Ik heb me door de laatste twee BBG's laten verleiden om mijn veel te trage desktop te vervangen door een mooi nieuw systeem. Het enige waar ik over twijfel (en veel te weinig over weet) is de videokaart. Ik wil hier niet teveel geld aan uitgeven, maar heb wel een aantal specifieke eisen. Daarnaast zie ik elke keer dat ik denk “dat is èm!” een comment met een beter voorstel. Daarom wend ik me tot jullie.
Wat ik al heb
Voor onderweg heb ik een goede laptop, maar deze heeft een Intel HD5000, en daar kan je echt niks mee. Daarom wil ik een leuke machine met een mooie set-up zodat ik thuis nog wat meer kan. Oude Intel Core Duo gaat er helemaal uit, daar zit niks meer in.
Relevante software en hardware die ik gebruik
PC is vooral voor (applicatie)development bedoeld, maar wil ook af en toe een spel kunnen spelen of goede video af kunnen spelen. Daarnaast is een harde eis dat ik gpu acceleratie kan gebruiken om data-verwerking (matrix calculaties) mee te kunnen versnellen (denk aan Google's TensorFlow of MATLAB), waar ik als ik het goed heb begrepen ik CUDA voor nodig heb (en dus vastzit aan NVIDIA).
Dus geen hard-core gaming, en geen VR. Wel gpu-acceleratie voor dataverwerking.
Items tot nu toe (bijna direct uit de BBG, nog niks gekocht):
(Link naar vergelijking)
Eigenlijke vragen
1. CUDA zit alleen op NVIDIA chipsets, dus daar zit ik toch aan vast? Radeon heeft namelijk wat mooie dingen gedaan, klonk wel heel erg gaaf.
2. Welke Videokaart (if any) zou je voorstellen met bovenstaande info?
Thanks!
Wat ik al heb
Voor onderweg heb ik een goede laptop, maar deze heeft een Intel HD5000, en daar kan je echt niks mee. Daarom wil ik een leuke machine met een mooie set-up zodat ik thuis nog wat meer kan. Oude Intel Core Duo gaat er helemaal uit, daar zit niks meer in.
Relevante software en hardware die ik gebruik
PC is vooral voor (applicatie)development bedoeld, maar wil ook af en toe een spel kunnen spelen of goede video af kunnen spelen. Daarnaast is een harde eis dat ik gpu acceleratie kan gebruiken om data-verwerking (matrix calculaties) mee te kunnen versnellen (denk aan Google's TensorFlow of MATLAB), waar ik als ik het goed heb begrepen ik CUDA voor nodig heb (en dus vastzit aan NVIDIA).
Dus geen hard-core gaming, en geen VR. Wel gpu-acceleratie voor dataverwerking.
Items tot nu toe (bijna direct uit de BBG, nog niks gekocht):
- Intel i5 6400
- 16GB RAM
- MoBo: Gigabyte GA-B150-HD3P
- Case: Sharkoon VS4-V
(Link naar vergelijking)
NVIDIA 750 | Lekker goedkoop, doet wat ik wil. Misschien wel heel erg low-budget, low-tech? |
NVIDIA 950 | Tja, ligt qua prijs wel heel erg dicht op de 960, maar is weer minder... |
NVIDIA 960 | Eigenlijk wat ik er maximaal voor wil neerleggen, maar weet niet of ik deze wel ga gebruiken. Heeft daarnaast een hoog gebruik. |
Eigenlijke vragen
1. CUDA zit alleen op NVIDIA chipsets, dus daar zit ik toch aan vast? Radeon heeft namelijk wat mooie dingen gedaan, klonk wel heel erg gaaf.
2. Welke Videokaart (if any) zou je voorstellen met bovenstaande info?
Thanks!