Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barmania
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-08 16:20
Dag allemaal,

Ik heb een vraag, iets waarvoor ik het heeeele internet al heb afgezocht, maar nog geen antwoord voor heb gevonden. Ik heb namelijk een Streacom F7C HTPC kastje (http://www.streacom.com/products/f7c-evo-chassis/) en deze biedt plaats voor een low-profile PCIe kaartje van ongeveer anderhalf slot breed. Hier wil ik graag de snelst mogelijke videokaart in plaatsen, en in low-profile land is dat de Geforce GTX 750 ti. Nu is het probleem dat deze kaarten allemaal een dual-slot koeler er op hebben zitten. Ik heb al gezocht naar aftermarket GPU koelers, maar low-profile, single-slot lijkt niet bestaan. Ook naar oplossingen gekeken door van een andere kaart de koeler af te slopen, maar er is nog een probleem: normale kaarten (en de meeste low-profile) zitten vast geschroefd met 4 schroeven in een vierkant, bij de low-profile 750 ti's zijn de schroeven in een rechthoek gepositioneerd.... (voorbeeld: http://www.fudzilla.com/i..._750/KFA2/kfas-size-2.jpg)

Heeft iemand een briljant idee?!? Alvast bedankt :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Ik denk als je er eentje vind de prestaties niet die van een onboard chip overtreffen. Is een externe grafische kaart niks voor je?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barmania
Jazeker wel, ik heb nu een low-profile, single-slot HD7750 met GDDR5, en tot mijn weten is er geen enkele onboard videokaart die ook maar in de buurt komt. De 750 ti is weer ongeveer anderhalf keer zo snel als de HD7750. Extern is een leuke optie, alleen staat de computer onder mijn TV in een kast met beperkte ruimte, dus wil het graag zo compact mogelijk houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 15:40
1 x de filters van de pricewatch gebruikt, zie ik deze voorbijkomen;)

pricewatch: MSI N750TI-2GD5TLP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barmania
skipe schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 18:17:
1 x de filters van de pricewatch gebruikt, zie ik deze voorbijkomen;)
Klopt, alleen is dit model dus te breed, samen met de cooler neemt de kaart 2 slots in beslag, waar ik net ongeveer 1,5 de ruimte heb...

Op dit plaatje is het goed te zien:
https://asset.msi.com/res...07fcef2367d8a9ba1/600.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barmania
Sorry, is mijn eerst post na al die jaren tweakers, maar ik vraag niet om een aankoop advies. Ik heb dus al een MSI 750 ti low-profile, ik vraag me af of iemand een oplossing heeft voor mijn ruimte probleem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barmania
Hehe dank, maar deze is dus weer geen low profile :)
Trust me, er bestaat geen 750 ti low-profile, single-slot. Het is denk ik of deze koeling modden, of een aftermarket koeler vinden die wel past....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:27
Je hebt gelijk 8)7

Had de link gewoon via google, niet goed gekeken.

Er zijn wel veel low profile single slot quadro kaarten, maar dat zoek je niet zeker?

Waterkoeling een mogelijkheid?

[ Voor 9% gewijzigd door mitsumark op 05-07-2016 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barmania
Ja klopt, die ben ik dus ook net tegen gekomen, hier iemand met hetzelfde probleem die een Quadro 600 koeling wil gebruiken:

http://www.overclock.net/...le-single-slot-gtx-750-ti

Ik denk dat ik dus op zoek ga naar een Quadro 600, nu hopen dat de koeler niks anders op de kaart in de weg zit (condensatortjes e.d.). Qua TDP zijn ze ook vergelijkbaar, dus zou wel redelijk moeten koelen. Hoop alleen dat het een beetje stil is....

Enige wat ik me nog afvraag, mijn kaartje heeft 2 draadjes van de fan naar de kaart lopen (rood en zwart). Deze heeft er 4, waarschijnlijk voor temp-monitoring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09 22:34
Als je verder leest in dat topic, is degene die de koeler van die Quadro 600 gebruikt heeft daar niet zo tevreden over, temperaturen waren hoog en koeler rumoerig. Er zijn wel geen foto's gepost, dus ik weet niet of die ook goed bevestigd was. En er wordt verder ook niet vermeld of er geprobeerd is de GPU wat lager te klokken om die koeler te laten werken.

Het is toch wel zo dat een Quadro 600 nog wel wat koeler loopt dan een GTX 750 Ti, dus dat die koeler dan vol aan de bak moet. Als ik aan andere donor kaarten probeer te denken, is er nog wel de reference R7 250, bv pricewatch: XFX R7 250 1GB Core Edition. Die zou een 75W TDP hebben en stelt het ook met die koeler. Maar ik weet zelf niet zo goed waar je die koelers moet halen, zou je daar echt een Quadro voor kopen of weet je waar ze die reserve stukken hebben?

Wat die draadjes betreft, dat is voor PWM controle van de fan. De twee draadjes die er altijd zijn leveren spanning aan de fan, derde draadje is voor de snelheidsterugkoppeling, 4de draadje is voor de controle van de snelheid zonder de spanning te moeten laten variëren. Fans zonder PWM sturing moeten geregeld worden door de spanning te verlagen, bv 7V in plaats van 12V.

Misschien kun je zelf wat in elkaar flansen? Het koelblok van die MSI (laten) aanpassen op een freesmachine of CNC machine, zodat die dunner is? Het is maar aluminium, zou vrij makkelijk te verspanen moeten zijn. Dan nog een manier bedenken om ventilators te bevestigen. Eventueel ventilator(s) aan de behuizing vastmaken, lijkt me iets makkelijker dan een aangepast koelblok. Persoonlijk zou ik dit doen (maar ik werk wel in de metaalindustrie).

Vind het in elk geval een interessante vraag, die Streacom F7C heb ik ook een tijdje op het oog gehad. Maar de conclusie was dan voor mij om nog even te wachten op de 14nm videokaarten en dan specifieker op Polaris 11 (http://www.anandtech.com/...ds-polaris-gpus-36-16-cus). Bij de GTX 750 Ti ontbreken voor mij wat HTPC eigenschappen die anno 2016 in een (game)HTPC aanwezig zouden moeten zijn, vooral wat 4K compatibiliteit betreft (vooral HDMI 2.0 en hardwarematige hevc decoding).

[ Voor 12% gewijzigd door MacPoedel op 06-07-2016 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barmania
Ik ben ook bang dat de koeler van de Quadro 600 extra werk moet gaan verzetten, en daardoor harder moet draaien. Bovendien zijn de Quadro's die ik ken ook niet echt stille kaarten, hoeft ook niet natuurlijk...

Zelf de koelvinnen korter maken heb ik ook overwogen en is misschien nog wel de beste oplossing. Of inderdaad wachten op een nieuwe generatie low profile kaartjes.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin.Air
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:35
Mocht je creatief willen zijn is er nog een optie als je ergens anders wel ruimte in de kast/buiten de kast hebt:
Waterkoeling

Als je een low profile kaart vind met een stock heatsink mount bij de GPU core dan zou je die kunnen waterkoelen en de overige chips op de kaart kunnen voorzien van heatsinks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barmania
Water koeling wordt lastig, omdat naast dat ik weinig ruimte in het tv-meubel heb, de HTPC kast zelf ook ontzettend compact is. En ik moet gaten gaan frezen door het aluminium om de buizen door te laten lopen...

Zo'n koeler heb ik dus nog niet gevonden, degene die ik heb gevonden van Zalman e.d. zijn meestal ook te breed (breder dan anderhalf slot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:17
Hier wil ik graag de snelst mogelijke videokaart in plaatsen, en in low-profile land is dat de Geforce GTX 750 ti.
Als je nog geduld kunt opbrengen, binnen twee maanden zullen hopelijk de custom RX 460 kaarten te koop zijn. Gezien ze een laag stroomverbruik zullen hebben (minder dan 75Watt), is het te verwachten dat er ook low-profile kaarten komen. De huidige geruchten zijn dat de RX 460 rond het prestatieniveau van de GTX 950 zit voor de prijs van de GTX 750 Ti.

Van een eventuele nieuwe Nvidia tegenhanger heb ik (nog) niets gehoord.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barmania
Oeh dat zou mooi zijn, wellicht de moeite waard dan om nog even geduld te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09 22:34
Denk ook wel dat de kleine Polaris kaart(en) de moeite zijn om te wachten. Al blijft het wel afwachten of en wanneer er een single slot, low profile variant zal komen. Van de R7 250 was die er in elk geval wel dus ziet er misschien wel goed uit, maar die zit wel in een lager segment dan de RX 460. Wat denk ik ook niet echt helpt is dat deze form factor vooral voor HTPC's wordt geacht en dat heel veel HTPC's eigenlijk geen dedicated GPU meer nodig hebben (op media gebied is de iGPU van een Skylake processor wel voldoende).

Nog in verband met de GTX 750Ti ombouwen naar single slot, ik kwam dit tegen: http://www.tomshardware.c...orce-gtx-750-ti,3761.html. Daarbij werd gebruik gemaakt van de koeler van een FirePro V3900 (of een HD 7570, is dezelfde), maar dat dan wel met aanpassingen aan het PCB (grotere gaten) en het resultaat was ook wel wat luider dan de reference koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:35
Fans van een dubbel slot 750ti verwijderen en een normale 80mm casefan achter de kaart monteren, zodat deze langs de heatsink blaast, lijkt qua ruimte iig mogelijk.

Hopen dat er eindelijk weer snellere low profile kaarten komen en afwachten lijkt handiger(en wordt hoog tijd!).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barmania
Even een korte update, uiteindelijk ben ik voor een dure optie gegaan, namelijk de Radeon Pro WX 4100. Is gebasseerd op een Polaris 11 RX 460, maar dan met 1024 shading units, dus iets sneller. Ik heb de 4GB, maar er is inmiddels ook een 8 GB variant, deze is helemaal onbetaalbaar. Ik heb er ongeveer 300 voor betaald (je moet er wat voor over hebben...).

Ik ging gister weer es zoeken, en toen vond ik ineens deze:

https://smallformfactor.n...asl-gtx-1050-ti-previewed

Een Geforce GTX 1050 ti met een single slot, low profile koeler. Alleen geen idee wat deze kost, en nog sterker of het te krijgen is in europa. Het merk ASL is chinees, en is dus vrijwel onmogelijk hier naar toe te halen...
Pagina: 1