood. :)

Ontopic:
Goed dmz is demilitarised zone. Ofwel vrije doorgang.

Ik zou graag de functies van mijn router alles willen laten doen en het modem enkel sprankelend internet laten doorgeven.

Mijn volgende stap is om de router op 192.168.2.1 te zetten
Dan router in Accespoint modus
En DMZ uit modem halen.

Ga aan de slag. Bedankt allen voor geduld en advies.

Update
En daar was ik al bang voor. Het op van mijn router gewijzigd en nu geen internet meer en ik kom er ook niet meer aan via 192.168.2.1 en het vorige adres geeft een melding van een nieuw adres.

[ Voor 6% gewijzigd door Basilange op 06-07-2016 22:14 ]

• VVV-007
Als je de router in AP modus gaat zetten dan juist een adres in de router ip range maar buiten de DHCP pool op. In jou geval zou ik dan 192.168.1.254 adviseren (192.168.2.1 is voor router modus in DMZ, maar ik adviseer AP modus.

Edit

Ik lees je probleem nu net. Hij staat nu in AP mode met IP 192.168.2.1?
Dan kom je er zo inderdaad niet in...
3 opties:
Om er weer in te komen moet je 1 van je PC's tijdelijk even een static ip geven in die range zoals 192.168.2.2. dan zou het weer moeten lukken.
Alternatief is dat je de asus even reset. Dan kom je er ook weer in...(moet je hem alleen wel weer opnieuw instellen inclusief WiFi, Je kan wel dezelfde instellingen die je had weer gebruiken, dat scheelt het instellen van al je WiFi clients.)
Ander alternatief is dat je even kan kijken of asus een tool (app of software )heeft om de router in te stellen en of het daar nog mee lukt.

[ Voor 59% gewijzigd door VVV-007 op 06-07-2016 22:37 ]

• Basilange
Hallo VVV.

Vanavond voel ik mij net een cowboy die met een lasso van een schoenveter een steeds loslopende wilde stier wil vangen. Ik heb de Asus als AP ingesteld. En dacht ga toch maar eens proberen daar middels een DMZ de zaken helemaal op orde te maken (welk voordeel daar bij zit.... tsja dat vraag ik me ook nu af.) Mijn router is nu te vinden via de asus device discovery utility op ip 87.23.@#$.440 Ben dus even de draad kwijt.

Ik ga hem resetten en als accespoint instellen en vervolgens mij wat beter voorbereiden. Waarom kan ik wel staartdelingen en niet dit? Merci en nog een fijne avond.

• SparTi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-11 10:43
Je kan beter jouw ip adres dat begint met 87.x.x.x weghalen uit je post. Die hoeven wij hier niet zo nadrukkelijk te weten. :)

• Basilange
Merci, heb een kleine facepalm gehad toen ik mijn eigen bericht teruglas.

Ik heb nu het zaakje op een 192.168.2.1 lopen op de router via de wan poort.
5Ghz is nog wat flaky.

Accespoint werkte goed.

Ik ga toch kijken of ik de DMZ kan instellen en alles via de asus kan laten lopen gewoon om wat te leren.

Maar eerst ga ik dit even lezen https://www.grc.com/nat/nat.htm

Nou iedereen bedankt, weer wat wijzer vandaag. (Wijsheid is toch dat je weet dat je dingen niet weet?)
Pagina: 1