van Shared Website Hosting naar een alternatief

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR.Harok
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 00:38
Samen met 3 compagnons ben ik een bedrijf gestart. in het kort: hebben een online web-platform voor het aanbieden en afnemen van trainingen. we zijn nu door onze testfase van ons concept heen en willen vanaf september bezig gaan met opschalen van het concept.

Mijn vraag:
1. Kunnen we beter een upgrade Shared Website Hosting(bijvoorbeeld)blijven gebruiken of overstappen naar VPS?, snelheid van onze website en up-time is essentieel.
2. mocht vps de betere keuze zijn, wat is de verstandigste keuze in dat geval, managed of unmanaged?
3. zijn er (nederlandse)boeken met uitleg over gebruik etc van vps managed/unmanaged

Relevante software en hardware die ik gebruik
Momenteel zitten we bij hostingdirect met het starter pakket. hier werken wij met directadmin. onze site draait op wordpress, momenteel 700mb groot naar verwachting neem dit toe tot 5/6 gb in 1 a 2 jaar.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
We hebben geen it achtergrond maar zijn zeer gedreven om te leren, tot nu toe is alles gelukt en gaat 1 van ons(ik) zich verdiepen in php. We hebben geen enkele ervaring met VPS en is geheel nieuw voor ons. er zijn 2 varianten de unmanaged en de managed. managed is nogal prijzig en de hosters doen voor alsof unmanaged enorm veel werk is om bij te houden met betrekking tot beveiliging en updates.

Ben benieuwd hoe jullie hier over denken? of misschien zijn hier ondernemers die ooit met het zelfde dubio hebben gezeten en hier iets over kunnen vertellen. Mocht er iemand zijn die ons persoonlijk advies wil geven in een gesprek staan we hier ook voor open.

Edit: ik kom overal specificaties tegen zoals: 1 processor, 1024 ram geheugen etc, maar wat betekent dit nou daadwerkelijk, dat het zorgt voor snellere laadtijden is duidelijk, maar tot hoeveel totalen/gelijktijdige bezoekers? wat zeggen die specificaties nou echt?

[ Voor 7% gewijzigd door MR.Harok op 05-07-2016 15:51 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR.Harok
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 00:38
Niemand ervaring mee? of die me hier mee kan helpen? anders evt tips welke fora wel mensen zitten die hier ervaring mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een VPS is sneller en veiliger, mits je hem goed instelt. Ik raad zelf PCExtreme (unmanaged) aan. Als OS raad ik Debian aan en als web server raad ik nginx aan. Ook raad ik aan om er een CDN zoals CloudFlare er voor te zetten. Ik ken geen Nederlandse boeken over VPS'en, want het zijn gewoon normale Linux servers. 512MB RAM is voldoende voor een paar duizend bezoekers per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:10
MR.Harok schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 15:36:
Samen met 3 compagnons ben ik een bedrijf gestart. in het kort: hebben een online web-platform voor het aanbieden en afnemen van trainingen. we zijn nu door onze testfase van ons concept heen en willen vanaf september bezig gaan met opschalen van het concept.

Mijn vraag:
1. Kunnen we beter een upgrade Shared Website Hosting(bijvoorbeeld)blijven gebruiken of overstappen naar VPS?, snelheid van onze website en up-time is essentieel.
2. mocht vps de betere keuze zijn, wat is de verstandigste keuze in dat geval, managed of unmanaged?
3. zijn er (nederlandse)boeken met uitleg over gebruik etc van vps managed/unmanaged
Managed/unmanaged is gewoon een kwestie van hoeveel willen jullie ermee bezig zijn. Vraag: als je een linux distributie in een VM draait, kan jij hem dan zo inrichten dat er een webserver op komt te draaien met jullie platform erop? Als je dat (nog) niet kan beantwoorden dan kan je het gewoon testen (en documenteren!!) voordat je jezelf vastlegt.
Edit: ik kom overal specificaties tegen zoals: 1 processor, 1024 ram geheugen etc, maar wat betekent dit nou daadwerkelijk, dat het zorgt voor snellere laadtijden is duidelijk, maar tot hoeveel totalen/gelijktijdige bezoekers? wat zeggen die specificaties nou echt?
Niet echt relevant en ook lastig te beantwoorden omdat het afhangt van de website. Is het een zware website, heb je meer kracht nodig dan bij een lichte website. Begin gewoon met de goedkoopste. Meestal kan je makkelijk upscalen mocht dat nodig zijn.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/