Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop met extern videokaart.

Pagina: 1
Acties:

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-10 08:20
Wat ga je met je laptop doen?
Grafisch design + software ontwikkeling (meerdere vms) + gamen.

Wat is je budget?
2000 excl. externe grafisch kaart inclusief dock

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, de laptop wordt dagelijks overal mee naar toe gesleept. Het gamen zal alleen thuis plaats vinden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

Liefst een 12.5"-13.3" ultrabook.
Minimaal FHD resolutie (liefst OLED of een goed IPS scherm)
i7 Skylake processor.
256 Gb SSD is ruim voldoende (geen extra hdd nodig).
Goede accuduur.

Mogelijk opties:
Razor Blade Stealth
Pros:
+ Veruit de mooiste laptop van de 3 (puur mening).
+ 4k scherm

Cons:
- Extra laptopstand nodig.
- Veruit de duurste.
- Zeer slecht leverbaar in nederland

Alienware R2 13"
Pros:
?

Cons:
- Vrij logte behuizing voor de externe grafische kaart.
- Extra laptopstand nodig.
- De laptop zelf oogt vrij fors.

MSI GS32 Shadow
Pros:
- Het docking systeem/laptop stand lijkt me veruit de beste oplossing van de 3.

Cons:
- Tot nu toe vind ik de behuizingen van MSI laptops altijd zeer matig.
- De voorganger (GS30) werd zeer warm.

Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn en of er nog andere opties zijn die ik over het hoofd zie?

Currently playing: MTG Arena (PC)

• ard1998
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-11 20:37
van de Razor Blade Stealth is de cpu niet voldoende voor jouw verbruik, de alienware vodoet ook niet (beide laptops hebben slechts 2 cores, en de msi is beperkt tot een gtx950M

de pricewatch: MSI GS30 2M-018NL Shadow heeft een goede quad core cpu en een externe gtx 980 (standaard meegeleverd).

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:55
ard1998 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 07:43:
van de Razor Blade Stealth is de cpu niet voldoende voor jouw verbruik, de alienware vodoet ook niet (beide laptops hebben slechts 2 cores, en de msi is beperkt tot een gtx950M

de pricewatch: MSI GS30 2M-018NL Shadow heeft een goede quad core cpu en een externe gtx 980 (standaard meegeleverd).
De MSI kan je ook een dock bij krijgen, voordeel van dat nieuwere dock van de GS32 is dat hij een stuk minder luid is. Het lijkt (volgens veel reviews) zo te zijn dat de fans van de GS30's dock altijd aan staan op 100% waardoor je een hele luide videokaart hebt in je case.
De GS32 zou een hele goede kunnen zijn, de rest gaat inderdaad problemen krijgen met meerdere VM's draaien vanwege de CPU.

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-10 08:20
Ik lees idd zeer veel negatieve ervaring over de gs30 (zowel de laptop als de dock). Als je de review van tweakers net bekijkt, dan zie je dat de bouwkwaliteit van de laptop ook echt beroerd is.. Van wat ik begrepen heb ik die van de gs32 een stuk steviger.

Currently playing: MTG Arena (PC)