Gigabyte gtx 1070 g1 gaming

Pagina: 1
Acties:

• Scyke
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 03-05-2025
Hey,

Ik heb vandaag de Gigabyte gtx 1070 besteld.
Nu lees ik echter op een aantal sites dat hij last van coil whine schijnt te hebben.
Hebben jullie ervaring met deze gpu?
Wel fijn on te weten voor ik de verpakking open en hem niet meer terug kan sturen.
Heb uiteindelijk voor deze gekozen omdat het uiterlijk mij meer aanspreekt (houd niet zo van het flashy rode van msi) en ik positieve dingen over gigabyte hoorde. Maar als de msi echt beter is, dan wissel ik graag.

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:56
Elke kaart heeft coilwhine de ene sterker dan de ander. Dit kan je niet vooraf weten. Als ik meer dan 500 fps haal in een benchmark kan ik het op de zolder trap nog horen maar anders ook niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Puddi Puddin op 05-07-2016 20:31 ]

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-01 17:01
Ik heb zowel de G1 als de Gaming X in huis, zou de MSI kaart met name aanraden omdat deze een stuk stiller is bij full load. Van coilwhine geen last gehad, bij beide kaarten niet. In elk geval niet buiten de behuizing (Be Quiet Silent Base 800) hoorbaar.

• Scyke
Bedankt voor de antwoorden.
Mmore, hoe zit het met andere 'benchmarks'? Verschillen ze qua temperaturen, andere voordelen van 1 vergeleken met de ander?
Ik vraag het vooral omdat ik dus de Gigabyte al binnen heb. Nu vind ik het geen probleem hem te retourneren als ze echt van elkaar verschillen, maar als het 'een beetje' luider is, vind ik het het gedoe (not to mention extra kosten van retourneren) niet waard. Helemaal omdat ik altijd met een headset op game.

[ Voor 50% gewijzigd door Scyke op 05-07-2016 20:48 ]

• Mmore
Ik ga zo een post plaatsen in de ervaringen topic waar ik het verschil tussen de kaarten aangeef. Als je een headset op hebt dan zal je het verschil in geluid niet merken vermoed ik. Ik heb meestal geen headset op en ben dus vrij kritisch qua geluid wat uit mijn kast komt.

Temperaturen en performance is lastig te vergelijken omdat de ene een 1070 en de andere een 1080 is ;)

• Scyke
Ow haha, dan is het inderdaad moeilijk te vergelijken ;)
Ik denk dat ik het dan bij deze hou. Erg fijn dat je zo snel een antwoord hebt gegeven :D

• Mmore
Graag gedaan :D

• Dutchjoy
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-06-2024
Sinds gister heb ik deze kaart ook en ik las online al wat over dit probleem. Mijn opstelling met geluidskaart die er pal naast zit kon nog eens een extra storing opleveren. Ik had dus rekening gehouden met het terugsturen van de kaart.

Ik heb de kaart gister goed kunnen testen tussen de 90 - 140 frames en ik heb 0.0 coil whine.

Misschien heb ik geluk, misschien hebben andere geen geluk - maar ik zou me voor alsnog geen zorgen maken.

• D3StRoY40
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-01 08:38
Heb de kaart 2 dagen in bezit.

Coil whine is behoorlijk aanwezig enkel bij enorm hoge fps, in furmark kan je het uitlokken door de fur donut zelf even uit te zetten, schiet makkelijk over de 2000fps, dan heb je wel een aardige whine.

Zelf merk ik dat alles onder de 180-200 fps "whine loos" verloopt, maar het verschilt, want in 3dmark wil de whine nog hoorbaar zijn op sommige delen waar "maar" 70-90 fps word gehaald.

Erg vervelend is het nou niet echt, de geluiden van games gaan er al snel overheen, met een headset is het natuurlijk al helemaal niet meer hoorbaar.

Verder ben ik wel tevreden met de kaart!

Voor mij in dit geval geen reden om hem te ruilen of retourneren als er iets van whine aanwezig is, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Ik ben zelf erg sensitief voor hoge geluiden dus het kan voor mij veel harder aankomen dan voor de ander.

• T_elic
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-12-2025
Ik heb in geen van mijn games last van coil whine. De fans hoor ik, verder niks.

• maus3142
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-01 13:19
Ik ben ook in het bezit van deze kaart en ben er zeer tevrede over en hij koelt goed,en coilwine kun je bij elk merk Gpu krijgen de mijne heeft er geen last van.
Pagina: 1