Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwietje
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-06 20:02
Hoi allen,

Een tijd geleden heb ik op dit forum een post gemaakt dat ik een laptop zocht. Nu dacht ik mijn ideale laptop gevonden te hebben in de Lenovo Ideapad 710S-13ISK. Echter is onlangs bekend gemaakt dat er (weer) een beveiligingsprobleem is met de Lenovo, dit keer in de bios/ eufi. Hierdoor ben ik gaan twijfelen aan mijn goede ervaringen met lenovo tot nu toe, gezien het feit dat ze het afgelopen jaar al meerdere issues hebben gehad rondom beveiliging.

Aan jullie tweakers heb ik twee vragen :-):
1: is het probleem werkelijk zo groot met de beveiliging van Lenovo?
2: basis op mijn onderstaande wensen, zijn er alternatieven binnen dit budget'?

Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil de laptop gebruiken voor office, photoshop en lightroom.

Wat is je budget?
budget is maximaal 850, bijgesteld door dit model van lenovo(oorspronkelijk 750).

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik ben van plan de laptop vaak mee te nemen in de trein. Vandaar voorkeur voor 13-14"

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Goede ervaringen gehad met Lenovo. Minder groot fan van Acer.

alle tips zijn welkom _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjenk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 11:55
Lenovo laptops hebben naar mijn idee vaak de beste prijs/kwaliteit verhouding. Ik kon zo snel geen betere laptop vinden met dezelfde specificaties als de laptop die je op het oog hebt.

Een alternatief zou deze asus kunnen zijn:
pricewatch: Asus ZenBook UX305CA-FC022T
Deze heeft een goede afwerken en ook de review op tweakers spreekt er goed over. Heeft alleen wel een langzamere (zuinigere) processor en kleinere ssd.
reviews: Asus Zenbook UX305: sneller maar minder zuinig met Core m3

Persoonlijk zou ik me niet al te druk maken over de eventuele beveiligingsproblemen, maar het ligt er net aan hoeveel waarde jij er aan hecht. Zelf een Lenovo Y50-70 gehad en nooit problemen ondervonden. Wel veel bloatware maar dat is gemakkelijk te verwijderen.