Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chmod
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-07-2024
Ben sinds kort trotse bezitter van een Galaxy Tab A 2016 (creditcard actie :-) )
Nu ben ik tegen het volgende aangelopen.
De tablet speelt geen MP4 met HD content af. Een HD film gemaakt met iMovie wil niet (het eerste shot komt in beeld en dat staat het beeld stil, geluid loopt door). Ook de filmpjes die geschoten zijn met mijn Xiaomi Yi action cam op standje 2K - 30FPS wil hij niet afspelen.
Ik heb diverse apps geprobeerd (oa Kodi en VLC).
Android versie 5.1.1

Is hier een oplossing voor (Zonder video te converteren)? Ik wil deze tablet nl op vakantie gaan gebruiken om video's gemaakt met de action cam terug te kijken.

Mijn iPad en iPhone spelen de bestanden zonder haperen en problemen af.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
chmod schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 10:43:
Ik heb diverse apps geprobeerd (oa Kodi en VLC).
VLC wil nog wel eens problemen opleveren op Android. Zou je Google Play: MX Speler eens willen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chmod
rens-br schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:08:
[...]

VLC wil nog wel eens problemen opleveren op Android. Zou je Google Play: MX Speler eens willen proberen.
Zo spelt hij al iets af. Alleen het beeld hapert (diverse instellingen geprobeerd) of het geluid of beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
chmod schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 20:40:
[...]
Zo spelt hij al iets af. Alleen het beeld hapert (diverse instellingen geprobeerd) of het geluid of beide.
Wat voor bitrate hebben je filmpjes? Het kan ook gewoon zijn dat dit te hoog is om fatsoenlijk te kunnen afspelen op de tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chmod
rens-br schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 07:55:
[...]

Wat voor bitrate hebben je filmpjes? Het kan ook gewoon zijn dat dit te hoog is om fatsoenlijk te kunnen afspelen op de tablet.
Die van de actioncam 30FPS bij een resolutie van 2K

• lonegunner
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-08-2023
Heb je de codekans geïnstalleerd, op mijn tablet (tab A 10.1) moest een codek worden geïnstalleerd.
MX Speler codec voor A.
Ik heb wel de pro versie, ik weet niet of dat wat uitmaakt?.
Pagina: 1