Ik heb hier een broadcom bcm5709 dual port netwerk kaart. Ik wil deze kaart graag middels pci-passtrough doorzetten naar een pfsense vm.
Het probleem waar ik tegenaan loop is dat in de vm (pfsense) ik vervolgens wel twee poortjes zie maar deze hebben hetzelfde mac adres.
Ik gebruik proxmox 4.2-15
met lspci zie ik het volgende mbt tot deze kaart.
01:00.0 Ethernet controller: Broadcom Corporation NetXtreme II BCM5709 Gigabit Ethernet (rev 20)
01:00.1 Ethernet controller: Broadcom Corporation NetXtreme II BCM5709 Gigabit Ethernet (rev 20)
Nu dacht ik het door te kunnen zetten door
hostpci0: 01:00
toe te voegen aan mijn config van de pfsense vm.
Helaas krijg ik dan maar 1 poort ipv 2 te zien.
Als ik het doorzet dmv
hostpci0: 01:00.0
hostpci1: 01:00.1
dan zie ik 2 kaarten maar wel met het zelfde mac adres
Ik heb hetzelfde geprobeerd met de onboard intel nics.
03:00.0 Ethernet controller: Intel Corporation 82574L Gigabit Network Connection
04:00.0 Ethernet controller: Intel Corporation 82574L Gigabit Network Connection
Die krijgen in pfsense ook dezelfde mac
Is hier iemand die toevallig het zeflde al is heeft geprobeerd als wat ik probeer. Ik kan zo niemand vinden met eenzelfde probleem
Het probleem waar ik tegenaan loop is dat in de vm (pfsense) ik vervolgens wel twee poortjes zie maar deze hebben hetzelfde mac adres.
Ik gebruik proxmox 4.2-15
met lspci zie ik het volgende mbt tot deze kaart.
01:00.0 Ethernet controller: Broadcom Corporation NetXtreme II BCM5709 Gigabit Ethernet (rev 20)
01:00.1 Ethernet controller: Broadcom Corporation NetXtreme II BCM5709 Gigabit Ethernet (rev 20)
Nu dacht ik het door te kunnen zetten door
hostpci0: 01:00
toe te voegen aan mijn config van de pfsense vm.
Helaas krijg ik dan maar 1 poort ipv 2 te zien.
Als ik het doorzet dmv
hostpci0: 01:00.0
hostpci1: 01:00.1
dan zie ik 2 kaarten maar wel met het zelfde mac adres

Ik heb hetzelfde geprobeerd met de onboard intel nics.
03:00.0 Ethernet controller: Intel Corporation 82574L Gigabit Network Connection
04:00.0 Ethernet controller: Intel Corporation 82574L Gigabit Network Connection
Die krijgen in pfsense ook dezelfde mac

Is hier iemand die toevallig het zeflde al is heeft geprobeerd als wat ik probeer. Ik kan zo niemand vinden met eenzelfde probleem
Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.