Hallo medetweakers,
ik heb na bijna een decennium weer trek in een desktop, en wel eentje om met de Vive te kunnen spelen.
Budget
Er is zo'n €1000 beschikbaar waarvan €500 al naar de videokaart is gegaan en €0 naar assemblagekosten mag gaan.
Wensen
Het is slechts 10% boven budget, beter dan een ICT-project bij de overheid.
Vragen
[edit]P.S.: ik heb maar lukraak wat tags toegevoegd op verzoek van de postpagina –is dit de bedoeling in dit subforum?
ik heb na bijna een decennium weer trek in een desktop, en wel eentje om met de Vive te kunnen spelen.
Budget
Er is zo'n €1000 beschikbaar waarvan €500 al naar de videokaart is gegaan en €0 naar assemblagekosten mag gaan.
Wensen
- Veel RAM, voorkeur gaat naar 32GB. Nu er een downloadverbod op zit, moet het maar gekocht worden.
- Goedkope opslag Een SSD van 160GB is al afdoende; ik ben nu nog draaiende schijven gewend en heb daar nog wel een paar TB van liggen.
- Stilte. Passieve waterkoeling ligt natuurlijk buiten budget, maar ik heb geen zin in weer een straalmotor.
- USB-poorten die niet moeilijk doen met de Vive. Nee, ik heb ook geen idee welke builds een probleem geven met hun USB 3.0-poorten, maar het maakt de aanwezigheid van een USB 2.0-poort sowieso een fijne bijkomstigheid.
- een stel stille casefans, FN121-BL (oh en een fancontroller)
- een oude kast, Cooler Master Elite 332
- een videokaart (soon™), Inno3D GeForce GTX 1070 TWIN X2
Het is slechts 10% boven budget, beter dan een ICT-project bij de overheid.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 199,- | € 199,- |
1 | Gigabyte GA-Z170XP-SLI | € 131,75 | € 131,75 |
1 | Inno3D GeForce GTX 1070 TWIN X2 | € 486,50 | € 486,50 |
1 | Crucial CT2K16G4DFD824A | € 119,90 | € 119,90 |
1 | be quiet! System Power 8 600W | € 58,95 | € 58,95 |
1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 88,95 | € 88,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.085,05 |
Vragen
- Natuurlijk: welke componenten kunnen handiger gekozen worden?
- Is een CPU-fan aan te raden? (Ja) En zo ja, welke?
- Heeft het zin om naar "toekomstbestendigheid" te kijken? D.w.z., ik heb nu het mobo en de voeding uitgezocht op SLI-ondersteuning en toevoegen van andere componenten, maar mijn ervaring is dat ik bij de eerste upgrade toch bijna alles eruit moet gooien.
- Inhakend op de laatste BBG en de vorige vraag: is een 600W-voeding overkill?
- De BBG pakt daarnaast een veel goedkoper mobo: is dit mobo ook overkill?
[edit]P.S.: ik heb maar lukraak wat tags toegevoegd op verzoek van de postpagina –is dit de bedoeling in dit subforum?