Toon posts:

HP8760W uit de dood opgestaan

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vraag niet hoe het kan .....

Ik heb een HP 8760W laptop van een paar jaar oud.
Tijdje geleden hield ie er mee op. Zowel op de adapter als op de accu geen leven meer in te krijgen.
Geen powerled, geen zoemend ventilatortje bij aanzetten, oftewel Dood.

Gisteravond aan het opruimen geslagen, stond op het punt hem naar de recyclestraat te brengen, toen ik in een vlaag van helderheid bedacht het nog eens te proberen. Geheugen terug, disk terug en zie daar... leven?!?
Hij startte zowaar weer op. Deed wel een beetje moeilijk in het begin, ging na een minuut weer down.
Ik bedacht mij een truukje. Stroom eraf, accu eruit en de aan/uitknop 30 seconden ingedrukt houden.
Dat werkte vroeger wel eens bij opstart problemen. Iets met condensators en rest-spanning.
En daarna weer starten, lopen! Heeft de rest van de avond (een uur of drie) gewoon aangestaan.

Ik ga vanavond weer even kijken.
Ik heb het een tijd geleden met een Dell ook es gehad. Wel starten, geen beeld. Half jaar op de plank, weer es geprobeerd, lopen!

Heeft iemand een idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij werkt inmiddels nog steeds als een zonnetje.
Niemand een idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-10 00:57

Racing_Reporter

Contentmaker

Geen idee, wel blijdschap.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:10
Draadbreukje ergens, spoortje op de printplaat gebroken, soldering van een adapteraansluiting op moederbord gebroken en door bewegen, andere temperaturen of wat dan ook maakt het weer contact.

Ik zou er niet teveel vertrouwen in hebben. Als 'ie aan staat, schud er eens voorzichtig mee? Draai & roteer 'm eens?