3 x 2414H Daisy Chain op een GTX970

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relative
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-01 11:34
Beste,

Ik ben in het bezit van een Dell Ultrasharp 2414H. Binnenkort zal ik er nog 2 aanschaffen en deze in triple monitor stand naast elkaar zetten. Ik wil de drie monitoren daisy chainen (oftewel displayport van de ene monitor naar de andere en op het laatst 1 displayport naar de videokaart). De drie monitoren moeten volgens mij wel allemaal apart worden voorzien van stroom.

Zal ik met dit daisy chainen in staat zijn om de monitoren tijdens het gamen alledrie te benutten. Ergens op het internet las ik verhalen dat het niet mogelijk is om te gamen op alle drie te monitoren tegelijk als je het via de daisy chain manier doet.

Iemand ervaring met deze opstelling?

Greetz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:40
Ja technisch zou het mogelijk moeten zijn echter zijn er mogelijk problemen met de Dell 2414H die het onmogelijk maken. Voor gamen maakt het verder niet uit hoe je de monitor aansluit als ik met niet vergis, je zit alleen met de hoge resolutie(5760x1080) die de prestaties negatief beinvloeden.

Thread over de DP1.2 problemen met de Dell 2414H
https://www.reddit.com/r/...re_overwhelming_evidence/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Drie schermen zou ik niet proberen, soms is MST helemaal niet geimplementeerd en soms brak, dan ga je zelfs met 2 schermen soms moeite krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relative
Hmm.. Ik merk het. Ik heb zojuist voor de zekerheid (op basis van jullie berichten) maar 1 monitor gekocht. Zojuist binnen en ik krijg daisy-chaining totaal niet aan de praat..

Ik heb een GTX 970 met een dispplayport ingang, hdmi ingang en een dvi ingang. Ik zou eventueel dus de drie schermen los kunnen aansluiten op m'n GTX 970, echter moet ik dan omvormers en andere kabels kopen. Wat een gedoe..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 19:28
Ja verbaast me ook hoe moeilijk.kan het zijn.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relative
n0pe schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 03:17:
Ja technisch zou het mogelijk moeten zijn echter zijn er mogelijk problemen met de Dell 2414H die het onmogelijk maken. Voor gamen maakt het verder niet uit hoe je de monitor aansluit als ik met niet vergis, je zit alleen met de hoge resolutie(5760x1080) die de prestaties negatief beinvloeden.

Thread over de DP1.2 problemen met de Dell 2414H
https://www.reddit.com/r/...re_overwhelming_evidence/
johnkeates schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 03:22:
Drie schermen zou ik niet proberen, soms is MST helemaal niet geimplementeerd en soms brak, dan ga je zelfs met 2 schermen soms moeite krijgen.
Hmm.. Ik merk het. Ik heb zojuist voor de zekerheid (op basis van jullie berichten) maar 1 monitor gekocht. Zojuist binnen en ik krijg daisy-chaining totaal niet aan de praat..

Ik heb een GTX 970 met een dispplayport ingang, hdmi ingang en een dvi ingang. Ik zou eventueel dus de drie schermen los kunnen aansluiten op m'n GTX 970, echter moet ik dan omvormers en andere kabels kopen. Wat een gedoe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relative
ErikRo schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 11:29:
Ja verbaast me ook hoe moeilijk.kan het zijn.
Zijn er nadelen met het aansluiten van 1 x displayport, 1 x DVI en 1 x HDMI betreft gaming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Begrijp ook niet dat videokaart fabrikanten zo hebben ingezet op 2x DVI op moderne kaarten, het reference model van de 970 heeft zelfs 3x DP1.2 waar bijna geen enkel custom model dat heeft.
Heb zelf de U2515H, ook deze heeft de problemen met daisy chaining. Werd er na 3 maanden zo gek van dat ik de boel maar los aan ben gaan sluiten. Je kunt dat prima doen, geen nadelen verder. DVI transporteert toch hetzelfde signaal als HDMI ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Laatst online: 08-05 19:28
Is Daisy chaining ook niet meer een AMD ding? Infinity of zo.
Maar idd dvi of hdmi of DP het signaal is allemaal zelfde en zou niet uit moeten maken

[ Voor 6% gewijzigd door ErikRo op 09-07-2016 12:14 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relative
Zonereaver had al een topic gepost met allemaal klagende mensen. Volgens mij is het in 2014 een groot probleem geweest, en is het daarna gewoon niet meer opgelost. Best jammer, aangezien ik alles lekker op één DP wilde aansluiten. Heb m'n HDMI nodig voor mijn TV aansluiting, die ik nu niet kan gebruiken. Ja tuurlijk steeds aan en af koppelen. Maar goed, dat is niet de bedoeling.

Ik vind het erg mooie schermen! Echter, dit is wel een nadeel zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Ik heb met een Mac en twee Dells MST wel goed aan de gang. Op oudere firmware versies van de schermen moet je het nog wel expliciet aan zetten, maar het kan dus wel erg goed werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:16

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

ErikRo schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 12:14:
Is Daisy chaining ook niet meer een AMD ding? Infinity of zo.
Maar idd dvi of hdmi of DP het signaal is allemaal zelfde en zou niet uit moeten maken
Nee is een dp 1.2 standaard, de fabrikant moet het wel deftig hebben geïmplementeerd en noemt normaal MST of Multi-Stream transport
Wikipedia: DisplayPort

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-05 22:27

Temujin

Zegt ook wel eens iets

De 2414h is een prachtig scherm. heb er zelf ook 2 van staan hier, evenals 2 vrienden die er enthousiast van zijn geworden en ook elk 2 stuks hebben. Echter is de support voor Daisy Chaining ontzettend brak.

Daisy chainen gaf bij ons allemaal problemen. (290x, gtx970, 270x)

Ik ben persoonlijk overgestapt op 1x dp + 1x hdmi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relative
Temujin schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 19:00:
De 2414h is een prachtig scherm. heb er zelf ook 2 van staan hier, evenals 2 vrienden die er enthousiast van zijn geworden en ook elk 2 stuks hebben. Echter is de support voor Daisy Chaining ontzettend brak.

Daisy chainen gaf bij ons allemaal problemen. (290x, gtx970, 270x)

Ik ben persoonlijk overgestapt op 1x dp + 1x hdmi.
Same here. Overgestapt naar 1 x dvi/hdmi en 1 x hdmi. Ik twijfel over het kopen van nog een enkel scherm in combinatie met deze STAND. Wat denken jullie? Zou ik de drie schermen met deze stand mooi strak naast elkaar kunnen krijgen?!

Waarom een stand en waarom niet gewoon los op je bureau met bijgeleverde stand? Ik heb daar moeite mee. Als ik ze netjes en naadloos wil laten aansluiten met het scherm precies verticaal recht. Een kleine verticale buiging naar achter zorgt er al voor dat het niet meer naadloos aansluit.

Hmm, bij nader inzien. Misschien is de kromming van de stand te klein en wijzen de buitenste schermen niet genoeg richting mij dit in het midden van het middelste scherm zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Kaalus schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 11:54:
Begrijp ook niet dat videokaart fabrikanten zo hebben ingezet op 2x DVI op moderne kaarten, het reference model van de 970 heeft zelfs 3x DP1.2 waar bijna geen enkel custom model dat heeft.
Heb zelf de U2515H, ook deze heeft de problemen met daisy chaining. Werd er na 3 maanden zo gek van dat ik de boel maar los aan ben gaan sluiten. Je kunt dat prima doen, geen nadelen verder. DVI transporteert toch hetzelfde signaal als HDMI ;)
Dat viel me ook al op. De meeste 960 en 980 hebben wel weer 3x DP. Ik heb uiteindelijk een pricewatch: MSI GeForce GTX 970 4GD5 OC gekocht. Achteraf was dat niet nodig want MST werkt hier met 2x U2515H probleemloos. Overigens ook in combinatie met een Lenovo ThinkPad met mini-DisplayPort.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:12

nelizmastr

Goed wies kapot

Die resolutie had de 970 toch niet lekker aangekund tenzij je alleen lichte spellen zou draaien als Overwatch, CSGO e.d.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

Ik draai 2x u2414h in daisy chain en een 3e u2414h op hdmi. Dit alles op een gtx970. Wat zijn precies de problemen waar over geschreven worden? Ik zit er namelijk aan te denken de 3e ook op de chain aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relative
Naar mijn weten doet de 2414H helemaal niets me Daisy Chain. Dat je nu 2 schermen in deze chain hebt werken verbaasd mij. Als dat werkt, dan zou een derde vast ook moeten werken!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

Ik heb deze week de 3e monitor aangesloten op de Daisy Chain en in eerste instantie kreeg ik op de 3 schermen 2x hetzelfde beeld en 1 'uitbreiding'. Na even goochelen heb ik op het middelste scherm 'DisplayPort 1.2" enabled en daarna had ik netjes mijn bureaublad over 3 schermen.

Het werkt bij mij ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:49
is een ultrawide niet veel makkelijke qua resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

Heijmenberg99 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 22:12:
is een ultrawide niet veel makkelijke qua resolutie?
Niet als je graag 3 schermen ieder een eigen 'taak' geeft.
Ik heb links een RDP naar mijn server open staan, rechts mijn internetscherm en in het midden mijn game en film scherm. Ik zie dat met een ultrawide niet gebeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Relative schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 11:02:
echter moet ik dan omvormers en andere kabels kopen. Wat een gedoe..
Je hoeft volgens mij alleen andere kabels te hebben. Mag hopen dat het scherm HDMI aansluitingen heeft, dan hoef je dus 1 HDMI -> HDMI kabel te hebben en 1 DVI -> HDMI kabel, dus dat 'gedoe' valt echt mee.

Dit komt omdat het beeldsignaal over HDMI gelijk is aan DVI. :)

EDIT:
Oeps, ik zie nu pas dat iemand dit topic heeft gekicked.

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 03-09-2016 11:47 ]

Pagina: 1