Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColinZ
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-03 13:30
Beste medetweakers,

Ik heb op 08-03-2016 een Huawei P8 lite besteld bij Coolblue. Echter bleek dit product ernstige gebreken te hebben met betrekking tot de bereikbaarheid. Dit product is op hierna geretourneerd en gerepareerd (moederbord vervangen). Helaas blijkt het product nog precies de zelfde gebreken te vertonen.

Nu heb ik dit aangekaart bij Coolblue waarna er een nieuw retoursnerings traject is opgestart. Ik heb er weinig vertrouwen in dat het probleem nu wel opgelost kan worden en daarom zou ik graag mijn aankoopbedrag terug willen krijgen of anders een ander merk toestel willen in de zelfde prijscategorie. Blijkbaar kunnen ze dit bij Coolblue niet garanderen.

Ik heb daarna even de geldende garantie regels opgezocht aangezien ik hier weinig ervaring mee heb. Ik was ervan overtuigd dat ik recht heb op mijn aankoopbedrag aangezien het aan mij geleverde product niet deugdelijk is, maar blijkbaar zit ik hierin fout?

Mvg Colin

[ Voor 8% gewijzigd door ColinZ op 05-07-2016 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:02
Wat is er gebeurd in de tussenliggende 3 maanden?

Op 8-3 besteld, ik neem aan dat het gebrek snel geconstateerd is en dus snel na aanschaf voor reparatie is aangemeld.

Laat de reparatie maximaal 1 maand duren, dan zit er tot nu een gat van bijna 3 maanden.

Lijkt mij dat de periode voor testen lang genoeg heeft geduurd en dat Coolblue je device wederom onder garantie kan laten repareren. Je device innemen en een ander device geven of geld retour lijkt me niet meer kunnen, tenzij je kan aantonen dat het echt een ondeugdelijk product is

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je moet de fabrikant/winkel wel een redelijke kans bieden om het product te herstellen. Ik zou 'm gewoon nog een keer RMAen. 1 keer een reparatie hoeft niet gelijk te betekenen dat het product ondeugdelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-10 11:44

MsG

Forumzwerver

Er is ook concreet geconstateerd dat de bereikbaarheidsproblemen aan het toestel liggen? Andere simkaart bijvoorbeeld is al geprobeerd, om maar iets te noemen?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Je hebt nu nog geen recht op een ontbinding. De verkoper moet ervoor zorgen dat je een deugdelijk product hebt. Hij moet werken en mag geen gebreken hebben. Nu is het in jou geval zo dat je toestel al eens gerepareerd is. Nu gaat je toestel voor de tweede keer met de zelfde klachten terug naar Coolblue. Coolblue moet ook bij de tweede keer zorgen voor een kosteloze reparatie om jou klachten met betrekking tot je toestel op te lossen.

Als Coolblue deze klachten niet kan oplossen, kan er overgegaan worden op ontbinding of welk ander oplossing die zij aanbieden. Voor hetzelfde geval kunnen zij ook jou een nieuw toestel aanbieden. Het gaat er voor hun om dat het probleem opgelost wordt.

De verkoper moet dus een kans krijgen om jou problemen op te lossen. Mocht je klachten terugkomen, dan pas kan je aangeven dat het nog niet opgelost is, en je de koop wilt ontbinden.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColinZ
MarchelHoek schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 15:40:
Wat is er gebeurd in de tussenliggende 3 maanden?

Op 8-3 besteld, ik neem aan dat het gebrek snel geconstateerd is en dus snel na aanschaf voor reparatie is aangemeld.

Laat de reparatie maximaal 1 maand duren, dan zit er tot nu een gat van bijna 3 maanden.

Lijkt mij dat de periode voor testen lang genoeg heeft geduurd en dat Coolblue je device wederom onder garantie kan laten repareren. Je device innemen en een ander device geven of geld retour lijkt me niet meer kunnen, tenzij je kan aantonen dat het echt een ondeugdelijk product is
Vreemd genoeg deed het probleem zich de eerste paar maanden niet voor. Verder was het een cadeau voor mijn moeder die, om het zacht uit te drukken, geen verstand heeft van mobieltjes, en mij vrij laat heeft laten weten dat er problemen met toestel waren.
MsG schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 15:42:
Er is ook concreet geconstateerd dat de bereikbaarheidsproblemen aan het toestel liggen? Andere simkaart bijvoorbeeld is al geprobeerd, om maar iets te noemen? Ze hebben al een keer het mobo van het toestel vervangen. Lijkt mij niet dat nog veel kunnen repareren dan.
Nieuwe simkaart is al geprobeerd ja. Zelfde probleem bleef aanhouden.
TERW_DAN schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 15:40:
Je moet de fabrikant/winkel wel een redelijke kans bieden om het product te herstellen. Ik zou 'm gewoon nog een keer RMAen. 1 keer een reparatie hoeft niet gelijk te betekenen dat het product ondeugdelijk is.
Maar wat is redelijk in dit geval? Zou het probleem na de 2de retournering nog blijven aanhouden heb ik dan recht op cash back of vervanging?
RWK__ schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 15:44:
Je hebt nu nog geen recht op een ontbinding. De verkoper moet ervoor zorgen dat je een deugdelijk product hebt. Hij moet werken en mag geen gebreken hebben. Nu is het in jou geval zo dat je toestel al eens gerepareerd is. Nu gaat je toestel voor de tweede keer met de zelfde klachten terug naar Coolblue. Coolblue moet ook bij de tweede keer zorgen voor een kosteloze reparatie om jou klachten met betrekking tot je toestel op te lossen.

Als Coolblue deze klachten niet kan oplossen, kan er overgegaan worden op ontbinding of welk ander oplossing die zij aanbieden. Voor hetzelfde geval kunnen zij ook jou een nieuw toestel aanbieden. Het gaat er voor hun om dat het probleem opgelost wordt.

De verkoper moet dus een kans krijgen om jou problemen op te lossen. Mocht je klachten terugkomen, dan pas kan je aangeven dat het nog niet opgelost is, en je de koop wilt ontbinden.
Zijn er in dat geval regels voor ontbinding alst het probleem zich na de 2de reparatie blijft voordoen? Ze hebben immers al eens het mobo vervangen, en het lijkt mij stug dat ze verder nog iets kunnen "repareren".

[ Voor 4% gewijzigd door ColinZ op 05-07-2016 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
ColinZ schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:35:

Zijn er in dat geval regels voor ontbinding alst het probleem zich na de 2de reparatie blijft voordoen? Ze hebben immers al eens het mobo vervangen, en het lijkt mij stug dat ze verder nog iets kunnen "repareren".
Je mag van een verkoper verwachten dat zij met een goede oplossing komen als de klacht nog steeds niet is opgelost. Na 2 keer repareren betekent niet meteen dat je de koop mag ontbinden. Je moet, zoals hier eerder is aangegeven, de verkoper de kans geven om het probleem voor jou op te lossen.

Ik heb verder wel goede ervaringen met Coolblue, dus zij zullen je zeker niet laten zitten. Stuur het toestel op en kijk of de klachten opgelost zijn na reparatie. Mocht dat niet het geval zijn, kan je bijvoorbeeld aangeven dat na de tweede reparatie mijn klacht nog niet opgelost is, welke oplossing kunnen jullie bieden? Zoals ik al eerder zij, kunnen ze je een nieuw toestel aanbieden, maar in het laatste geval kan de koop ontbonden worden, waarna jij je aankoopbedrag terug krijgt.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:09
Ik heb iets dergelijks gehad met coolblue. Product was niet goed dus retour. Nieuwe ontvangen. Weer problemen dus retour. Coolblue doet alsof ze het weer op dezelfde manier gaan retourneren en vervangen. Ik heb aangegeven geen vertrouwen meer te hebben in t product. Coolblue gaf geld terug.

Ik weet niet wat je rechten zijn maar aangeven wat jij het liefst als oplossing ziet is misschien het beste. Coolblue is zeker de moeilijkste niet.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een hoop bedrijven hanteren 3 reparaties voordat er kan worden ontbonden. Dus wanneer een apparaat voor de 4e keer problemen geeft dat er kan worden omgeruild voor iets anders of geld terug krijgen kan. Voor zover ik weet is dit geen wet, maar ik weet uit ervaring dat veel bedrijven dit hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordymt
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-10 20:31
Enige tijd geleden heb ik een zelfde soort verhaal gehad bij Coolblue. Ik heb destijds een Bose speaker gekocht (Tweedekansje en dus klein risico) en deze bleek al gauw niet meer te connecten met mijn computer. Prima, ik stuur hem op en hij zou gerepareerd worden. Toen ik hem na een paar weken terug kreeg leek het alsof er niet eens naar gekeken was, het probleem was er nog. Ik moest hem weer terug sturen en er zou weer naar gekeken worden. Nadat hij het toen niet deed, heb ik simpelweg een email opgesteld dat ik het eigenlijk wel genoeg vond na 3 maand en toen kon ik mijn geld terug krijgen. Misschien is een mail sturen naar de klantenservice dus een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:39
Coolblue heeft een redelijke termijn om na te komen. Is het product niet conform na die redelijke termijn, dan kun je ontbinden. Zij product terug, jij geld terug, klaar.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColinZ
Vandaag mail gekregen van Coolblue waarin ze aangeven geen gebreken hebben gevonden:

"De leverancier heeft uw toestel uitgebreid getest maar geen klacht kunnen constateren. Waarschijnlijk ligt het probleem bij uw simkaart of uw provider. Hierdoor zijn wij genoodzaakt om uw toestel aan u te retourneren."

Echter heb is de betreffende simkaart al enkele dagen in gebruik in een ander toestel zonder problemen. Ik ben er dus van overtuigd dat het probleem wel bij het toestel ligt. Zouden jullie mij kunnen adviseren wat ik nu nog zou kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-10 11:48

Twarp

just grin...

Zou het niet zo gewoon kunnen zijn dat het toestel inderdaad niet voldoende ontvangst heeft en dat dit een eigenschap (niet een mooie) is van het toestel. Per slot van rekening niet alle telefoons hebben dezelfde eigenschappen. Een andere optie kan zijn dat er in jouw omgeving iets veranderd is waardoor met name het bereik drastisch is afgenomen. Het hoeft niet specifiek aan het toestel te liggen.

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ColinZ schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 12:25:
Vandaag mail gekregen van Coolblue waarin ze aangeven geen gebreken hebben gevonden:

"De leverancier heeft uw toestel uitgebreid getest maar geen klacht kunnen constateren. Waarschijnlijk ligt het probleem bij uw simkaart of uw provider. Hierdoor zijn wij genoodzaakt om uw toestel aan u te retourneren."

Echter heb is de betreffende simkaart al enkele dagen in gebruik in een ander toestel zonder problemen. Ik ben er dus van overtuigd dat het probleem wel bij het toestel ligt. Zouden jullie mij kunnen adviseren wat ik nu nog zou kunnen doen?
Probeer anders een paar dagen jou simkaart het in betreffende toestel. Op die manier kan je zelf ondervinden of er problemen zijn.

Dat de simkaart het in een ander toestel wel goed doet is nog geen garantie heb ik helaas zelf ook al vaker ontdekt. Een nieuwe aanvragen bij de provider wil dan vaak soelaas bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColinZ
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 12:32:
Dat de simkaart het in een ander toestel wel goed doet is nog geen garantie heb ik helaas zelf ook al vaker ontdekt. Een nieuwe aanvragen bij de provider wil dan vaak soelaas bieden.
Het is een nieuwe simkaart. Bij het oude simkaartje had ik de zelfde problemen dus heb bij Vodafone een nieuwe aangevraagd. Problemen bleven helaas aanhouden.

[ Voor 13% gewijzigd door ColinZ op 13-07-2016 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Is het misschien voor je mogelijk om naar een Coolblue winkel te gaan, zodat iemand van Coolblue zelf met je mee kan kijken? Als dat niet mogelijk is, het probleem / klacht over de bereikbaarheid op video vastleggen?

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen P8 Lite, maar een Mate 8, maar volgens mij moet de P8 dit ook hebben: onder Settings > Wireless&Networks > Link+ heeft mijn toestel opties als WLAN+, Signal+ en Roaming+.

Dit zijn algoritmes waarvan Huawei beweert dat ze je ontvangst verbeteren. Het simpele feit dat je ze uit kunt zetten suggereert dat ze misschien ook wel eens averechts kunnen werken.

Als je dat nog niet geprobeerd hebt zou ik eens kijken of je iets kunt verbeteren door deze opties aan of uit te zetten.

Wat Coolblue betreft kan ik beamen dat ze de moeilijkste niet zijn. Ik heb een keer na 2 jaar een robot stofzuiger teruggestuurd die het niet meer deed en kreeg zonder morren mijn geld terug. Indrukwekkende service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skimovic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02 03:16
RWK__ schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 12:51:
Is het misschien voor je mogelijk om naar een Coolblue winkel te gaan, zodat iemand van Coolblue zelf met je mee kan kijken? Als dat niet mogelijk is, het probleem / klacht over de bereikbaarheid op video vastleggen?
Hier zie ik het nut niet van in . Coolblue is hier niet meer dan een doorgeefluik.
Die herstellingen gaan naar een Dynafix of gelijkaardig repaircenter dat een contract met Huawei heeft.

Wel is het zo dat als een probleem na herstelling niet verholpen is en hetzelfde toestel een 2e of 3e keer binnen komt met dezelfde klachten het repaircenter (afhankelijk van de afspraken met de fabrikant) het toestel zal swappen door een nieuw toestel van hetzelfde type (veelal refurbished).

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Hier een P8 Lite (ook van coolblue ;)) die het prima doet, dat zal dan ook een van de redenen zijn dat Coolblue niet zomaar geld terug zal geven...
Maar je simkaart gaf al problemen in een vorig toestel? Dan zal je het echt in die hoek moeten zoeken.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:18
Skimovic schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 05:09:
[...]

Hier zie ik het nut niet van in . Coolblue is hier niet meer dan een doorgeefluik.
Die herstellingen gaan naar een Dynafix of gelijkaardig repaircenter dat een contract met Huawei heeft.

Wel is het zo dat als een probleem na herstelling niet verholpen is en hetzelfde toestel een 2e of 3e keer binnen komt met dezelfde klachten het repaircenter (afhankelijk van de afspraken met de fabrikant) het toestel zal swappen door een nieuw toestel van hetzelfde type (veelal refurbished).
Uhhh nee. CoolBlue is de verkopende partij. Dus zij zijn eindverantwoordelijke. Dat hun hem terug sturen naar Huawei of Dynafix maakt voor de consument niets uit. Dus als Dynafix zich evt niet aan de wet houd. Is dat Coolblue zijn probleem niet die van de consument. En CoolBlue heeft nog genoeg Huawei P8 lite in de winkels liggen. Dus in ergste nood kunnen ze een nieuwe sturen. En het achter de schermen oplossen met Dynafix.

https://www.acm.nl/nl/ond...p-een-deugdelijk-product/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skimovic
loki504 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 07:43:
[...]

Uhhh nee. CoolBlue is de verkopende partij. Dus zij zijn eindverantwoordelijke. Dat hun hem terug sturen naar Huawei of Dynafix maakt voor de consument niets uit. Dus als Dynafix zich evt niet aan de wet houd. Is dat Coolblue zijn probleem niet die van de consument. En CoolBlue heeft nog genoeg Huawei P8 lite in de winkels liggen. Dus in ergste nood kunnen ze een nieuwe sturen. En het achter de schermen oplossen met Dynafix.

https://www.acm.nl/nl/ond...p-een-deugdelijk-product/
Wettelijk gezien heb je wss best gelijk.
Maar reken er maar op dat het in de praktijk wel gewoon zo werkt.

Als verkopende partij ga je niet zelf toestellen kosteloos vervangen zonder dat de fabrikant dit dekt, zon business model werkt gewoon niet met dusdanig lage marges die puur op volume moeten draaien. Of het moet een hele belangrijke klant zijn, maar met consumenten heb je dat niet.

Het verschil tussen ergens recht op hebben en ook echt je recht krijgen.

In veruit de meeste gevallen is het Dynafix die door de fabrikanten is aangesteld en het is daar dat het misgaat.

In mijn ervaring is coolblue overigens altijd best redelijk, zij draaien ook dusdanige volumes dat zij bij dynafix en de fabrikanten connecties en invloed hebben.

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:18
Skimovic schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 02:26:
[...]

Wettelijk gezien heb je wss best gelijk.
Maar reken er maar op dat het in de praktijk wel gewoon zo werkt.

Als verkopende partij ga je niet zelf toestellen kosteloos vervangen zonder dat de fabrikant dit dekt, zon business model werkt gewoon niet met dusdanig lage marges die puur op volume moeten draaien. Of het moet een hele belangrijke klant zijn, maar met consumenten heb je dat niet.

Het verschil tussen ergens recht op hebben en ook echt je recht krijgen.

In veruit de meeste gevallen is het Dynafix die door de fabrikanten is aangesteld en het is daar dat het misgaat.

In mijn ervaring is coolblue overigens altijd best redelijk, zij draaien ook dusdanige volumes dat zij bij dynafix en de fabrikanten connecties en invloed hebben.
Klopt. Maar als je naar de winkel toe gaat en coolblue ziet zelf ook dat er nog een probleem is(of niet door instellingen en/of sim). Kunnen zij eventueel meer druk uitoefenen op Dynafix dan wel de fabrikant dat er toch degelijk wel een probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:35

Croga

The Unreasonable Man

Skimovic schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 02:26:
Nope. Als de winkel kosten moet maken om de wettelijke garantie uit te kunnen voeren kunnen ze die, onder redelijkheid en billijkheid, doorberekenen aan de leverancier.
Coolblue draait 0 volume bij Dynafix. Dynafix wordt ingehuurd door de fabrikant, niet door de winkel. Coolblue heeft daar dan ook helemaal niets te vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skimovic
[quote]Croga schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 07:36:
[...]

Nope. Als de winkel kosten moet maken om de wettelijke garantie uit te kunnen voeren kunnen ze die, onder redelijkheid en billijkheid, doorberekenen aan de leverancier.

[...]

Coolblue draait 0 volume bij Dynafix. Dynafix wordt ingehuurd door de fabrikant, niet door de winkel. Coolblue heeft daar dan ook helemaal niets te vertellen.
[/quote]

Niet bij Dynafix nee, maar wel bij de fabrikant. Ze kunnen escalaties bij de fabrikant melden en die zetten dan druk bij Dynafix of regelen een uitzondering.

Ik heb zelf jaren in deze markt gezeten en als het echt moest dan mailde ik gewoon een sales manager van het respectievelijke merk en die creerde een aparte procedure bij dynafix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColinZ
Kleine status update:

Twee weken geleden langsgegaan bij Coolblue Eindhoven en daar de situatie uitgelegd. Daar werd mij verteld dat Coolblue de procedure hanteerde om na 3 maal te retourneren naar andere opties te kijken.
Product is daarna weer aangemeld voor retour. Ondertussen mobiel weer terug gekregen met helaas precies dezelfde gebreken. Zojuist product voor de 4de (en hopelijk laatste) maal aangemeld voor retour.

Situatie hangt mij ondertussen flink de keel uit. :/
Pagina: 1