Ik snap het niet meer ( 780 ti en Sony 4k Tv )

Pagina: 1
Acties:

• Jan Alleman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-01 19:38
Hallo,

Ik heb laatst een mooie Sony 4k tv gekocht, de Sony Bravia KD-55X8505C. Ik heb dus ook een goede game pc met SLI ( Msi 780 Ti ). Die kaarten hebben HDMI 1.4, dus alleen 4k 30 Hz. Ik wilde graag 4k 60 Hz. Dus ik had een DisplayPort 1.2 naar HDMI 2.0 converter gekocht ( Club 3D ) en een HDMI 2.0 kabel van 5 meter. Die deden het dus alleen op 1080p 60 Hz. Ik dacht die kabel is kapot dus ik pak nog even een andere kabel om te kijken of het wel werkt.

De kabel die ik pakte was de kabel die ik van Ziggo/Upc heb gekregen voor mijn mediabox, 1.4 dus leek mij.
Ik doe hem erin en probeer een 4k signaal te verzenden en dat lukt. Maar ik zie tot mijn verbazing dat er 4k 60hz staat in Nvidia Control panel, en na een beetje testen klopt dit ook. De Tv geeft aan dat het signaal 4k is en deze site http://www.testufo.com/#test=framerates geeft aan dat het 60Hz is. Hoe kan dit? Mijn Gpu kan dit niet eens. En waarom doet mijn nieuwe HDMI 2.0 kabel het niet eens boven de 1080p? Kapotte kabel?

Als iemand hier uitleg over kan geven graag.

Gr,

Exoticly.

Linkjes,

pricewatch: MSI GeForce GTX 780 Ti Gaming 3GB

pricewatch: Club 3D DisplayPort 1.2 to HDMI 2.0 UHD Active Adapter

pricewatch: Sony Bravia KD-55X8505C Zwart

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-01 21:25

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Laat die adapter er eens tussenuit?

Hdmi 1.3 heeft die beperking 1.4 niet naar mijn weten, d e amd varianten van die tijd hadden er problemen mee, toch?

Is het niet de color setting?
(change color format yc4444 on screen apply button and now 3840x2160 60 hz is enable for changing for hdmi 1.4 versions)

bron:
https://forums.geforce.co...14/4k-60hz-with-gtx780ti/

[ Voor 55% gewijzigd door SAiN ONeZ op 05-07-2016 19:35 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Jan Alleman
SAiN ONeZ schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 19:16:
Laat die adapter er eens tussenuit?

Hdmi 1.3 heeft die beperking 1.4 niet naar mijn weten, d e amd varianten van die tijd hadden er problemen mee, toch?

Is het niet de color setting?
(change color format yc4444 on screen apply button and now 3840x2160 60 hz is enable for changing for hdmi 1.4 versions)

bron:
https://forums.geforce.co...14/4k-60hz-with-gtx780ti/
Dank je voor het reageren.

De kabel heb ik geprobeert zonder de adapter en toen kreeg ik al 60Hz.
Bij mij geeft ie aan dat het YCbCR420 is en geen 444. Ik wil graag 4k 60Hz en 444 hebben en daarom had ik een adapter gekocht.

Enig idee waarom de HDMI 2.0 kabel die ik gekocht heb alleen maar 1080p doet? Kabel kapot of geen 2.0?

gr,

Exoticly

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Waar heb je de 2.0 kabel vandaan?

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-01 20:39

Tortelli

mixing gas and haulin ass

De Club3D adapter ondersteund maar een beperkt aantal kaarten, zie review bij de buren ;
Hardware info quote;
Bij Nvidia heb je een Maxwell-videokaart nodig, dus een GeForce GTX 750 (Ti) of een 900-serie kaart. Wie een Intel-iGPU gebruikt, moet minimaal Skylake hebben. Nvidia Kepler en de Intel Haswell-iGPU's worden expliciet niet ondersteund.
Een 780TI is kepler, en dus heb je vette pech ;).

(ik zou hem graag voor mijn NUC willen gebruiken, maar die draait op Haswell en wordt dus ook niet ondersteund...)

• RobertJ123
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09-2025
Zulk soort gekkigheid heb ik dus ook. Ik heb een LG TV met een 4K 60Hz HDMI ingang. Mijn Radeon R9 290 heeft een Display Port 1.2. Daar heb ik ook een Club 3D DP 1.2 naar HDMI 2.0 UHD Active Adapter aan hangen. Volgens de verpakking ondersteunt de adapter een resolutie van 3840x2160p op 60 Hz. Vanuit de adapter gaat er een 5 meter lange HDMI 2.0 kabel naar de 4k ingang in de tv.

Als ik de boel dan op 3840x2160 op 60 Hz instel dan gaat dat even goed en plotseling bevindt het linker deel van mijn beeld aan de rechter kant van het scherm, onder en boven worden ook omgewisseld en alle kleuren gaan er ook aan.

Is de kabel wellicht te lang?

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:01
dat kan of te slechte kwaliteit of misschien een driverprobleem. het kan van alles zijn.
Dat HDMI 2.0 labeltje op de kabeltje zegt helaas niks over de kwaliteit van de kabel.

• RobertJ123
http://www.allekabels.nl/...PjU7YKI3c0CFWcq0woduLUCHQ

Deze kabel heb ik ertussen. Geen 2.0 maar 1.4 dus. Maar dan nog zou die het moeten kunnen handelen

• Jan Alleman
Tortelli schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 20:51:
De Club3D adapter ondersteund maar een beperkt aantal kaarten, zie review bij de buren ;

[...]

Een 780TI is kepler, en dus heb je vette pech ;).

(ik zou hem graag voor mijn NUC willen gebruiken, maar die draait op Haswell en wordt dus ook niet ondersteund...)
Tsja, dan heb ik niet goed gekeken. Dan gaat ie weer terug naar de winkel.
Leo1010 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 19:51:
Waar heb je de 2.0 kabel vandaan?
De kabel kwam hier vandaan http://www.onlinekabelsho...6gt%3B+HDMI+%26gt%3B+HDMI hij kwam in een doos zonder verpakking eromheen, ook geen indicatie of het een 2.0 kabel was. Ik ga ze allebei maar terug sturen en dan wacht ik met het aansluiten van de pc naar de tv als ik een 10xx kaart heb.

Bedankt iedereen,

Exoticly.

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Hij is in ieder geval duur genoeg dat het ook daadwerkelijk 2.0 mag zijn.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• RobertJ123
Ik ben ook een stukje wijzer geworden. Die Club 3D adapter is alleen compatibel met AMD GCN cards, Nvidia® Maxwell cards en Intel® Skylake HD 5XX en alles daar boven.

http://www.club-3d.com/in...0-uhd-active-adapter.html

Een AMD Radeon R9 290 heeft een 2e generatie GCN architectuur (wat t ook maar concreet mag in houden). De adapter is dus compatibel met de videokaart.

Bij mij moet de bottleneck dan dus wel bij de kabel liggen. HDMI 1.4 heeft een "speed rate" van max 10,2 gb/s. Kennelijk niet genoeg voor 4k @ 60 Hz. HDMI 2.0 heeft een "speed rate" van max 18 gb/s. Hopelijk wel genoeg voor 4k @ 60 Hz. Ik ga t in ieder geval wel proberen. Thnx voor t meedenken.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:39

Nemesizz

Untouchable

Had ook problemen met die Club 3d adapter op m'n 660Ti.

Staat heel leuk op de site "From DP1.2 to HDMI 2.0" enz enz, maar zag later pas bij die review bij de buren dat het pas vanaf Maxwell werkt. Dus wat naspitten op de site (en het forum van Club3d), en nergens zo wat over te vinden, totdat je een PDF'je doorleest (wat je meestal toch niet doet, is toch vaak zo'n handleiding waar niks zinnigs instaat) en daar staat ergens onderin inderdaad dat het niet werkt op kaarten ouder dan Maxwell in het geval van nVidia...

Maar zelfs de lui op het forum van Club3d (neem aan dat ze bij C3D werken, ze kunnen namelijk wel firmware updates voor de adapter uitgeven) zeggen daar niks over bij het zoveelste topic "kan geen 4K 60Hz op m'n Geforce 690/780 enz".

Kon mijn TV overigens niet foppen met 60Hz, wel geprobeerd met custom resoluties enzo, maar eindigde altijd in zwart scherm, wit scherm, wit stroboscoop scherm, of zwart/groen scherm.
(nouja, alles geprobeerd, af en toe had je wel een keer dat de TV beweerde 60Hz te doen, maar was het duidelijk nog gewoon 30Hz, gezien de enorme input lag van de muis).

Heb zelf ook meerdere kabels geprobeerd, uiteindelijk een HDMI 2.0 kabel gekocht en dan waren de problemen 'minder' (de snelheid waarop het niet werkte :P ) maar nooit goed beeld gekregen (geen 4K 60hz, maar custom resoluties van bijv 50hz werkten helaas ook niet).

Wacht nu zelf ook op een GTX10xx kaart, als de prijzen wat gunstiger worden hopelijk.

• RobertJ123
He he gelukt.
HDMI 2.0 kabel van Oehlbach tussen tv en club 3D adapter gezet.
nu 60 Hz op 4096 x 2160p. Gewoon om dat t kan.
Pagina: 1