• MuFFIN 007
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02:58
Vanwege al het gedoe rond de nieuwe kaarten de laatste weken / dagen, besloot ik ook mijn eigen setup ook weer eens door FireStrike te halen. Het resultaat viel me echter behoorlijk tegen, dus ik heb besloten te kijken wat ik er nog aan kan verbeteren voor een eventuele upgrade.

Ik loop echter vast wanneer ik in Radeon Settings (Crimson) of third party software als Sapphire Trixx de clocks en het geheugen wil aanpassen. Het werkt namelijk gewoon niet. GPU-Z blijft gewoon de oude waarden aangeven, en daarnaast kan ik van GPU1 veel meer data zien dan van GPU2. Nu weet ik dat Crossfire af en toe lastig is met bepaalde software, maar dit is zo basaal en uitontwikkeld dat het gewoon zou moeten werken, toch? Welke stappen moet ik ondernemen om te zorgen dat als ik het geheugen op een bepaalde snelheid zet, ik dat ook in GPU-Z zie veranderen?

Specs:
i5 4670K
Gigabyte Z87X-UD3H
2x HD7850 1GB
16GB DDR3
600w PSU
250 GB SSD
Windows 10
Driver 16.20

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-01 15:24
kan je afterburner proberen? Heb zelf altijd meer geluk met dat pakket.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

• MuFFIN 007
Nu Afterburner hier. ULPS uitgezet, unified GPU aan, exceed official OC aan. Synch zelfde GPUs aan.
Blijf echter wat rare dingen zien, heb GPUs op 950 MHz staan en Mem op 1270, maar GPU1 rapporteert 1300 MHz en GPU2 1275. Waarom worden mijn wijzigingen niet overgenomen? Wordt behoorlijk irritant dit, zo kan ik natuurlijk niet goed benchmarken :/

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2v15dgy.png

[ Voor 7% gewijzigd door MuFFIN 007 op 05-07-2016 15:34 ]

• MuFFIN 007
Het lijkt vooral om de mem clocks te gaan. Dat GPU core lager is komt vanwege idle power state, en ik kan 3d power state niet forceren met de force constant voltage option. Wat ik ook schuif met de sliders of twintig keer op apply klik, geheugen blijft op 1300 resp. 1275 MHz draaien, ook al geef ik anders aan. Maakt hierbij niet uit of ik Afterburner of Radeon Settings Overdrive gebruik. Er zit gewoon iets dwars waardoor mijn orders niet uitgevoerd worden >:(

• MuFFIN 007
Heb de scores al iets op weten te werken, blijkbaar reageert core clock wel enigzins zoals zou moeten. Begon de dag met FireStrike op 72xx, laatste keer op 79xx met GPU op 950 MHz en Mem op 1250 MHz (dat laatste denk ik en weet ik dus niet zeker).

Het rare is dat ik net na de laatste test wel ineens de geheugen clocks kon veranderen, ze veranderden direct na apply. Zou het kunnen dat ik een storing in m'n PCI-E slot heb? Of dat de kaart gewoon gaar is? Want ik neem niet aan dat Crossfire ervoor zorgt dat ik m'n waardes niet aan kan passen. In ieder geval na 10 minuten was de pret over en bleef alles weer onveranderbaar.. Dus is niet opgelost.