ups voor huis tuin en keuken pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Nadat mijn pc gecrasht (Windows corrupt. niet meer op te starten, waarschijnlijk schone installatie nodig) is na een stroomstoring bedacht ik me dat het eigen van de zotte is dat dat ding niet zoals een server via een ups beveiligd is.

Nu ben ik niet van de hardware en al helemaal niet bekend met server hardware. Dus vandaar mijn compleet open vraag:
Zijn er betaalbare oplossingen om een gewone desktop pc tegen stroom uitval te beveiligen?
Een accu die de 220 op de pc (en voor het gemak ook de monitoren) een tijdje vol kan houden zou al helpen om handmatig snel af te kunnen sluiten.
Mooi zou zijn als dat ding mij dan ook zou waarschuwen zodat ik weet dat ik af moet sluiten
nog mooier zou zijn als dat ding zelf mijn pc netjes tot slaap zou kunnen brengen (dus ook als ik niet op zit te letten)

Bestaan die dingen? Wat moet ik hebben? Wat kan ik ervan verwachten?

alles kan off-topic

Beste antwoord (via Ankona op 05-07-2016 20:23)

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:07

Tijntje

Hello?!

Ik heb zelf deze waar ik erg tevreden over ben
pricewatch: APC Back-UPS ES 550VA DIN
De PC ziet het als een laptop accu waardoor je binnen Windows gewoon je normale energie schema's kan gebruiken
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vcfX5ro.png

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Alle reacties

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-02 15:35
Ik heb deze voor mijn PC hangen:
pricewatch: Eaton Protection Station 800 DIN

Waarschuwen doet hij door heel hard te piepen. Er zit een USB aansluiting op maar verder nooit aan de PC gehangen om te kijken wat het doet.

[ Voor 30% gewijzigd door chaoscontrol op 05-07-2016 14:53 ]

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • Beste antwoord

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Ik heb zelf deze waar ik erg tevreden over ben
pricewatch: APC Back-UPS ES 550VA DIN
De PC ziet het als een laptop accu waardoor je binnen Windows gewoon je normale energie schema's kan gebruiken
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vcfX5ro.png

• Ankona
Dat klinkt interessant. Vooral als de pc dat ding zelf kan herkennen. (hoe doet hij dat? Prik je hem achter je voeding in op het moederbord oid? )

alles kan off-topic

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Ankona schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 15:06:
Dat klinkt interessant. Vooral als de pc dat ding zelf kan herkennen. (hoe doet hij dat? Prik je hem achter je voeding in op het moederbord oid? )
De UPS heeft over het algemeen een usb-kabel (net zoals de printer ook heeft) en die verbind je met de pc.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• Ankona
Hoe moet ik het vermogen interpreteren? Kan me goed voorstellen dat het het maximale uitgangsvermogen van de accu is, maar betekent dit ook dat het gelijk de maximale aansluitwaarde is?
Dus ook voor de 220V die doorgelust uit de muur komt. Mijn pc heeft een 600W voeding, moet ik dan ook een UPS met minimaal 600W gebruiken of kan een 185W UPS net zo goed ertussen en hem in geval van nood in slaap sussen?

alles kan off-topic

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
De voeding van je pc doet niet terzake, wel het verbruik aan het stopcontact. Wil je bij een stroomstoring netjes afsluiten, moeten dus zowel de pc als de monitor aan de ups zijn aangesloten. En dan ligt het er dus aan hoeveel je pc en monitor verbruiken. Dit moet je weten, want de ups moet dit ruimschoots kunnen leveren. Als bijv je computer 80 watt is en je monitor 50 watt, dan heb je wel genoeg aan een ups die 185 watt kan leveren. Daarnaast moet je kijken hoe lang dit geleverd kan worden.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Het vermogen, in Watt, is het maximaal vermogen van de DC-AC inverter. Dit is het maximaal vermogen aan apparatuur die je mag beveiligen.
Voorbeeld, ik heb deze UPS. Maandag nog getest. (stroomstoring arnhem 8:01 - 9:14)
pricewatch: Eaton Ellipse ECO 650 IEC USB

Het vermogen is 400 Watt. Voor gemiddeld PC wel genoeg. Voor zware SLI game bakken natuurlijk niet.
Let op dat er op zijn minst ook één monitor bij moet. Anders zie je zo weinig.

Hij heeft een capaciteit van 650 VA.
Maandag heeft hij mijn ~20 Watt DS214 (twee schijven) tot 8:29 online gehouden. Daarna heeft de nas zichzelf uitgeschakeld. Hij werkt plug&play via USB met de nas. d:)b
Precies zoals onderstaand grafiekje bevestigd. Hij is inmiddels al wel twee jaar oud.
http://powerquality.eaton.com/EL650USBIEC.aspx?CX=22

Naarmate de batterij veroudert neemt ook de backup duur af!

*Een offline UPS mag NOOIT voor continue gebruik worden ingezet. De ingebouwde inverter kan namelijk oververhit raken omdat er nooit rekening is gehouden dat hij langer dan de batterijduur op vol vermogen werkt. Plaats dus geen batterij met een veel hogere capaciteit.*

[ Voor 15% gewijzigd door jeroen3 op 05-07-2016 19:24 . Reden: ik haal ups en nas door elkaar.... ]

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Ankona schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 15:06:
Dat is inderdaad met een USB in de PC.
Je kan hier een calculator gebruiken
Find the right UPS product for all your home, home office, computer peripherals and electronic devices.
Not sure of the power draw of your computer and electronic devices? Click configure by device.

Verwijderd

Ankona schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 14:51:
Nadat mijn pc gecrasht (Windows corrupt. niet meer op te starten, waarschijnlijk schone installatie nodig) is na een stroomstoring bedacht ik me dat het eigen van de zotte is dat dat ding niet zoals een server via een ups beveiligd is.

Nu ben ik niet van de hardware en al helemaal niet bekend met server hardware. Dus vandaar mijn compleet open vraag:
Zijn er betaalbare oplossingen om een gewone desktop pc tegen stroom uitval te beveiligen?
Een accu die de 220 op de pc (en voor het gemak ook de monitoren) een tijdje vol kan houden zou al helpen om handmatig snel af te kunnen sluiten.
Mooi zou zijn als dat ding mij dan ook zou waarschuwen zodat ik weet dat ik af moet sluiten
nog mooier zou zijn als dat ding zelf mijn pc netjes tot slaap zou kunnen brengen (dus ook als ik niet op zit te letten)

Bestaan die dingen? Wat moet ik hebben? Wat kan ik ervan verwachten?
Zelf gebruik ik voor mijn PC deze UPS:
http://www.ups4all.nl/merken/next/mantisii-tower-750/
Deze levert een schone sinus, kan via USB je PC downbrengen en heeft batterijen die 6-9 jaar mee gaan, waar de andere grote merken batterijen gebruiken voor 3-5 jaar.

PS: Via deze leverancier werkt een kortingscode nog: NEXT010
Pagina: 1