Toon posts:

Hoe ziet een telefooncentrale / wijkcentrale eruit

Pagina: 1
Acties:
  • 321 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
In verband met het geschikt maken van de telefooncentrale en de maximale afstand die mogelijk is om ADSL te ontvangen wil ik graag weten waar de telefooncentrale staat.

Met andere woorden hoe ziet zo'n geval eruit :? :? :?

Dan kan ik tenminste ff de afstand meten >:)

• Telco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08-2024

Telco

Biertje?

[url="http://[url=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/168490"][url=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/168490[/url]

Vandaag geen signature

Verwijderd

Welke regio heb jij het over btw

Verwijderd

wat doet dat er in hemelsnaam nou weer toe :) zijn dat niet gewon van die gebouwen met zendmasten? weet eigenlijk niet eens of... die dingen staan tog alleen in de "grotere" plaatsen ofnie? dus niet in Ede (bij Arnhem :) ) .... :)

Verwijderd

je moet eff goed zoeken

Er was namelijk laatst een topic, daar had iemand een bestandje, met alle centrales van nederland+adres volgens mij..

maar weet t nie meer zeker hoor

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:12
elke zich zelf zelf respecterende plaats heeft wel een telefoon centrale. op deze link vindt je een lijst(je) met alle adressen inclusief postcodes en afkortingen.

http://zjuul.net/~jules/telefooncentrales.txt

Verwijderd

hmm, als je wilt weten of je adsl mogelijk is bij jou in de buurt, kun je ook gewoon de postcode check doen op www.mxtream.nl :)

Verwijderd

Topicstarter
Gumtree, bedankt voor je lijst. Dat was precies wat ik zocht 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Schum1, ja ik kan dus binnenkort ADSL krijgen vandaar mijn vraag want ik wil de afstand tot de centrale weten :Z

Verwijderd

Op woensdag 27 juni 2001 00:32 schreef Schum1 het volgende:
hmm, als je wilt weten of je adsl mogelijk is bij jou in de buurt, kun je ook gewoon de postcode check doen op www.mxtream.nl :)
gnaa gnaa :z

Verwijderd

lol :P

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Wat is dat nou voor bullshit? De afstand van de centrale naar het huis wordt NIET hemelsbreed gemeten, maar over de afstand van de KABEL. En dat doen ze gewoon door een aparaatje op de lijn te zetten en te kijken hoelang ie er over doet om een signaaltje heen en weer te sturen....

Of wou je soms de kabel door de grond volgen, net zo lang tot je bij je huis komt?

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

In de meeste bebouwde gebieden in Nederland is voor iedereen de centrale binnen een afstand van 5 KM, er zijn uiteraard uitzonderingen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 juni 2001 11:12 schreef maartena het volgende:
Wat is dat nou voor bullshit? De afstand van de centrale naar het huis wordt NIET hemelsbreed gemeten, maar over de afstand van de KABEL. En dat doen ze gewoon door een aparaatje op de lijn te zetten en te kijken hoelang ie er over doet om een signaaltje heen en weer te sturen....

Of wou je soms de kabel door de grond volgen, net zo lang tot je bij je huis komt?
Nee, dat weet ik ook allemaal wel. Maaaar ik woon aan de rand van mijn woonplaats en als dat ding aan de ander kant staat, kan ik het wel schudden :'(

Nu dit niet het geval is, ga ik het echt niet nameten maar weet ik globaal dat het wel goed zit :)

Snappu

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Op woensdag 27 juni 2001 11:24 schreef DrDee het volgende:

[..]

Nee, dat weet ik ook allemaal wel. Maaaar ik woon aan de rand van mijn woonplaats en als dat ding aan de ander kant staat, kan ik het wel schudden :'(

Nu dit niet het geval is, ga ik het echt niet nameten maar weet ik globaal dat het wel goed zit :)

Snappu
De afstand kan wel goed zitten. Maar helaas gaat KPN niet op volgorde van afstand de mxstream leveren. :(

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 juni 2001 11:27 schreef Victorio het volgende:

[..]

De afstand kan wel goed zitten. Maar helaas gaat KPN niet op volgorde van afstand de mxstream leveren. :(
Noh en! Als ze mij maar als eerste doen B-) B-) B-)

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 21:01 schreef PC_verslaafde het volgende:
je moet eff goed zoeken

Er was namelijk laatst een topic, daar had iemand een bestandje, met alle centrales van nederland+adres volgens mij..

maar weet t nie meer zeker hoor
ik wel, da waz ik: http://easy.to/kpn_centrales
Op dinsdag 26 juni 2001 12:07 schreef DrDee het volgende:
Dan kan ik tenminste ff de afstand meten >:)
denk t niet!, die kabel kan in de meest idiote kronkels lopen, kan ook dat het hemelsbreed maar 0,5km is en dat die kabel 5 km lang is!
Dus adres heb je nix aan, weet je alleen de minimum lengte

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

En nog ff over hoe zo'n ding er dan uitziet:
- Als er een DSLAM voor Mxstream staat, vind je voor de deur meestal een grote kast (2,5 meter breed, 1,20 meter hoog, 0,50 meter diep).
- Er hangt een bordje met het logo van KPN of soms nog PTT en er staat een objectnummer van meestal 5 cijfers en 1 of 2 letters op.
- Het zijn meestal kale gebouwen met soms een antenne op het dak.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Interessant!

Waar is die antenne dan voor?

Expanding the inexpandable

Verwijderd

Op woensdag 27 juni 2001 18:21 schreef Expander het volgende:
Interessant!

Waar is die antenne dan voor?
denk om die kassies van afstand te besturen

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:12
antenne zou wel eens voor alarm installatie kunnen wezen. (telefonisch lukt niet in geval van storing) Meestal is een telefooncentrale een vergaar plaats van antennes, schotels, etc etc. Alles is namelijk toch bij de hand. over die 5 km radius ben ik het niet helemaal eens, meestal is het één centrale per middel grote plaats (+/- 10.000 inwoners) zo staat er in de gemeente waar ik woon één centrale maar 3 andere gemeentes die zeker 12 km hier van dan liggen zitten op de zelfde centrale met het zelfde net nummer. In die andere plaatsen kan ik geen centrale vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 juni 2001 16:58 schreef bramvrzt het volgende:
En nog ff over hoe zo'n ding er dan uitziet:
- Als er een DSLAM voor Mxstream staat, vind je voor de deur meestal een grote kast (2,5 meter breed, 1,20 meter hoog, 0,50 meter diep).
- Er hangt een bordje met het logo van KPN of soms nog PTT en er staat een objectnummer van meestal 5 cijfers en 1 of 2 letters op.
- Het zijn meestal kale gebouwen met soms een antenne op het dak.
Ik ben even wezen kijken. Hebben ze gewoon een geheel nieuwe gebouwtje ernaast gezet. Het is dus totaal veernieuwd. Dat kan natuurlijk ook 8-) 8-)
Pagina: 1