Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ags1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-04-2024
Ik zoek een?
Ik will een RX480 kopen (geen reference model) met een TDP van ongeveer 175W.

Ik hebt nu een desktop met de volgende componenten:

pricewatch: Cooler Master Silencio 352
pricewatch: Intel Core i7-6700 Boxed
pricewatch: MSI H170M PRO-VDH
pricewatch: Cooler Master V Series V550

...en 8MB RAM en een EVO SSD.

Cooler Master Silencio heeft twee casefans, een "out" fan achter, en een "in" aan het voorkant achter een duertje. Moet ik meer fans kopen of is deze twee voldoende voor 175W warmte van my beoogde GPU? Als ik meer fans kopen, moet zij "in" of "out" draaijen?

Wat is je budget?
Niet relevant... een tientje voor nog een fan...

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet relevant. Geen LEDs.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik will stilte hebben! En geen LEDs!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

In principe zouden 2 fans ook al moeten voldoen. Gewoon proberen en de temperaturen in de gaten houden? Mochten de temperaturen toch te hoog oplopen kun je altijd nog kiezen om een extra fan te kopen. Die zou je dan als out kunnen zetten aan de boven of achterkant van de case.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:23
Hoe meer fans je gaat toevoegen, hoe luider je systeem zal worden. De case fans van de CM Silencio 352 zijn prima en stil genoeg. Ik zou geen extra fans erin plaatsen, alleen als je merkt dat je CPU of GPU erg heet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:18
Koen179 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 12:52:
Hoe meer fans je gaat toevoegen, hoe luider je systeem zal worden. De case fans van de CM Silencio 352 zijn prima en stil genoeg. Ik zou geen extra fans erin plaatsen, alleen als je merkt dat je CPU of GPU erg heet worden.
Je heb voor een deel gelijk. Ja als je de fans op de zelfde snelheid laat draaien wordt je systeem luider. Maar de truc is juist om meer fans toe te hebben en dan langzamer laten draaien. Of wil je zeggen dat de 12 fans die ik in mijn systeem heb luider zijn onder de zelfde koel capaciteit als je 2 fans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
loki504 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 12:58:
[...]

Of wil je zeggen dat de 12 fans die ik in mijn systeem heb luider zijn onder de zelfde koel capaciteit als je 2 fans?
Dat zou best wel eens kunnen zijn ja.

Het gaat bij fans om maar 1 ding: luchtverplaatsing en wel op een manier dat er een logische airflow is.

12 fans geven je niet per definitie een logische airflow of een goede airflow. Wel 12 gaten in je kast (6 om de lucht erin te brengen, 6 om de lucht eruit te brengen ?)

Zo heb ik 2 fans in mijn systeem, deze draaien op 750 toeren, ze koelen goed en de boel is superstil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze vraag werd min of meer ook in een ander topic gevraagd, daarom nog maar eens hetzelfde antwoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:18
Klopt zeg ook niet dat hij er 12 van moeten. maar hoeft niet per definitie luider te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09 22:34
Ik heb voor mijn schoonbroer een systeem gebouwd met een Core i5 4460 en GTX 760 in een Silencio 352, componenten met een TDP dat vergelijkbaar is met wat jij op het oog hebt (zij het dan 2/3 jaar ouder natuurlijk, de GTX 760 heeft bv een TDP van 170W). Ik heb geen fan toegevoegd, maar gebruik voor de CPU wel een pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2.

Temperaturen met alleen de stock fans zijn prima en het systeem is heel stil. Ik zou in elk geval wel ook een andere processor koeler gebruiken dan de boxed koeler bij de Intel Core i7 6700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ags1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-04-2024
Bedankt, allemaal.

Mijn PC is al gebouwd en werkt met behulp van de boxed CPU koeler. Ik wacht al 6 maanden voor Polaris... Ik is een beetje teleurgesteld dat de Polaris TDP ligt boven 150W en niet onder, maar gelikkig is het geen 300W.

[ Voor 4% gewijzigd door Ags1 op 07-07-2016 12:35 ]

Pagina: 1