Toon posts:

Welke VIA-chipset veroorzaakt de 686b-bug?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
ik ben pas nieuw hier. Had een vraagje. Veroorzaken alle VIA-chipsets de 686b-bug?
Ik had namelijk problemen met het installeren van het spel Emperor, battle of Dune. Krijg een DirectX error. Ik heb rondlopen lezen op de site van Westwood en daar zeiden ze dat de mogelijke oorzaken kan liggen bij een conflict tussen VIA-chipsets en de SBlive-kaarten. Ik weet nu niet of het daar aan ligt. Ik weet niet of ik ook last heb van de bug of last ga krijgen. Mijn systeem bestaat uit.

AMD duron 800
MSI K7T turbo(ms-6330 v3.0)
Maxtor 20 gb 7200rpm
SoundBlaster live platinum 5.1
Realtek RTL8139(A)
pioneer DVD-105
Asus V7100pro/tv-out Geforce2 mx-400
256 MB Sdram

dus kan iemand mij vertellen of ook last heb van 686b-bug of last ga krijgen.
(By the way ik had ook moeite om mijn optical mouse aan de praat te krijgen via de usb-poort.)

Alvast bedankt.
:?

Verwijderd

Gewoon ff nieuwe via drivers erop mikken heb je er geen last meer van. Zit een patch in. Weet niet in welke versies van de chipset die bug zit, maar wees niet bang... Ik heb zelf twee mobo's met via en twee SB Live!s en ze doen het allebei ;)

Verwijderd

Heb je al het 2.7 bios erin geflasht in je mobo? Die lost ook veel problemen op, ook wat usb probleempjes.

Verwijderd

HAHAHAHAHAHA welke denk je ???? Misschien wel die ene die in je subject staat |:(

edit:

was niet onaardig bedoeld hoor, maar ik moest erg lachen toen ik dit subject las :) Was ook niet echt onvriendelijk geschreven dacht ik maar als je het verkeerd opvat, sorry :+

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:53
Op dinsdag 26 juni 2001 13:41 schreef frenkb het volgende:
HAHAHAHAHAHA welke denk je ???? Misschien wel die ene die in je subject staat |:(
wat aardiger kan ook wel...

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

een msi k7t turbo heeft de KT133A chipset, en die heeft last van de 686B bug. gewoon via v4.31 of later installeren en dan is t opgelost.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Chipset -> = Moederbord?
>> [url="/listtopics.php/7"]Processors & Mobo's[/url] :)
Pagina: 1