Hallo tweakers vriendjes en vriendinnetjes. Het is zo ver. Ik ga voor het eerst vanaf scratch een PC opbouwen. De laatste weken veel bezig geweest met het inlezen van diverse topics, ook hier uiteraard. Ik denk dat ik al aardig op weg ben met onderstaande lijstje. Als laatste wil ik nog even zeggen dat ik vrij nieuw ben hier, dus als ik iets fout heb gedaan hoor ik dat graag, zodat ik iets kan aanpassen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Casual gamen. Spellen zoals GTA5, Rust, Doom moeten op medium/high settings vloeiend lopen op 1080P
Wat mag het systeem gaan kosten?
ongeveer 1200 euro, liefst niet duurder. (inclusief OS en monitor)
[b]Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? een toetsenbord en muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alle merken. Qua videokaart toch wel Nvidea
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Opzoek naar meeste bang for the buck. Hoeft niet fluisterstil te zijn, maar liever ook geen lawaaibak.
Ga je overklokken?
In eerste instantie niet, heeeeeel misschien later, maar niet veel.
Wat verwacht je van ons?[i]
Valt hier nog wat aan te tweaken? Zijn er bepaalde componenten die beter kunnen? In de lijst staat nog geen case en OC en CPU koeler (is dit nodig?), want ik ben er nog niet helemaal uit. Wat zullen jullie kiezen? Voldoet een AMD processor hier misschien?? Aangezien ik zie dat er aardig wat prijsverschil in Intel en AMD zit.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Casual gamen. Spellen zoals GTA5, Rust, Doom moeten op medium/high settings vloeiend lopen op 1080P
Wat mag het systeem gaan kosten?
ongeveer 1200 euro, liefst niet duurder. (inclusief OS en monitor)
[b]Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? een toetsenbord en muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600K Boxed | € 245,95 | € 245,95 |
| 1 | Asus Z170 PRO GAMING | € 139,95 | € 139,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 297,95 | € 297,95 |
| 1 | Iiyama XU2390HS Zwart | € 158,- | € 158,- |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | Seasonic M12II Evo 620W | € 76,95 | € 76,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury SSD 240GB | € 72,95 | € 72,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.061,65 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alle merken. Qua videokaart toch wel Nvidea
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Opzoek naar meeste bang for the buck. Hoeft niet fluisterstil te zijn, maar liever ook geen lawaaibak.
Ga je overklokken?
In eerste instantie niet, heeeeeel misschien later, maar niet veel.
Wat verwacht je van ons?[i]
Valt hier nog wat aan te tweaken? Zijn er bepaalde componenten die beter kunnen? In de lijst staat nog geen case en OC en CPU koeler (is dit nodig?), want ik ben er nog niet helemaal uit. Wat zullen jullie kiezen? Voldoet een AMD processor hier misschien?? Aangezien ik zie dat er aardig wat prijsverschil in Intel en AMD zit.