Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Alarmsysteem; kunststof kozijnen bij nieuwbouw?

Pagina: 1
Acties:

• rogiertw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:54
Wij zijn bezig om een nieuwbouw huis te gaan bouwen. Wil daar een alarm in gaan bouwen met een kameraad. Bewegingssensoren zijn niet zo'n punt; op een aantal logisch plekken een loze buis aan laten leggen door de aannemer net onder het plafond en dan kunnen we tzt wel de draden trekken.

Echter magneetcontacten voor bijvoorbeeld de deuren en ramen zie ik wel een issue ontstaan. Waarom? Omdat we kunststof kozijnen krijgen. Bij voorkeur zet ik bedrade magneetcontacten in de deuren en draai/kiep ramen, maar hoe gaat dat. Hoe weet ik waar het buisje uit moet komen. Als ze het raam in de binnenmuur plaatsen en ik kan erbij voordat ze de buitenmuur metselen dan gaat het prima via de spauw. Maar als ze met een stelkozijn werken weet ik even niet hoe het te doen. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Bedankt alvast!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• rogiertw
Dank voor je reactie! Op zich interessant ivm Zwave, maar ook wel weer prijzig als je het op 10 ramen/deuren wilt plaatsen. Het alarm gaat waarschijnlijk wel gekoppeld worden met Domoticz, maar ik wil het eigenlijk stand alone hebben. Voorkeur gaat uit naar bedraad, maar als dat problemen oplevert met de kozijnen is draadloos een optie.

[ Voor 11% gewijzigd door rogiertw op 05-07-2016 21:38 ]

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-11 18:48
Nou enige tip die ik je kan geven aangezien ik dat bij nieuwbouw vaak genoeg heb gezien.
Laat de leverancier van je kozijnen een contact aanbrengen. Deze is standaard dan weerstandloos zodat je hier zelf de juiste waardes aan kunt plaatsen of deze simpel op een input module laat binnenkomen.
Bij draai kiep ramen heb je 2 mogelijkheden (of je kies voor beide :P )
De ene is dat bij elke stand behalve de hendel volledig dicht dat het contact al geopend word. De 2e is dat je raam bij kiepstand nog de gesloten melding geeft. Dit laatste is vaak gewenst als je via raam wilt ventileren maar toch een schil beveiliging aan wilt zetten.
Dus informeer naar de mogelijkheden bij de leverancier zodat je ook weet waar je een voorziening moet maken om het stukje kabel wat dan aan je kozijn zit weer door te lassen.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• rogiertw
Dank voor je reactie! Ik ga met de leverancier contact opnemen! Zoals jij het schets is er vast een afspraak te maken over locaties van contact punten en waar dus de leiding naartoe moet.

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-11 23:39
Ik heb inmiddels 2 jaar een draadloos systeem (Visonic Powermax Express). Draait autonoom met usb aansluiting op Vera zwave domotica om uit te kunnen lezen. Kan geen enkel nadeel noemen op dit systeem. Pir's en magneetcontacten verliezen nooit de verbinding, en batterijen heb ik nog nooit hoeven vervangen. Geen buisjes, draden of gaten in mijn kunststof kozijnen.

Zeer betaalbaar ook. Misschien het heroverwegen waard?

[ Voor 4% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 05-07-2016 22:50 ]

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-11 18:48
^^ maar alles is opbouw en bij een nieuwbouw woning zou ik zelf ook voor inbouw kiezen als het mogelijk is.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:22
Wat een geld zeg... Om allemaal buizen te laten leggen. En kozijnen met bedrade sensoren. Zelf nu 3 maanden in een nieuwbouwhuis dus weet wat dit zou gaan kosten. Ook het systeem bedraad lijkt me weer teveel kosten. Heb destijds voor Smanos gekozen. Verder geen aandelen in hoor, maar dik tevrede, en sensoren kosten 25-35 euro ofzo voor pir/deur contact. En draadloos, prima.

Bespaar je denk ik een hoop geld mee. Just my2c.

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Het grote probleem met draadloos is de beveiliging. Jamming en replay attacks zijn helaas nog aan de orde van de dag. Zeker bij nieuwbouw is het een nobrainer. de extra kosten van overal bedrading en loze leidingen is op een nieuw huis een paar procent. Niet gaan kloten dus, kabels zijn altijd toekomst vast en veilig.

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-11 23:39
overhyped schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 14:11:
Het grote probleem met draadloos is de beveiliging. Jamming en replay attacks zijn helaas nog aan de orde van de dag. Zeker bij nieuwbouw is het een nobrainer. de extra kosten van overal bedrading en loze leidingen is op een nieuw huis een paar procent. Niet gaan kloten dus, kabels zijn altijd toekomst vast en veilig.
Ik denk dat je iets teveel Mission Impossible kijkt.
De gemiddelde inbreker heeft niet meer dan een koevoet bij zich. Bij particulieren is het risico van betrapt worden veel groter dan bij bedrijven. Daar heeft het jammen misschien zin, maar is de buit ook veel interessanter. Particulier is het zo snel mogelijk erin en eruit, liefst gelegenheids-jatten (deur of raam open).

Dat het alarm dan afgaat helpt alleen om de inbreker nog sneller je huis uit te krijgen, maar hij zal evengoed proberen iets buit te maken. Het 'hebben' van een alarm is daarom vaak minder belangrijk dan het goed zichtbaar maken dat je mogelijk alarm hebt geïnstalleerd. (stickers op je deuren en ramen). De meeste inbrekers kiezen dan liever het huis van de buurman.

Ikzelf heb het alarm meer voor mijn eigen gemoedsrust, zodat ik weet dat er iemand het huis binnen komt en hij niet ineens naast m'n bed staat. :/

Draadloos werkt, mits goed geïnstalleerd, net zo goed als bedraad. Maar eens met voorgaande post v.w.b. opbouw, het is niet zo goed te verbergen als bedraad.

[ Voor 48% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 06-07-2016 14:30 ]

• rogiertw
PCJR schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 09:10:
Wat een geld zeg... Om allemaal buizen te laten leggen. En kozijnen met bedrade sensoren. Zelf nu 3 maanden in een nieuwbouwhuis dus weet wat dit zou gaan kosten. Ook het systeem bedraad lijkt me weer teveel kosten. Heb destijds voor Smanos gekozen. Verder geen aandelen in hoor, maar dik tevrede, en sensoren kosten 25-35 euro ofzo voor pir/deur contact. En draadloos, prima.

Bespaar je denk ik een hoop geld mee. Just my2c.
Geen enkel probleem hoor! Dit kan en mag ik van de aannemer zelf doen. Een leiding door de spauwmuur, door gipsbeton, over de vloer naar de juiste ruimte is een fluitje van een cent. Bedrading volgt later wel. Keer 75 Euro aan pvc buisjes en een dagje aanpoten met 2 man. Goedkoper kan niet lijkt me.
Pagina: 1