Toon posts:

Advies over GSM aanschaf gevraagd (info inside)

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Oke, mijn huidige Ericsson GF768 begint nogal snel leeg te raken (accu ws versleten), dus ik zoek een nieuwe GSM.

Ik heb om het makkelijk te maken even een rijtje met eisen en randvoorwaarden:

- Toestel voor prive gebruik
- belgedrag: gemiddeld 1x per dag en ik SMS zelden (maar wat niet is, kan nog komen)
- toestel is nodig tervervanging, niet omdat ik de stoerste GSM wil hebben ofzo
- huidige Libertel IZI kaart moet ik overzetten
- prijs bij voorkeur onder de 400 gulden (indien dat niet kan, dan maar wat dieper in de buidel tasten, huidige toestel met 60 gulden beltegoed was 300 gulden 2 jr geleden)
- spelletjes / leuke logo's etc. niet van belang
- wel trillfunctie en dualband gewenst
- geen merkvoorkeur, toestel wel lichter dan 15 gram en niet groter dan 12 cm (richtlijn)

Dat was het zo'n beetje, hoop dat dit voldoende is. Geef bij je advies ook ff aan wat het kost en (als het een prepay is) hoeveel beltegoed ik erbij heb.

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 12:09 schreef MadCat het volgende:
toestel wel lichter dan 15 gram
nee, sorry, dat gaat niet lukken.. >:)

maar, misschien is een nokia 3330/3310 iets voor jou?

Verwijderd

ik zou een telefoon zonder antenne nemen. Antenne's gaan snel kapot :(

Verwijderd

Ik heb straks als het goed is nog wel een 7110 over ;) moet ik nog even inwisselen voor een nieuwe bij Club Nokia.

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 12:37 schreef nognix het volgende:
Ik heb straks als het goed is nog wel een 7110 over ;) moet ik nog even inwisselen voor een nieuwe bij Club Nokia.
keep on talking? Hoezo wissel je die in voor een nieuwe? En waarom wist ik niet dat dat kon?

Verwijderd

minder dan 15 gram/??? tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurlijk :Z

Verwijderd

Probeer ergens een Nokia 3210 te regelen en laat daar een trilalarm inbouwen.

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 15:26 schreef DaJaN het volgende:
Probeer ergens een Nokia 3210 te regelen en laat daar een trilalarm inbouwen.
nee man 3210 is al out date..

Verwijderd

Je wil hetzelfde nummer houden.... hmmm, dan moet je of een toestel zonder simlock nemen, zodat je je oude kaart kan overzetten, maar dit soort toestellen zijn vaak loeiduur of hebben een abbonement. Of een toestel van dezelfde provider, want die accepteren meestal alle sim-kaarten van de provider. Of je kan je nummer laten overzetten door de provider van je oude naar je nieuwe sim-kaart. Hierbij gaat waarschijnlijk wel je beltegoed verloren wat je nog had of het beltegoed wat op je nieuwe sim-kaart staat.

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 19:40 schreef normal888 het volgende:

[..]

nee man 3210 is al out date..
Wat schrijft MadCat: - toestel is nodig tervervanging, niet omdat ik de stoerste GSM wil hebben ofzo

eerst lezen dan lullen.

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-03 10:58
wat dacht je van een pre-paid c/m35 of GD93 van BEN ofzo ? Even je nummer laten porteren naar BEN of even de simlock......

ICQ me maar even, hier in Leiden zit SPEEDtronic #1 en die hebben nog wel eens een leuke stunt. Ik zag hier om de hoek bij de fotowinkel een GD93 met 50 piek beltegoed voor 250,--

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op dinsdag 26 juni 2001 12:20 schreef sinterklaasrulez het volgende:
ik zou een telefoon zonder antenne nemen. Antenne's gaan snel kapot :(
Zou ik niet doen, zonder antenne heb je al gauw geen bereik :). Neem gewoon één met _ingebouwde_ antenne :)

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 12:38 schreef Gertje het volgende:

[..]

keep on talking? Hoezo wissel je die in voor een nieuwe? En waarom wist ik niet dat dat kon?
kijk op www.club.nokia.nl
Ik moet dus naar een Nokia Service Point, en als het toestel binnen de garantie valt, ruilen ze 'm meteen om voor een nieuwe :)

Verwijderd

Ik geef de gouden tip

koop geen nokia : is speelgoed (ow jeej ik voel de reacties al)

koop de nieuwe t39s :) die is erg goed, heb hem zelf na het weekend!

(eigen mening)

Nick

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-12-2025

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Op dinsdag 26 juni 2001 23:04 schreef gsmguru het volgende:
Ik geef de gouden tip

koop geen nokia : is speelgoed (ow jeej ik voel de reacties al)

koop de nieuwe t39s :) die is erg goed, heb hem zelf na het weekend!

(eigen mening)

Nick
Nou speelgoed is overdreven, maar de goedkopere modellen zijn wel erg hebbedingetjes achtig.

Maar Ericsson ben ik al helemaal niet van gecharmeerd, beetje vage menustructuur vind ik.

Mijn Sony Z5 vind ik toch nog wel :9~

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 23:06 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nou speelgoed is overdreven, maar de goedkopere modellen zijn wel erg hebbedingetjes achtig.

Maar Ericsson ben ik al helemaal niet van gecharmeerd, beetje vage menustructuur vind ik.

Mijn Sony Z5 vind ik toch nog wel :9~
z5 is iig goed!!

Verwijderd

koop de m35.

Is gewoon de beste telefoon voor die prijs.

K heb hem nl ook >:)

Alleen jammer dat de postbank t weer moet verpesten

Verwijderd

t39 al uit??? kwartaal 4 toch??? komt ie 8310 nog is uit??? die was kwartaal 3.. hmm

Verwijderd

huh? waar haal jij die T39 ? die wilk ook

Verwijderd

'Koop deze telefoon, koop die telefoon......daar heeft die jongen tog niet zoveel aan denk ik, want als ik zo kijk en we gaan nog even zo door, dan wordt elke telefoon zowat aangeraden.....geef dan een goeie onderbouwing waarom die jongen juist die telefoon moet kopen.

Verwijderd

www.gsmvergelijking.nl misschien iets? :?

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-03 15:54
is al gezegd maar ik zou gewoon een prepaid ding kopen en die (laten) unlocken dan heb je tenminste een beetje telefoon voor je geld, de nieuw-prijzen zijn gewoon sick.

Je hebt dan een telefoon van een piek of 600 voor de helft ofzo, nog wat dokken om te unlocken en je houd toch een leuk bedrag over dacht ik zo.

Strava

Verwijderd

Topicstarter
Ik was een hele dag niet in staat om een pc met internet te vinden, vandaar mijn late reactie.

15 gram had 150 gram moeten zijn (sorry typo).
Om even een hoop samen te vatten op ideeen van replyers in deze topic:

- een BEN prepay nemen valt af, omdat het bereik van Libertel beter is in mijn regio, dus Libertel wil ik houden.
- wel of geen 'uitstekende' antenne vind ik niet belangrijk, want mn huidige antenne zit er ook nog steeds aan en ik heb er geen last van. Een degelijk toestel in zn totaliteit speelt een grotere rol.

Ik zal eens kijken naar een 3310/3330/c35/m35/t39 op gsmvergelijking.nl en als ik dan iets interessants heb gezien, zal ik dat hier wel posten, want nu weet ik nog niet echt wat ik nou wel of niet moet kiezen (en wat het ongeveer kost).

edit: ik heb zitten kijken en dit hield ik voor nu over: (afgezien van een keuze voor het uiterlijk)(prijzen van gsmvergelijking.nl):

- Nokia 3310 (449,-)
- Nokia 3310 (525,-) -> belangrijkste extra's: alleen iets lichter en WAP ? -> zoja dan valt deze af voor mij
- Siemens C35i (379,-)
- Siemens M35i (439,-) -> wat is aan deze nou anders dan aan de C35i (behalve ingebouwde antenne) ?

Verdere suggesties zijn uiteraard welkom

Verwijderd

Topicstarter
valt dit topic ineens dood nu het interessant wordt ?

Verwijderd

Wat ik je serieus kan aanraden is om eens heel goed te kijken naar een Philips Xenium 9@9, misschien een beetje vreemd zo net nadat ze hebben aangekondigd te stoppen met mobieltjes in europen maar het blijft een HELE goede telefoon! Ongeveer 400.- met een goedkoop abo.

Verwijderd

ik heb zelf de philips 989(zonder wap),en ik moet zeggen dat Žt een van de makkelijkste telefoontjes is die ik heb gehad tot nu toe.licht ,retelang standby en superintuitieve menustructuur.een aanrader van ,raar genoeg,philips....

Verwijderd

Ik zou een G93 van BEN kopen voor +- 250,- en (laten) unlocken, een telefoon die al geunlocked is betaal je veel meer voor of het is icm abo
Pagina: 1