Profielwerkstuk

Pagina: 1
Acties:
  • 514 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• st3f
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-09-2020
Voor mijn profielwerkstuk willen een vriend en ik zelf een encryptie programma gaan coderen.
We zijn ook erg benieuwd naar de wiskunde die hierachter zit en willen ook graag programmeren.

Nu is mijn vraag: welke programmeertaal kan ik het beste leren?
Ik heb zelf al wel eens hele kleine dingen gedaan in c#, maar Java lijkt ook veel gebruikt.
Verder las ik ergens dat python juist voor wiskunde functionaliteiten goed is.
Iedereen heeft waarschijnlijk een mening en er zal vast meer mogelijk zijn.
Maar als iemand mij een gegrond advies kan geven zou je mij daar enorm mee helpen!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:41
Wat is je doel achter de opdracht?

Je wilt een goed werkstuk opleveren natuurlijk. Maar ben je meer geïnteresseerd in de wiskunde of in het programmeerwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• st3f
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-09-2020
Voornamelijk de wiskunde, maar we willen graag een programma maken dat we zelf een bericht kunnen versturen en dat we dan ook zelf kunnen ontcijferen. maar dat we dit laten doen door een programma.
Zie het als de end-to-end encryptie van Whats'app waarbij je op het eind zelf de cijfers invult die het bericht ontcijferen. dus richting de priemgetallen.
Ik weet inmiddels dat er al een heleboel hiervoor bestaat, maar we willen het zelf maken zodat we ook daadwerkelijk begrijpen en kunnen zien wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 14:13

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Zie aub Devschuur® Beleid - Welke taal . Topic over "welke taal moet ik kiezen" lopen altijd uit op het noemen van de op dat moment favo taal van diegene die een antwoord geeft. Pak datgene dat je (goed) kent en dan komt het zeker goed.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.