S3-owners (Virge, Savage series) !!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 13:52
Vul hier de petitie in die naar s3 gestuurd zal worden om ze alsnog aan te zetten om of de register informatie of nieuwe drivers te releasen . Ze hebben nl recentelijk aangekondicht geen driver updates meer voor alle S3 Virge series en alle Savage series te releasen :((

http://www.savagenews.com/petition/petition.html

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:11
You Bastards!!

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Tsja, dan wordt het misschien toch eens tijd om een nieuwe vid.kaart te kopen :)

Ik heb nog een Diamond Stealth 3d 2000 in de kast liggen met S3 Virge 64 chip en 4MB Edo-ram. Dat is wel hard flippen dat daar geen drivers meer voor uitkomen. 8-)

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Hm! Zouden er dan alsnog win2k/xp drivers komen die multimonitor ondersteunen? Ik denk dat veel mensen die van 9x naar 2k/xp zijn overgestapt het jammer vonden dat hun Virge geen 2e kaart meer mocht zijn..

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:11
Ja, ik baal ook als een stekker dat er geen drivers meer uitkomen voor mijn S3 ViRGE PCI met 4 MB ram. Ik had nog zo gehoopt dat ze drivers zouden uitbrengen met DirectX 8 support zodat ik hem eens kon benchen met 3DMark 2001 :)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

jah erg jammer, ik heb een creative savage 4 in mijn koffermod en het ding doet het prima, wil hem echt niet vervangen. Maar dan moeten ze wel met nieuwe drivers komen, anders is het slechts een een kwestie van tijd voordat ik serieuse probleemen krijg ( met w2k ofzo )

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 12:01 schreef budi het volgende:
Ja, ik baal ook als een stekker dat er geen drivers meer uitkomen voor mijn S3 ViRGE PCI met 4 MB ram. Ik had nog zo gehoopt dat ze drivers zouden uitbrengen met DirectX 8 support zodat ik hem eens kon benchen met 3DMark 2001 :)
Wel een DX/GX versie he? Die zijn nog sneller. Ik schat dat die wel eens een score van onder de 100 neer kunnen zetten! Met softwarematig haalt mijn p3 denk ik de beste score.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:04
Oh laat ze dan meteen een driver maken voor mijn Trio64+ >:)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:22
Niet zo zeuren man, duurt nog een week voor ik mijn volgende driver gebouwd heb...

Moeten de S3 vision chipsets ook meegenomen worden :P

Verwijderd

Hehehe, wat een sarcastische humor hier. >:)

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Werkt een Detonator niet gewoon met deze chips?

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:21

LopeZ

Too much is never enough

Uhm ik wil nie lullig zijn maar detonator=nvidia en dit gaat over S3 |:(

Verwijderd

Ehh, ik geloof dat ze een geintje maakte hoor :)

Nee, serieus, als ze geen drivers meer maken, dan pak je toch gewoon de VIA 4in1 drivers.
Die zijn overal goed voor (bweehehe)

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op dinsdag 26 juni 2001 14:54 schreef bastard het volgende:
Hehehe, wat een sarcastische humor hier. >:)
Waarop dit de uitzondering is:
Niet zo zeuren man, duurt nog een week voor ik mijn volgende driver gebouwd heb...
Moeten de S3 vision chipsets ook meegenomen worden
Das serieus bedoeld! :Y)

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:20

heuveltje

KoelkastFilosoof

je kunt hier wel allemaal sarcastisch doen
maar zolang er geen 3d aan te pas hoeft te komen, zijn het perfecte kaarten
* heuveltje heeft een 3dvirge als 2e monitor kaart. en een nog veel vager s3 ding in mijn download/fileserver/cd-brand bak

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05-2025

Verbal Kint

The man with the plan

Ik heb een S3 trio64v2 dx/gx, da's vast een hele snelle! (het is zo'n mond vol)

Hij snort tevreden als tweede grafische kaart om een lief IBM'etje van signaal te voorzien op mijn w98se bakkie.

Het zou natuurlijk wel fijn zijn als hij dat ook nog onder w2k of XP zou kunnen!

Great minds think alike!

• HeatWave
  • Laatst online: 11-08 00:10

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Tja ik heb nog PC's zat thuis met S3 kaartjes erin. Gaan niet hard maar wel standaard herkend door Windows en rap zal voor Office enzovoorts.

Maar qua gaming is het allang achterhaald natuurlijk

Oh ja, moet dit niet in Videoplanken & Beeldkanonnen?

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• _JGC_
Op dinsdag 26 juni 2001 16:37 schreef TeleManiac het volgende:

[..]

Waarop dit de uitzondering is:

Moeten de S3 vision chipsets ook meegenomen worden

Das serieus bedoeld! :Y)
Dat was ook sarcastisch. Ik ga met driver support niet verder dan de Virge. De Virge en Trio3D hebben ondersteuning voor een MiniGL (werkt niet met Q3A :( ), de Trio en Vision dus niet.

Aangezien alle Savage kaarten eigenlijk virge kaarten met een andere naam zijn, heb ik besloten om er nog een driver voor de lol voor te maken.

* _JGC_ is nu bezig met die kutsavage4 bug...

• _JGC_
Op dinsdag 26 juni 2001 16:41 schreef heuveltje het volgende:
* heuveltje heeft een 3dvirge als 2e monitor kaart. en een nog veel vager s3 ding in mijn download/fileserver/cd-brand bak
Ehm, ik typ dit nu op een Voodoo Banshee, die heeft echt VEEL betere 2D kwaliteit dan een Savage4 (en hij haalt ook nog es meer 3D marks :) )

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 16:41 schreef heuveltje het volgende:
Ik heb ook een s3tje als 2e kaart. Win2000 heeft toch drivers voor deze kaarten? Anders willen ze ook vast met een generieke driver werken.

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 16:23

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Ik heb mijn eigen meteen ingeschreven:) HEb een Savage4. Dus heb er wel baat bij als door blijven ontwikkelen !

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik met een S3 Virge 3d 4 Mb (325) heb weinig baat bij driverupdates..

GLQuake met een S3wrapper met 0,7 fps, da's kicken!!

Verwijderd

Met het oog op mijn toekomstige dualmonitor functionaliteit (linuxbakkie moet ff klaar zijn), wil ik driverondersteuning! 8-)

• _JGC_
Die W2K drivers zijn echt helemaal K*T op dit moment. Heb es ff gebenched:
Zelfs een Voodoo Banshee haalt een hogere score dan zowel een Savage4 als een Savage2000 in W2K. Dat terwijl de Savage2000 in win9x ongeveer tegen de score van mijn Kyro2 aan zit te schoppen. Die Kyro2 is in W2K juist nog sneller dan in win9x. Geef mij maar een Kyro. S3 :r

BTW: Hercules is debiel ofzow. Ik zeg dat ik een VIA MVP3 en een Kyro2 heb. Krijg ik support terug voor een Kx133(A) of AMD7x0 en een Geforce. Debiel toch?

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Op dinsdag 26 juni 2001 16:12 schreef LopeZ het volgende:
Uhm ik wil nie lullig zijn maar detonator=nvidia en dit gaat over S3 |:(
Sorry maar ik werk er nog niet zo lang mee. Ook Via drivers heb ik nog nooit gebruik van gemaakt, omdat ik nog steeds niet weet waarvoor deze allemaal dienen.

Linda

• _JGC_
VIA drivers? Die installeer je als je iets in je computer hebt wat op VIA lijkt...

Er zijn echt een heleboel mensen die denken dat de Viper2 met detonators kan werken. Is ook niet vreemd:

Viper V330
Viper V550
Viper V770(Ultra)

allemaal Nvidia's, waarvan alleen de eerste niet met detonators kan omgaan.

Viper2
Hmm, ja... zou dat ook nvidia zijn? Nee, S3 :r dus...

Verwijderd

effe voor alle S3 virge sarcasten : ik haalde vroeger 45 fps in het spelletje powerslide, wat toevallig wel de Virge ondersteunde (dit was wel 320x240, heheh)

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ja, net zoals de 2D van alle andere videokaarten op dat moment...

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 14:29
Op woensdag 27 juni 2001 10:25 schreef gve het volgende:

[..]

Ik heb ook een s3tje als 2e kaart. Win2000 heeft toch drivers voor deze kaarten? Anders willen ze ook vast met een generieke driver werken.
Heb jij dat kaartje aan de praat gekregen onder win2k? Mij lukt het in ieder geval niet :'( Tips?

Verwijderd

Ik heb hier een Savage3D en ja het is gewoon een klote kaart maar hij doet het goed (en goed genoeg voor mij, aangezien ik weer weinig games speel, of alleen Transport Tycoon ofzo :P :P )

Wel jammer dat ze geen support meer willen geven, nou ja ik had de drivers toch al voor onder Linux :) :)

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Balen zeg...

Geen drijver updeets meer voor mijn PCI S3 virge 4 MB >:)

• _JGC_
Alleen nog maar XFree servers voor de Savage series krijgen een update. Waarom? Omdat S3 die niet maakt, maar een of andere fanatieke programmeur.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:01
euh...verkeerde forum?

• Bulldog
  • Niet online
Verplaatst naar [VB] :)

• Byte_Me
  • Laatst online: 16-08 14:29
Na mijn mobo bios te hebben geflasht deed mn s3virge het ineens als tweede kaart in win2k. Dit kwam doordat deze nu als primary card of zoiets stond ingesteld; het booten gebeurde via deze kaart. Win2k kan nu wel beide kaarten tegelijk gebruiken!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 22:57

Gerco

Professional Newbie

Ik heb hier een Savage4, maar de drivers voor Win2k zijn K*T!

Ik kan OF divx kijken OF gamen, met de standaard Windows drivers zien mn divx'en er goed uit, maar kan d3d en OpenGL niks met de kaart. Met de S3 'drivers' werkt divx vreemd (soort sync probleem, het beeld 'rolt'), maar d3d werkt. OpenGL werkt maar 1x per reboot, de 2e keer zie ik een hele mooie BSOD.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• _JGC_
Vreemde problemen met W2K dan. Ik heb Quake3 getest met de "nieuwste" W2K drivers. Alleen FAST werkte niet, verder nix gemerkt (alleen van die brakke performance )
Pagina: 1