Internet aansluiting werkt niet!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Sinds gister is ons internet pakket geactiveerd, maar het DSL lampje blijft maar knipperen. Het internet signaal komt dus niet binnen bij de modem, dus waarschijnlijk ligt het aan de aansluiting die uit de muur komt. Er komen bij ons 2 kabels uit de muur met ieder 4 gekleurde draadjes erin (een kabel met rood, blauw, wit, oranje en de andere kabel met blauw, zwart, geel en rood.). Deze zijn vastgemaakt aan het aansluitplaatje, maar ik vermoed dat dit niet helemaal goed zit. In ieder geval zit een geel draadje los. Heeft iemand een idee hoe dit zit en gemaakt kan worden?

Gr, Leander

https://www.dropbox.com/s...em%20aansluiting.jpg?dl=0

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
Dat ziet er niet uit als een ISRA punt. Ga een op zoek naar het ISRA punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:50

Speedmaster

Make my day...

En wat zei je internet provider....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Ga eerst opzoek naar het Isra-punt. Kijk dan of je de meegeleverde handleiding kan volgen.

Een tip. Hang niets tussen het Isra en modem. Dus ga aftakkingen of splitters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 10:07
pacificocean schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 12:00:
Dat ziet er niet uit als een ISRA punt. Ga een op zoek naar het ISRA punt.
Dat ziet er in mijn ogen wel uit als het ISRA punt, 1 die los van de muur ligt.

Daarbij, veelal worden de pakketten vroeger geleverd dan wanneer het signaal actief staat ( vrijwel standaard bij DSL )

Vroeger toen ik ook gebruik maakte van DSL (dacht dat het goedkoper/beter was dan coax) heb ik ook 2 providers gehad, veelal moest ik een paar dagen wachten eer het signaal actief stond.

Echter kijkend naar deze situatie kunnen er natuurlijk 2 dingen zijn:
signaal is nog niet actief = wachten, oftewel wanneer gaat je contract in?
het is gewoon 1 grote bende daar = niet goed aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
JeroenC schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 12:03:
[...]

Dat ziet er in mijn ogen wel uit als het ISRA punt, 1 die los van de muur ligt.

Daarbij, veelal worden de pakketten vroeger geleverd dan wanneer het signaal actief staat ( vrijwel standaard bij DSL )

Vroeger toen ik ook gebruik maakte van DSL (dacht dat het goedkoper/beter was dan coax) heb ik ook 2 providers gehad, veelal moest ik een paar dagen wachten eer het signaal actief stond.

Echter kijkend naar deze situatie kunnen er natuurlijk 2 dingen zijn:
signaal is nog niet actief = wachten, oftewel wanneer gaat je contract in?
het is gewoon 1 grote bende daar = niet goed aangesloten.
Een ISRA punt komt binnen in de meterkast of is in oudere woningen een muurpunt. Een ISRA los van de muur ken ik niet.
https://www.xs4all.nl/ser...-en-waar-vind-ik-deze.htm

Sowieso kan maar op 1 van beide kabels het signaal binnen komen. Voor goede ontvangst zal 1 van de 2 kabels los moeten. Daarbij lijken de rode en groene de binnenste kabels van de RJ11 verbinding te zijn. Deze lijkt niet verbonden met rood blauw. Deze zijn de meest logische voor het signaal, maar het zou natuurlijk ook oranje wit kunnen zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door pacificocean op 05-07-2016 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 10:48
1) Neem contact op met je provider als je zeker wil weten dat het zou moeten werken.
2) Verplaats je vraag naar het topic van de provider die je hebt.Even kort zoeken op dit forum en je treft voor alle DSL providers een eigen topic. Daar zijn ze voor bedoeld.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
pacificocean schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 12:21:
[...]

Een ISRA punt komt binnen in de meterkast of is in oudere woningen een muurpunt. Een ISRA los van de muur ken ik niet. Sowieso kan maar op 1 van beide kabels het signaal binnen komen. Voor goede ontvangst zal 1 van de 2 kabels los moeten. Daarbij lijken de rode en groene de binnenste kabels van de RJ11 verbinding te zijn. Deze lijkt niet verbonden met rood blauw. Deze zijn de meest logische voor het signaal, maar het zou natuurlijk ook oranje wit kunnen zijn.
Klopt, een isra komt binnen in de meterkast (veelal nieuwbouw) of in de woonkamer.
Je weet toch dat je een isra punt monteert he? Oftewel die kan je ook demonteren zoals dat hier het geval lijkt te zijn. Ik heb vroeger weleens DSL besteld, toen kwam een vrouwelijke monteur van telfort, ISRA zat netjes in de muur voordat ze kwam en bengelde los toen ze wegging :D Tuurlijk kan die los, zit maar met een enkele schroef vast :S
Edit om jouw eigen post even uit te leggen, deze info haal ik uit de link die jij post en wat te zien is op de afbeelding van de topic starter:
Wandcontactdoos. Enkele of dubbele wandcontactdoos. Eenvoudig te herkennen aan de varkenssnuit ingang
Indien je de foto van de tweaker bekijkt zie je een enkele wandcontactdoos los hangen, en dat kan (ik zou niet weten waarom niet, het hoort alleen niet zo te zitten).

Maar jij hebt dus nooit in je leven met een verbouwing oid de isra los zien hangen zoals op de foto te zien is (achterkant van het isra?) Ik zou zeggen: bekijk de foto die je zelf in je post zet, de ISRA op de foto van de tweaker is te zien op jouw afbeelding.. Een isra heeft een voor en achterkant, op jouw link zie je de voorkant, op de foto van de topicstarter de achterkant. Jouw reactie is ook iets wat je van een gemiddelde helpdesk medewerker kan verwachten: nee kan niet, ja kan wel, nee kan niet. Dus wel!

Althans ik ga er even vanuit hoor dat zijn isra in deze ruimte is en te zien is op de foto.
Kan natuurlijk ook door gekoppeld zijn vanaf de meterkast naar de woonkamer.

Hoe dan ook:
- Bekabeling ziet eruit als een bende wat vraagt om problemen
- Signaal kan nog heel goed niet actief staan doordat het contract nog niet ingegaan is. De gene die dit moet weten is de topicstarter, want je krijgt een e-mail / post met daarop de ingangsdatum. Is de ingangsdatum al verstreken = provider bellen.

[ Voor 33% gewijzigd door LopendeVogel op 05-07-2016 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
JeroenC schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 12:24:
[...]

Klopt, een isra komt binnen in de meterkast (veelal nieuwbouw) of in de woonkamer.
Je weet toch dat je een isra punt monteert he? Oftewel die kan je ook demonteren zoals dat hier het geval lijkt te zijn. Ik heb vroeger weleens DSL besteld, toen kwam een vrouwelijke monteur van telfort, ISRA zat netjes in de muur voordat ze kwam en bengelde los toen ze wegging :D Tuurlijk kan die los, zit maar met een enkele schroef vast :S
Edit om jouw eigen post even uit te leggen, deze info haal ik uit de link die jij post en wat te zien is op de afbeelding van de topic starter:
Wandcontactdoos. Enkele of dubbele wandcontactdoos. Eenvoudig te herkennen aan de varkenssnuit ingang
Indien je de foto van de tweaker bekijkt zie je een enkele wandcontactdoos los hangen, en dat kan (ik zou niet weten waarom niet, het hoort alleen niet zo te zitten).

Maar jij hebt dus nooit in je leven met een verbouwing oid de isra los zien hangen zoals op de foto te zien is (achterkant van het isra?) Ik zou zeggen: bekijk de foto die je zelf in je post zet, de ISRA op de foto van de tweaker is te zien op jouw afbeelding.. Een isra heeft een voor en achterkant, op jouw link zie je de voorkant, op de foto van de topicstarter de achterkant. Jouw reactie is ook iets wat je van een gemiddelde helpdesk medewerker kan verwachten: nee kan niet, ja kan wel, nee kan niet. Dus wel!

Althans ik ga er even vanuit hoor dat zijn isra in deze ruimte is en te zien is op de foto.
Kan natuurlijk ook door gekoppeld zijn vanaf de meterkast naar de woonkamer.

Hoe dan ook:
- Bekabeling ziet eruit als een bende wat vraagt om problemen
- Signaal kan nog heel goed niet actief staan doordat het contract nog niet ingegaan is. De gene die dit moet weten is de topicstarter, want je krijgt een e-mail / post met daarop de ingangsdatum. Is de ingangsdatum al verstreken = provider bellen.
mag jij zeggen welke van de 5 mogelijke ISRA punten hier gedemonteerd is
Afbeeldingslocatie: https://www.xs4all.nl/upload/97ee5be1-4c89-4ee4-b423-9f162b9a5981_image5313002981019716179.gif

En daarbij geeft TS aan dat zijn DSL reeds geactiveerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
pacificocean schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 12:39:
[...]

[afbeelding]
Is dat een strikvraag? Ik zie op de foto die hij heeft geplaatst toch vrij duidelijk de vorm van een varkenssnuit WCD. Dus de tweede van rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Barre73 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:05:
[...]

Is dat een strikvraag? Ik zie op de foto die hij heeft geplaatst toch vrij duidelijk de vorm van een varkenssnuit WCD. Dus de tweede van rechts.
Kijk nog eens goed en zoom eventueel eens in. Dat is een RJ11 aansluiting aan de voorkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Contractdatum is al ingegaan. Had daar namelijk gister bericht van gekregen. De twee draden komen uit de grond, dus mocht er een ander ISRA punt zijn, dan zit dit vermoedelijk onder de houten vloer? Dit is het enige punt waar ik nu bij kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:16:
Contractdatum is al ingegaan. Had daar namelijk gister bericht van gekregen. De twee draden komen uit de grond, dus mocht er een ander ISRA punt zijn, dan zit dit vermoedelijk onder de houten vloer? Dit is het enige punt waar ik nu bij kan.
Kan je hier ook een foto posten van de andere kant van het witte plaatje? We zien nu de achterkant/binnenkant. Aan de hand van de voorkant is misschien beter te zeggen wat het kan zijn.

Ik neem aan dat er niks in de meterkast zit? Of zie je toevallig in de kruipruimte een losse blauw/rode dikke kabel lopen en ergens omhoog gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu niet thuis, dus kan er geen foto van maken nu. Maar aan de andere kant zit alleen een uitgang voor een kabel (klein vierkant) die op de modem aangesloten kan worden.
Kruipruimte kan ik inderdaad nog even kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:16:
Heb je ook een actieve vaste telefoon op die kabels zitten?

Uit mijn eerdere link:
Op deze plekken kunt u doorgaans het Is/ra punt vinden:

Meterkast
Kruipruimte
Woonkamer
Gang
Of het punt in huis het dichtste bij de straat, bijvoorbeeld onder de vensterbank.

[ Voor 20% gewijzigd door pacificocean op 05-07-2016 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
pacificocean schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 12:39:
[...]

[afbeelding]

En daarbij geeft TS aan dat zijn DSL reeds geactiveerd is.
Ik zie die enkele wand contact doos op de foto, je ziet de inkomende DSL lijn regelrecht ernaartoe lopen.

Indien de DSL lijn al geactiveerd is dan zit dus het probleem in het signaal = provider bellen (zou ik sowieso doen indien je die bende aan kabels ziet) of in de aansluiting.

Zelf heb ik nog nooit zo'n rommeltje meegemaakt hoor, niet tot dat perse fout is, maar het vraagt natuurlijk wel om problemen.

Inzoomen lukt mij helaas momenteel niet al te goed dus ik zie niet wat jij bedoelt (reactie op je latere post).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Barre73 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:18:
[...]

Kan je hier ook een foto posten van de andere kant van het witte plaatje? We zien nu de achterkant/binnenkant. Aan de hand van de voorkant is misschien beter te zeggen wat het kan zijn.

Ik neem aan dat er niks in de meterkast zit? Of zie je toevallig in de kruipruimte een losse blauw/rode dikke kabel lopen en ergens omhoog gaan?
Die losse blauw/rode kabel, die zie je volgens mij op de foto (links/boven in de hoek van de ruimte) die komt van onder (kruipruimte?).

Indien het alleen om de ''kleine'' vierkante aansluiting gaat zoals de topicstarter aangeeft, dan lijkt dit ineens niet meer op het ISRA maar meer een ''verleng doosje'', probleem kan dus inderdaad wél voor deze aansluiting zitten.

Ik zou sowieso een installatie monteur aanvragen (duurt veelal lekker lang eer die kunnen) en in de tussentijd zelf nog de boel nalopen en eventueel de monteur annuleren.

[ Voor 25% gewijzigd door LopendeVogel op 05-07-2016 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Barre73 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:05:
[...]

zo'n varkenssnuit aansluiting ziet er van binnen toch echt anders uit. Dit is geen isra zoals door kpn opgeleverd. Als dat het punt is waar de kabel binnenkomt heeft er zelf iemand mee lopen knutselen.
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:21:
Ik ben nu niet thuis, dus kan er geen foto van maken nu. Maar aan de andere kant zit alleen een uitgang voor een kabel (klein vierkant) die op de modem aangesloten kan worden.
Kruipruimte kan ik inderdaad nog even kijken!
Wat nog wel eens voorkomt is dat het isra op een onhandige plek zit (portiek bijvoorbeeld) dan wordt na een isra een varkenssnuit aangesloten.

Wat jij op de foto hebt gezet is geen varkenssnuit. Kan zijn dat die door de vorige bewoner is vervangen.
Wat jij kan doen is het volgende.
Pak van de kabel die uit de muur komt de blauwe en rode draad. De rest mag je allemaal loskoppelen.
Deze rode en blauwe draad sluit je aan op het doosje uit het installatiepakket. Je modem sluit je vervolgens aan op dat doosje met de bijgeleverde rj11 kabel.
Dan kan je in elke al testen of het signaal daar op staat.
Werkt rood/blauw niet probeer het daarna met wit en oranje.

[ Voor 7% gewijzigd door job op 05-07-2016 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Isra punt kan ik ook niet in de kruipruimte vinden. Bovenburen blijken sinds gister ook geen internet meer te hebben, dus misschien is er iets anders aan de hand. Provider gebeld en vanavond zullen ze telefonisch een troubleshoot doen. Ik verwacht dat daar weinig uit gaat komen, dus dat er een monteur zal moeten komen. Wordt vervolgd!
Pagina: 1