plotter aan router koppelen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Ik heb een plotter gekocht van HP. type Designjet T520. Zie onderstaande link met de info van deze plotter.

HP Designjet T520 A0 plotter info

Er zit een wifi en netwerkaansluiting op. Volgens de leverancier kan ik de printer het beste met een netwerkkabel aansluiten op de router en kan ik dan met mijn draadloze laptop wel rechtstreeks via de router naar de plotter printen.

Ik vond dit al een beetje een vreemd verhaal en het werkt dan ook niet. Vanmiddag bellen ze mij hiervover en gaan dan vanaf afstand helpen.

Mijn vraag is bovenstaande überhaupt mogelijk?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 en een KPA Experia router

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Meerdere malen met de HP installatie de printer installeren.

Beste antwoord (via Verwijderd op 05-07-2016 10:22)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Volgens de leverancier kan ik de printer het beste met een netwerkkabel aansluiten op de router en kan ik dan met mijn draadloze laptop wel rechtstreeks via de router naar de plotter printen.

Ik vond dit al een beetje een vreemd verhaal en het werkt dan ook niet.
Een vast apparaat bedraad aansluiten aan je router een raar verhaal? 8)7

Dat zou juist de normaalste zaak van de wereld moeten zijn :o

Maar goed, iets werkt niet. Aangezien wij geen glazen bol hebben en jij niets noemt over wat voor router we het over hebben. hoe IP addressering geregeld is, of je een IP van de plotter in de DHCP client list in de router ziet, of je het kunt pingen, wat voor OS op je laptop staat, of de drivers geinstalleerd zijn en wat voor melding je exact krijgt als je het probeert te gebruiken kunnen we verder uitermate weinig helpen. Geef eens wat meer info!

Oslik blyat! Oslik!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:03
normaal gesproken moet je de plotter eerst handmatig een vast ip nummer geven, Buiten de range die de router via dhcp geeft, daarna kan je tijdens installatie voor netwerk printer kiezen, en daar dat handmatig ingevulde nummer ingeven (of via de setup naar de netwerkprinter zoeken).

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Volgens de leverancier kan ik de printer het beste met een netwerkkabel aansluiten op de router en kan ik dan met mijn draadloze laptop wel rechtstreeks via de router naar de plotter printen.

Ik vond dit al een beetje een vreemd verhaal en het werkt dan ook niet.
Een vast apparaat bedraad aansluiten aan je router een raar verhaal? 8)7

Dat zou juist de normaalste zaak van de wereld moeten zijn :o

Maar goed, iets werkt niet. Aangezien wij geen glazen bol hebben en jij niets noemt over wat voor router we het over hebben. hoe IP addressering geregeld is, of je een IP van de plotter in de DHCP client list in de router ziet, of je het kunt pingen, wat voor OS op je laptop staat, of de drivers geinstalleerd zijn en wat voor melding je exact krijgt als je het probeert te gebruiken kunnen we verder uitermate weinig helpen. Geef eens wat meer info!

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, mijn vraag was eigenlijk of het überhaupt kon.

Mijn leverancier helpt mij nu vanmiddag verder met de installatie van de plotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Mocht je zelf nog een poging willen wagen.
Vroeger moest je een printer met een netwerk-aansluiting vaak eerst via USB aansluiten om deze voor het netwerk te configureren. Hoewel dit tegenwoordig niet meer hoeft lost het wel vaak dit soort problemen op.

Wat dion_b zegt is ook een goed startpunt.

[ Voor 16% gewijzigd door job op 06-07-2016 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Op de vraag 'Is dit überhaubt mogelijk?' is het antwoord ja, maar het hangt van je netwerk af. Ik ga er vanuit dat je router ook wireless accesspoint is.

Omdat wifi aansluitingen van printers e.d. vaak een beetje buggy zijn is het inderdaad handig om er een draad in te steken (zo vaak verplaats je zo'n ding ook niet :)).

De communicatie tussen router en laptop is dan draadloos en tussen router en printer via de draad. Je bent dan dus draadloos aan het printen met een draad ertussen :D Dit laatste is waar vermoed ik de verwarring zit.
Pagina: 1