Mysterieuze krakende bass box

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassa99
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-11-2022
Ik heb thuis een quadral bass box (actief) aangesloten op mijn Denon X2100 versterker. Nu heb ik sinds een aantal maanden last van een krakende bass box. Het gekke is dat de bassbox ook kraakt wanneer de versterker uit staat. Om een aantal oorzaken uit te kunnen sluiten heb ik de volgende acties uitgevoerd:

Signaal input vanuit de versterker verwijderd
Frequentie op de achterzijde van de versterker veranderd
Volume op de bass box aangepast
Steker in verschillende stopcontacten gestopt

In alle gevallen bleef het kraken onveranderd, het gekke is dat het kraken af en toe voor een bepaalde periode stopt. Dit kan soms een paar dagen het geval zijn om vervolgens weer op te komen.

Wie kan mij helpen? Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

DjVe

Hatsaflats!

Klinkt als een versterker die iets niet lekker doet (en wellicht ook je woofer heeft beschadigd). Dus als je de kabel naar de receiver verwijderd en je hebt de sub wel voorzien van stroom, dan hoor je hem nog steeds kraken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

Klikt als een probleem met de sub zelf.

Het kan een slechte interne verbinding zijn, kraakt hij (anders) als je een flinke tik tegen de achterkant van de sub geeft?

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassa99
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-11-2022
Bedankt voor de reacties!

Klopt, de box kraakt ook wanneer alle verbindingen met de versterker zijn verbroken. Daar kan het dus niet aan liggen. Het verschuiven of slaan tegen de versterker werkt niet, zou het kraken ook te maken kunnen hebben met een stroomsnoer die is beschadigd?

Ik vind het heel vreemd, wel jammer van de bassbox het is geen micky mouse spul.