Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Jan2002
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-04-2023
Hoi mensen,

Gebruik windows 10 en thunderbird met daarbij de calender lightroom op desktop.
Op mijn smartphone draait android 5.1
Heb op beiden nu birdiesync geïnstalleerd. Heb deze app gekocht.
Gebruik enkele google mailaccounts.
Wil eigenlijk nu af van thunderbird. De kalender vertraagt sterk.
Hoe kan ik eenvoudig synchroniseren mail en kalender tussen phone en desktopcomputer?

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:14

MsG

Forumzwerver

Wat gaat er precies traag? Want ik heb dezelfde systemen die ik synchroniseer:

Thunderbird + Lightning en het draait hier prima.

Je kan ook gewoon de kalenders als CalDav importeren in Thunderbird, dan heb je ook helemaal geen birdiesync nodig.

Alternatief zou kunnen zijn dat je webmail gaat gebruiken in plaats van thunderbird, en dan als agenda gewoon de Google Calendar website.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Jan2002
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-04-2023
Op zich draait het bij mij ook prima maar thunderbird start ineens traag op. Als ik de kalender lightroom uitzet in thunderbird, start thunderbird veel sneller op. Met de kalender ingeschakeld duurt het wel een 8 seconden. In het begin deed deze constructie het eigenlijk wel goed.

En hoe werkt dat met caldav, ook op de phone? en dan kan ik op beiden zowel mijn mail als agenda synchroniseren?

Heb wel meerdere accounts en wil die graag in één programma op de desktop beheren. Vind overigens thunderbird ook niet zo vriendelijk. Heb het gekozen omdat het opensource is.