Beloning voor de gouden tip: de perfecte Game/HTPC behuizing

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bammeles
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-09-2020
Beste medetweakers,

Ik ben al een tijd op zoek naar een nieuwe behuizing voor een Game/HTPC. De uitdaging zit vooral in de afmetingen. Ik dacht dat ik de perfecte kast had in de Fractal Design Node 605, maar heb deze helaas retour moeten sturen toen mijn Asus Strix GTX970 niet bleek te passen. 8)7 Was deze kast maar 2 centimeter hoger geweest,dan was die perfect... ;w

Ik heb allereerst flink geyoutubed en gegoogled, allerlei filters op tweakers.net in-en uitgeschakeld in de categorie behuizingen. Ik heb op DX.com, Aliexpress, AVforums, Ebay, Amazon en alerlei sites van winkels en merken gekeken. Fractal Design, Corsair, NZXT, Inwin, Thermaltake en Lian Li...en vele anderen.

Interne vereisten: De kast die ik zoek moet intern ruimte bieden aan een ATX moederbord, Asus Strix GTX970 (30cm) en CPU koeler van minimaal 18, maar liever 19cm. (Zelfde hoogte is ook nodig voor de 970, gemeten vanaf t pci-slot, dus kleinere CPU koeler helpt niet)

Externe vereisten: Verder bestaat er een beperking in de ruimte die ik voor de kast heb. Ik ga nl. een dubbele wand bouwen waar ik de PC in wil verwerken. Maximale diepte voor de kast is 38 cm. Om deze reden heb ik ook al overwogen een normale kast zijwaarts te plaatsen, dat zou 42 cm diepte opleveren. Noodzakelijk zijn dan wel dat de aansluitingen aan de rechterzijkant zitten, aangezien die dan het vooraanzicht zou bieden. Voorbeeld hiervan zou de Inwin 904 zijn, maar deze kast is dan weer te smal. De breedte en hoogte voor waar de HTPC in de dubbele wand geplaatst gaat worden, staan niet vast. Andere kandidaat is de Lian Li V33, maar deze is net te diep, dus ook lastig.

Al is het niet veel, ik wil gewoon wel een beloning uitloven voor degene met de gouden tip. Ik heb een 1e generatie Chromecast over die ik dan cadeau zal doen.

Alvast bedankt voor het meedenken,

Bram

Alle reacties

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:56
Had je al die maten gefilterd in de pricewatch?
Want wat je noemt kun je gewoon op filteren. Gpu lengte, cpu koeler hoogte en buitenmaten van de behuizing.

Nvm, ik zie dat je naast alles ook al hebt geyoutubed.
Als het er niet is, zul je of je eisen aan moeten passen (aangezien je de dubbele wand nog gaat maken), of zelf een kast moeten bouwen op die eisen. Al dan niet modden van een bestaande kast.

[ Voor 44% gewijzigd door Arunia op 06-07-2016 08:38 ]

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-02 16:06
Silverstone Grandia GD09 of GD10 ?

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

• Bammeles
shadvet schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 08:41:
Silverstone Grandia GD09 of GD10 ?
Heb ik bekeken, maar is geen optie, geen clearance voor CPU koeling en dus ook niet voor de breedte van de videokaart.

• Bammeles
Na nogmaals de maten te hebben gefilterd in de pricewatch kom ik uit bij de Lian Li V33. Dat is echt het enige resultaat.

De diepte van de dubbele wand is nul flexibel. Modden van een bestaande kast heb ik geen ervaring mee, dus dat lijkt niet de beste optie. Misschien moet ik nog eens nadenken over het vervangen van mijn net nieuwe GTX 970... Dat blijft toch in elk scenario de boosdoener...

Bedankt voor het meedenken in ieder geval.

• Martin.Air
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-02 15:21
Om even bij je Fractal kast te blijven: http://www.fractal-design...ases/node-series/node-804
Maar als je een gewone kast zou gebruiken gaat het je om de USB aansluitingen waar je bij wilt kunnen neem ik aan? Zou je dan niet een frontpanel lost kunnen monteren in je dubbele wand en de gehele pc voor de rest negeren? pricewatch: Sharkoon USB 3.0 Frontpanel bijvoorbeeld, geeft je 4 USB 3.0 aansluitingen.

Als je wilt kun je ook zelf een aan/uit knop maken, een simpele knop werkt gewoon al op je moederbord hoeft er maal heel even contact te worden gemaakt tussen de + en - pin van je moederbord. Of je maakt bijvoorbeeld gebruik van Wake/boot on USB als je moederbord dit ondersteund.

• Bammeles
Ben echt verliefd geworden op Fractal Design. Helaas biedt de Node 804 geen ruimte aan een ATX moederbord. Het idee om een aanknop en de nodige aansluitingen los benaderbaar te maken is interessant. Ik mik eerst nog op een kast, maar als plan B is het zeker een optie. Thanks voor je antwoord.

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
Past een Asus 970 midi in die fractal design
Dan zou ik gewoon je kaart omruilen.

Ook lp3 ( casemoder) heeft een kast onderhanden genomen met een Asus 970 erin gebouwd. steiger dynamics era

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

• Bammeles
Tjm De Groot schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 16:50:
Past een Asus 970 midi in die fractal design
Dan zou ik gewoon je kaart omruilen.

Ook lp3 ( casemoder) heeft een kast onderhanden genomen met een Asus 970 erin gebouwd. steiger dynamics era
De optie om de videokaart te vervangen heb ik steeds maar niet willen zien, maar lost ook wel alle andere problemen in één klap op. Lastig is wel dat bijvoorbeeld de kaart die ik heb 17 cm ruimte nodig heeft terwijl bij de (tweakers) specs staat dat de kaart maar 14 cm breed is. Ik vind het gek dat hierin niet de aansluiting meegerekend wordt. Past er prima in hoor, alleen er is geen ruimte meer voor je powerconnector. :X 8)7

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
Als je die videokaart in plaats van in je pci slot met een riser kabeltje plat kan installeren ( ligt vooralsnog aan de space) dan kan je een heel eind komen.
Z'n riserkabel word veel gebruikt door casemoders in krappe situaties en maakt in performance nauwelijks uit.

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

• Bammeles
Heb zo'n riser overwogen voordat ik de Node 605 terug heb gestuurd. Geloof dat zelfs wanneer ik de kaart plat kon leggen er geen ruimte was tussen CPU koeler en voeding. Ben nu serieus aan het nadenken om mijn Strix te verpatsen en een 1060 te kopen. Ga nog ff googlen naar LP3 met de 970. Superbedankt voor het meedenken.

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
HFX mini, je kan atx op de bodem kwijt en middels de bijgeleverde riser kun je de kaart kwijt.
Wel een dure...
Er zijn er wel meer waarin dit past maar of die nog leverbaar zijn is een tweede, htpc kasten zijn op hun retour een beetje.

430 (W) x 90 (H) x 380 (D) mm

https://www.quietpc.com/hfx-mini-metal

Wel moeilijk verkrijgbaar (exclusief merk) maar alles kan wat je wilt

[ Voor 23% gewijzigd door Donderstraaltje op 07-07-2016 23:14 ]

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-02 12:43
misschien pricewatch: Thermaltake Core P5
Ik weet niet hoe hoog je kan gaan. En die dan zijwaarts plaatsen. en je dingen verlopen.

En andere manier is natuurlijk zelf een kast bouwen. Kost je wat teken werk. Maar je kan een plaat aluminium bestellen en hem door een bedrijf laten verbuigen. naar de ruimtes die jij wil. En dan een mooi plekje maken voor de fans en aan/uit en USB. Maar dan heb je wel voor jou de perfect htpc/gamepc.

• Bammeles
Fantastische kast inderdaad, die P5. Heb 'm bekeken als optie.

Zelf iets creëren is meer iets voor de toekomst. Lijkt me heel vet, agenda is echter nu te vol met andere zaken. Wel mooi idee. Ga me maar es wat verdiepen in t casemodding gebeuren.

• Bammeles
Donderstraaltje schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 23:11:
HFX mini, je kan atx op de bodem kwijt en middels de bijgeleverde riser kun je de kaart kwijt.
HTPC kasten zijn op hun retour een beetje

https://www.quietpc.com/hfx-mini-metal

Wel moeilijk verkrijgbaar (exclusief merk) maar alles kan wat je wilt
Heel vet dat HFX! Heb ik wel weer een ander moederbord nodig, aangezien de sata poorten verticaal moeten zijn.
Soms denk ik wel es dat ik een goed plan heb, tot ik ontdek dat er ontelbaar veel andere opties bestaan..

En Htpc kasten op hun retour ben ik t mee eens, hoewel voor veel mensen toch ook de behoefte bestaat om zoveel mogelijk functies in één apparaat te drukken. Al was het maar om het aantal afstandsbedieningen te beperken...

[ Voor 15% gewijzigd door Bammeles op 08-07-2016 11:37 ]

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-02 12:43
Er is voor een game pc vrijwel geen reden om een grote kast te gebruiken. Je kan bv mini-itx mono met bv een Silverstone raven. En daar kan je je grote GPU In kwijt. En dan komen apparaten als nvidia schield die het ook goed doen als HTPC/ en game pc icm met echte game pc. En maken geen geluid.

[ Voor 28% gewijzigd door loki504 op 08-07-2016 18:35 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ik snap eigenlijk niet waarom er een ATX moederbord in moet, een micro-ATX moederbord kan al meer op dan ik aan nuttige dingen kan bedenken.
Pagina: 1