Toon posts:

Werkt een SSD met windows geïnstalleerd in andere laptop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Op mijn Samsung SSD (256GB) heb ik windows 10 geïnstalleerd. Ik gebruikte deze in mijn laptop als OS schijf. Het scherm van mijn oude laptop is helaas kapot gegaan, dus heb ik een nieuwe van Asus gekregen. Als ik de SSD in een nieuwe laptop zet, werkt hij dan altijd? En mocht ik deze laptop verkopen en toch voor een andere laptop (medion) gaan, werkt hij dan ook gewoon (zo lang hij via SATA wordt aangesloten), of alleen op een Asus van hetzelfde type?

Alvast bedankt voor het advies!

Groet, Striks

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:21
Technisch gezien zal de SSD wel werken of Windows op start is een tweede.
- Je zit met je licentie, OEM = hardware gebonden, je vervangt vrijwel alle hardware rond de installatie.
- Bios configuratie (IDE/AHCI)
- Drivers, het systeem kan zo danig anders zijn dat het met de huidige drivers niet opstart.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Ron
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-01 07:46

Ron

dit zou gewoon moeten werken, zelf vaak zat gedaan,
zoals LordSinclair al opmerkt zit je wel met je device drivers en kan windows gaan piepen.
zelf heb ik geen problemen ondervonden toen ik dit deed maar dat geeft geen garantie

Verwijderd

Topicstarter
Hoi heren, bedankt voor de reactie. Zijn de verwachte problemen op te lossen door de juiste drivers te downloaden?

• Raverty
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Raverty

rm -rf*

Bij mij ging windows 10 dat automatisch voor mij doen via de windows update of ik deed het handmatig via apparaatbeheer en dan automatisch laten zoeken naar drivers en ms download deze zelf.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:21
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 15:11:
Hoi heren, bedankt voor de reactie. Zijn de verwachte problemen op te lossen door de juiste drivers te downloaden?
Nee,
1) Nieuwe licentie kopen en activeren
2) Dit is een bios instelling, dus direct bij het aanzetten naar je bios gaan om te configureren.
3) Als je in Windows komt dan kan je inderdaad de nieuwe drivers installeren.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Pagina: 1