Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Ik had besloten om voor mijn nieuwe PC een pricewatch: Cryorig H7 aan te schaffen. Maar nu zie ik dat de beschikbaarheid zéér gering is (maar leverbaar via één webshop, en bovendien niet op voorraad daar).

Nu is dat op zich niet zo'n probleem, en heb ik er ook geen problemen mee om hem daar te bestellen (ziet eruit als een goede toko). Echter gaan er wel wat alarmbelletjes rinkelen.

Van reviews heb ik begrepen dat het een prima cooler is, qua prijs/kwaliteit verhouding erg sterk, erg stil ook. Dus dan vraag ik mij toch af of er misschien iets mis mee is, dat ik over het hoofd heb gezien? Dat er een of andere reden is dat niet meer webwinkels deze aanbieden. Bijvoorbeeld omdat er een technisch mankement is, of omdat die een nieuwe opvolger heeft gehad?

Of misschien denk ik er wel teveel over na? :+

Beste antwoord (via Rainbow op 09-07-2016 10:38)

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Cryorig heeft gewoon geen goede distributeur in Nederland, waardoor je ze weinig ziet in NL shops. Dat kan een merk ondervangen door super gewild te zijn waardoor NL shops ze alsnog in Duitsland o.i.d. gaan inkopen, maar Cryorig is daar weer te klein voor. Alle 'ons bekende' merken hebben uiteindelijk vooral veel te danken aan een distributeur die hun producten ook daadwerkelijk pusht.

Het zijn wel echt toffe koelertjes overigens, maar als je ze wilt bestellen is het of geduld, of in Duitsland bestellen (alternate.de bijv). Daarmee maken ze het zichzelf helaas niet makkelijk in een extreem concurrerende productcategorie (geduld + iets duurder dan bij de buren = lastig). Als je meer haast hebt zou je eventueel even bij be quiet! kunnen kijken, die hebben ook wel wat zwarte modellen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sommige artikelen zijn gewoon slecht leverbaar. Zo heb ik lang moeten wachten op een Plextor M7V 512gb ssd. Maar goed, als je iets graag wil hebben is geduld wel eens gewenst. Je kan ook iets meer uit geven aan een pricewatch: Cryorig H5 Universal mits deze in e behuizing past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-08 13:13
Rainbow schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 23:00:
Ik had besloten om voor mijn nieuwe PC een pricewatch: Cryorig H7 aan te schaffen. Maar nu zie ik dat de beschikbaarheid zéér gering is (maar leverbaar via één webshop, en bovendien niet op voorraad daar).

Nu is dat op zich niet zo'n probleem, en heb ik er ook geen problemen mee om hem daar te bestellen (ziet eruit als een goede toko). Echter gaan er wel wat alarmbelletjes rinkelen.

Van reviews heb ik begrepen dat het een prima cooler is, qua prijs/kwaliteit verhouding erg sterk, erg stil ook. Dus dan vraag ik mij toch af of er misschien iets mis mee is, dat ik over het hoofd heb gezien? Dat er een of andere reden is dat niet meer webwinkels deze aanbieden. Bijvoorbeeld omdat er een technisch mankement is, of omdat die een nieuwe opvolger heeft gehad?

Of misschien denk ik er wel teveel over na? :+
Kan meerdere redens hebben. Maar ik denk dat het een kwestie is van geen echte naamsbekendheid. (tov cooler master, Noctua en be quiet om een maar een paar te noemen). En omdat ze misschien zich niet echt richten op de Benelux.

Weet niet wat de rest van je build doet maar misschien zouden we mee kunnen kijken naar een paar alternatieve.

[ Voor 4% gewijzigd door MichaelvD op 05-07-2016 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 23:10:
Sommige artikelen zijn gewoon slecht leverbaar. Zo heb ik lang moeten wachten op een Plextor M7V 512gb ssd. Maar goed, als je iets graag wil hebben is geduld wel eens gewenst. Je kan ook iets meer uit geven aan een pricewatch: Cryorig H5 Universal mits deze in e behuizing past.
Bedankt voor het alternatief. Ik zal wat reviews lezen. Hij is wel wat duurder, maarja als ik toch met geld smijt naar een nieuwe build, dan kan €10 voor een stillere CPU cooler er ook wel vanaf, mits die even goede prestaties levert voor het mindere geluidsniveau. Ik vind hem alleen wel vrij lelijk. :)
MichaelvD2203 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 23:11:
[...]

Kan meerdere redens hebben. Maar ik denk dat het een kwestie is van geen echte naamsbekendheid. (tov cooler master, Noctua en be quiet om een maar een paar te noemen). En omdat ze misschien zich niet echt richten op de Benelux.

Weet niet wat de rest van je build doet maar misschien zouden we mee kunnen kijken naar een paar alternatieve.
Had ik eigenlijk nog niet over nagedacht, naamsbekendheid. Dat zou er inderdaad ook wel gewoon mee te maken kunnen hebben.

Ik had deze voornamelijk uitgekozen vanwege de kleurstelling, want ik ging voor een systeem dat enkel zwart is met witte accenten, en daar past deze cooler gewoon prima in. Maar aangezien ik waarschijnlijk toch geen videokaart kan vinden met de juiste kleurstelling, kan ik die keuze ook wel gewoon heroverwegen en nog weer naar wat alternatieven kijken (maar zo'n viesbruine Noctua is écht out of the question haha).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als je zwart met wit wil zou je ook eens naar de koelers van Thermalright kunnen kijken. Bijvoorbeeld de pricewatch: Thermalright True Spirit 120M Rev.A, pricewatch: Thermalright Macho 120 Rev. A of pricewatch: Thermalright True Spirit 140 Power welke bovenop netjes zwart zijn afgewerkt en witte fanblades hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sagarcu
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 30-05-2023
Ik heb hem zelf ook gekocht (gister binnengekregen) en ik heb hem op 17-5 gekocht, in mei dus.
Ik heb hem gekocht via de site Replacedirect, dit omdat deze de enige waren die de Cryorig H7 aanbieden en ik deze dan ook graag wou hebben. (voornamelijk omdat ie er juist mooi uitziet, ik snap niet waarom jij hem lelijk vind maar dat is natuurlijk ook maar een mening).

Ik had in begin juni nog een mailtje naar hun gedaan en ze zeiden dat ze bij de leverancier inderdaad niet op voorraad waren en dat ik me geld terug kon krijgen of dat ik gewoon nog even kon wachten tot dat ze dit wel weer waren.
Installatie en dergelijke is ontzettend makkelijk, en hij koelt ook erg goed dus voor mij was het het waard, ik moest me tijdelijk licht downclocken voor temperaturen maar nu is ie 25 graden idle en blijft ie ook lekker koel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow
  • Niet online
sagarcu schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 08:53:
Ik heb hem zelf ook gekocht (gister binnengekregen) en ik heb hem op 17-5 gekocht, in mei dus.
Ik heb hem gekocht via de site Replacedirect, dit omdat deze de enige waren die de Cryorig H7 aanbieden en ik deze dan ook graag wou hebben. (voornamelijk omdat ie er juist mooi uitziet, ik snap niet waarom jij hem lelijk vind maar dat is natuurlijk ook maar een mening).

Ik had in begin juni nog een mailtje naar hun gedaan en ze zeiden dat ze bij de leverancier inderdaad niet op voorraad waren en dat ik me geld terug kon krijgen of dat ik gewoon nog even kon wachten tot dat ze dit wel weer waren.
Installatie en dergelijke is ontzettend makkelijk, en hij koelt ook erg goed dus voor mij was het het waard, ik moest me tijdelijk licht downclocken voor temperaturen maar nu is ie 25 graden idle en blijft ie ook lekker koel.
Bedankt voor je bericht. Dat over de levertijd is wel redelijk zorgwekkend. In de Pricewatch stond dat de levertijd tot 3 dagen was, en ook de op de website stond dat. Ik hoop dat het geen tijden gaat duren in mijn geval, want ik heb een CPU besteld zonder boxed cooler, dus ik heb wel echt een aftermarket cooler nodig haha.

Edit: er staat nu bij mijn bestelling bij ReplaceDirect, "VERWACHTE AFLEVERDATUM: 12-07-2016". Dat is toch wel iets meer dan de 3 dagen die ze beloofden (er staat nu overigens 5 dagen). Ziet er naar uit dat ik mijn PC niet dit weekend ga bouwen... of ik moet een andere cooler bestellen ergens.

Ik vind trouwens de H5 vrij lelijk (met de regenboog kleurtjes op de fan, wat wellicht ironisch is gezien mijn nickname hier haha), en bovendien past die niet mooi bij de kleurstelling van de rest (zwart met witte accenten), en de H7 wel.

[ Voor 9% gewijzigd door Rainbow op 07-07-2016 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow
  • Niet online
De Thermalright Spirit 140 Power ziet er wel echt prima uit voor wat betreft thermals en noise levels, en heeft echt een goede kleurstelling, maar dit stelt mij niet echt gerust: http://www.tweaktown.com/...cooler-review/index5.html

Mijn eerste keuze blijft de Cryorig H7. Ik heb maar even een mailtje gestuurd naar ReplaceDirect, met de vraag hoe zeker ze weten dat ze dinsdag kunnen leveren. Als ze dat niet kunnen, moet ik toch maar een andere bestellen ergens..

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Cryorig heeft gewoon geen goede distributeur in Nederland, waardoor je ze weinig ziet in NL shops. Dat kan een merk ondervangen door super gewild te zijn waardoor NL shops ze alsnog in Duitsland o.i.d. gaan inkopen, maar Cryorig is daar weer te klein voor. Alle 'ons bekende' merken hebben uiteindelijk vooral veel te danken aan een distributeur die hun producten ook daadwerkelijk pusht.

Het zijn wel echt toffe koelertjes overigens, maar als je ze wilt bestellen is het of geduld, of in Duitsland bestellen (alternate.de bijv). Daarmee maken ze het zichzelf helaas niet makkelijk in een extreem concurrerende productcategorie (geduld + iets duurder dan bij de buren = lastig). Als je meer haast hebt zou je eventueel even bij be quiet! kunnen kijken, die hebben ook wel wat zwarte modellen.
Pagina: 1