Toon posts:

Game PC 800 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, en de vraag is dan vooral of het systeem genoeg is voor 1080/60 bij de nieuwste games denk aan GTA V, The Witcher 3 en ook Battlefield One

Wat mag het systeem gaan kosten?
800 euro absolute max

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen randapparatuur

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een SSD is denk ik wel handig, en uiteraard een sterke videokaart.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet te veel lawaai

Ga je overklokken?
Nee

Lijstje:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 178,-€ 178,-
1Gigabyte GA-B150M-D3H€ 81,95€ 81,95
1Sapphire Radeon RX 480 8GD5€ 280,95€ 280,95
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 44,95€ 44,95
1Cooler Master N300 (Closed)€ 38,95€ 38,95
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 31,74€ 31,74
1Corsair VS550€ 45,95€ 45,95
1Crucial BX200 240GB€ 65,30€ 65,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 767,79

Wat verwacht je van ons?
Ik verwacht dat jullie mij verder kunnen helpen, en eventuele bottlenecks kunnen aanwijzen in dit systeem. Verbeteringen zijn ook welkom. Maar ik ben vooral benieuwd hoe dit systeem presteert in zware games.

• Mitch. V
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22:38
Mooi lijstje! Het enige wat ik zou veranderen is de voeding. de voeding die je nu hebt is niet modulair en is al best wel oud. voor dit geld kan je op dit moment beter de Pricewatch: Corsair CX450M halen. voor de rest is alles prima in orde en kan je er lekker mee vooruit!

Verwijderd

Topicstarter
Mitch. V schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 19:57:
Mooi lijstje! Het enige wat ik zou veranderen is de voeding. de voeding die je nu hebt is niet modulair en is al best wel oud. voor dit geld kan je op dit moment beter de Pricewatch: Corsair CX450M halen. voor de rest is alles prima in orde en kan je er lekker mee vooruit!
Oke ik zal mezelf nog is even verdiepen in de voeding, bedankt voor de snelle reactie!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
HDD er uit en grotere SSD er in ga je geen spijt van hebben, in tegendeel.

Een 4GB versie van die GPU zou gezien de Full HD resolutie ook wel voldoen, dat is indien je echt binnen je budget wil blijven (want een OS moet er misschien ook nog in passen?)

Verwijderd

Topicstarter
Inrage schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 20:27:
HDD er uit en grotere SSD er in ga je geen spijt van hebben, in tegendeel.

Een 4GB versie van die GPU zou gezien de Full HD resolutie ook wel voldoen, dat is indien je echt binnen je budget wil blijven (want een OS moet er misschien ook nog in passen?)
Dankjewel voor je reactie!

Ik zal gaan kijken naar een grotere SSD en dan laat ik die HDD misschien wel weg.
Maar is het niet zo dat de 8GB versie beter presteert bij games?

• Mitch. V
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22:38
Maar is het niet zo dat de 8GB versie beter presteert bij games?
Nee, op 1080p niet. op 4k ga je dat wel merken omdat er dan natuurlijk veel meer pixels zijn die 'bestuurt' moeten worden. het verschil tussen de 8gb versie en de 4gb versie is minimaal tot niks. het is wel lekker futureproof, maar de komende 2/3 jaar heb je echt genoeg aan 4gb.

Verwijderd

Een N300 is ook niet alles. Als mATX het formaat is kan je beter een pricewatch: Cooler Master N200 Closed of pricewatch: Fractal Design Core 1500 kiezen. mATX B150 kan ook iets goedkoper als M2 geen vereiste is pricewatch: MSI B150M BAZOOKA.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 22:29:
Een N300 is ook niet alles. Als mATX het formaat is kan je beter een pricewatch: Cooler Master N200 Closed of pricewatch: Fractal Design Core 1500 kiezen. mATX B150 kan ook iets goedkoper als M2 geen vereiste is pricewatch: MSI B150M BAZOOKA.
Bedankt voor de reactie,

Maar is het niet zo dat in zo'n kleinere case m'n computer warmer word?

Verwijderd

De N200 heeft standaard 2 casefans wat voldoende is voor een systeem met een verbruik van ongeveer 300w. Met RX 480 zal maximaal 230w verbruikt worden. Ruim genoeg dus.
Een N300 heeft overigens ook 2 casefans maar de behuizing is groter waardoor het langer duurt voordat alle inhoud ververst is.
Pagina: 1