Nieuw huis, tijd voor nieuwe tv

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartendc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08 21:26
Ik zoek een?
Een nieuwe televisie voor in de woonkamer. Eerste huis gekocht, een redelijk ruime, hoge woonkamer (wanden van 3 meter hoog) waardoor onze huidige 32 inch tv wegvalt en eigenlijk te klein is om ideaal te kijken. We kijken doorgaans tv op 2,5/3 meter afstand, waarbij de kijkhoek niet ideaal is omdat we geen stoel/bank recht tegenover de tv hebben (ivm een haard e.d.).
Ik wilde gezien de ruimte meteen gaan voor minstens een 55 inch, maar opzich zitten we ook niet extreem ver van de tv af dus alles vanaf 49 inch is eigenlijk prima (zeker als dit betekent dat ik kwalitatief een betere tv ervoor krijg). We hebben altijd gekeken op een 32 inch dus het wordt waarschijnlijk al een reuze vooruitgang ;)
Andere harde eis: 100hz

Wat is je budget?
Aanvankelijk ca. €900, maar gezien mijn steeds, wisselende oplopende eisen en me te hebben ingelezen kan dit gerekt worden tot €1100

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
1. Sportuitzendingen te bekijken (wanneer ik tv kijk is het meestal voetbal, Ziggo Sport, Tour de France etc.)
2. Netflix / films / series kijken / games streamen via SteamLink (maar dit is enigszins secundair, aangezien ik boven mijn home cinema set, game-pc, xbox e. heb staan. Al staat daar wel maar een bescheiden LCD tv dus misschien dat ik toch vaker deze zaken in de woonkamer zal doen met een mooie, nieuwe tv ;) )
3. In de toekomst toch wel een Playstation Neo oid erop aansluiten

Nog erg veel twijfels over wat het precies moet worden. Was er eerst van overtuigd dat het iig een 4K tv moest worden, lekker toekombestendig e.d. (de standaard argumenten). Maar na wat inlezen en posts van o.a. Dimens ga ik er weer met een volledig frisse blik in en besef ik me dat bepaalde niet 4K TV's momenteel goedkoper mooier beeld kunnen laten zien gezien de 4K content er nog maar in beperkte mate is. Dat gezegd hebbende, ik wil dus wel een '4K gameconsole' erop aansluiten... Maar goed, de 'nieuwe' PS en Xbox worden vooral krachtiger en het is nog maar te bezien of er op korte termijn veel '4K games' uitkomen.

Ik wil nu vooral een overall een goede deal. Als ik zie hoe snel de prijzen dalen van vrij nieuwe modellen en de periodieke scherpe acties wil ik gewoon een goede koop waar beeldkwaliteit op 1. staat op mijn wensenlijstje. Ik wachtte tot deze zomer, hopend op sportzomer acties maar dat valt me nog tegen. De cashback-actie van MM kwam ook iets te vroeg, maar als ik deze zomer mijn tv vind dan wil ik dat wel voor een goede prijs doen gezien het hoge bedrag (en mezelf niet voor mijn kop slaan dat ik niks heb gekocht tijdens een cashback actie, een logische, aanstaande actie over het hoofd zie of net voor de lancering van nieuwe modellen tot koop over ga --> algehele pricedrop 2014/2015/2016 modellen --> teveel betaal.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ja het ideale moment van kopen dus. Ik weet dat dat niet bestaat, maar mijn grootste twijfel zit 'm vooral in: nu tot max van mijn budget gaan --> 4K tv e.d. kopen met oog op toekomst of voor bijv. €800 gewoon een groter maatje FullHD scherm halen en op termijn een 4K/OLED tv kopen (al kost me dit dan over 2 jaar weer 800-1000 euro?)

Wat heb je zelf al gevonden?
Geen echte voorkeuren, we hebben nu een Philips 32 inch in de woonkamer en een nog iets oudere LG 32LE4500 boven die al heel wat jaren trouw dienst doet. Allebei lcd en full HD, maar weinig spectaculair meer. Wat ik zelf heb gevonden is erg diffuus. Een greep (er kan bij deze modellen nog evt. veranderd worden van grootte):
#ProductPrijsSubtotaal
1LG 55UF850V Zwart€ 999,-€ 999,-
1Panasonic Viera TX-50CX700 Zilver€ 978,03€ 978,03
1Panasonic Viera TX-50CX800 Zwart€ 1.199,-€ 1.199,-
1Panasonic Viera TX-55CX700 Zilver€ 1.099,-€ 1.099,-
1Samsung UE48JU7500L Zwart€ 989,-€ 989,-
1Samsung UE49KS7000 Zilver, Zwart€ 1.299,-€ 1.299,-
1Samsung UE50JU6800W Zilver€ 799,-€ 799,-
1Samsung UE55JU7000L Zilver€ 1.145,-€ 1.145,-
1Sony Bravia KD-55X8508C Zwart€ 1.299,-€ 1.299,-
1Sony Bravia KDL-55W805C Zwart€ 849,-€ 849,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 10.655

Dit behoeft nog heel wat snoeiwerk ;) Ben zelf wel blij verrast door de Panasonics, voor de rest ben ik ook een beetje een geval van: zie de bomen door het bos niet meer. Kom niet echt tot een match tussen mijn budget, wensen en de wil om te gaan voor een goede deal. OLED vind ik trouwens prachtig, maar dat is nog niet erg realistisch met mijn budget volgens mij.

Net als vele anderen, zoekende dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Het is jammer dat je enkele dagen geleden niet naar een toestel op zoek was. Toen kon je de pricewatch: Sony Bravia KD-55X8508C Zwart voor € 999,- krijgen zoals ook te zien is in de Pricewatch van het artikel.

Op de pricewatch: LG 55UF850V Zwart en de pricewatch: Samsung UE50JU6800W Zilver na, bevat de lijst geen slechte televisies. Nadeel is wel dat de UHD-modellen een stuk kleiner zijn en/of duurder dan de FHD-televisies. Wil je het verschil tussen FHD en UHD zichtbaar maken op de afstand die jij tot het toestel zit, zul je minimaal 55" moeten nemen en goede ogen moeten hebben.
Daarmee wordt het verschil overigens pas zichtbaar. Om volledig profijt te hebben van de UHD-resolutie, zul je aan een toestel twee keer zo groot moeten denken.

Die 50" UHD-televisies zou ik dus sowieso laten vallen aangezien die geen meerwaarde zullen bieden. Dan moet je voor jezelf nagaan of het prijsverschil tussen een 55" FHD of UHD-televisie het waard is om te spenderen.

Lees anders het volgende even door: Dimens in "OLED televisies"

Ook al gaat dit over twee hele andere modellen dan die jij op het oog hebt, het principe blijft hetzelfde met een andere invulling van prijsverschil afhankelijk van de twee modellen die je vergelijkt.

Had de X8508C nog steeds € 999,- gekost, dan had dat prijsverschil met de W805C het mij wel waard geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartendc
Veel dank voor je uitgebreide informatie! Zo houd ik weer een kleiner shortlistje over. Nu mijn lijstje wat kleiner is, is het afwachten op een goede aanbieding. Heb jij nog enig gevoel bij bepaalde actieperiodes? Je merkt nu wel dat de 2015 modellen sterk in prijs dalen/gedaald zijn en er dus periodiek goede acties zijn waarin ze bepaalde modellen voor een zeer scherpe prijs van de hand doen. MM heeft net een actie gehad, dus dat zal weer even duren. Wellicht dat sommige shops rond de Olympische Spelen enigszins gaan stunten? Het is nogal een verschil om die Sony Bravia KD-55X8508C voor €1300 of €999 te kopen en dat geldt natuurlijk ook voor andere vergelijkbare toestellen.

Ik zie inderdaad dat die Sony er heel scherp op stond.

Ik zie 'm hier nog wel voor €999 staan: https://www.artencraft.be...0WWlaKxCHxAz6caApDZ8P8HAQ

Midden juli kunnen ze de tv leveren. Voor die prijs is het natuurlijk een super deal, anders boven mijn budget. Even aan het nadenken of ik het bij deze Belgische shop wel wil bestellen. Ken ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartendc
Nieuwe ontwikkelingen! Na wat tv's in het echt te hebben bekeken in de winkel, is mijn vriendin helemaal weg van de OLED tv's zonder per definitie te zijn afgeschrikt door de toch hoge prijzen. Positief dus! ;) Ook niet helemaal gek als je een OLED ziet naast een reguliere 4k UHD tv (die volgens mij expres iets fletser stond afgesteld). Maar zoals eerder gezegd, ik ben ook altijd fan geweest van OLED maar de prijs schrikte mij af. Toch is er bij nader inzien een goede optie binnen handbereik: https://tweakers.net/pric...09/lg-55eg910v-zwart.html Normaal is deze LG 55EG910 nog €2000 (dubbele van mijn budget), maar ik las in verschillende topics dat hij een tijdje terug te vinden was voor ca. €1500. Dan wordt het natuurlijk interessanter en is een prachtige OLED tv binnen handbereik. Geen UHD/4K dat wel, maar zoals overal te lezen is (en ook vaker door Dimens naar mijn inzien terecht is aangehaald) qua beeldbeleving en het voorlopige gebrek aan 4k content wint de LG 55EG910 het van veel UHD tv's.

Nu even rondturen om 'm echt voor 1500 euro te vinden. Sommige winkels schijnen 'm voor een dergelijke afhaalprijs wellicht te hebben (tips via privebericht zijn welkom!) en anders wacht ik 'Olympische' acties af. Door de LG actie is €1800 natuurlijk ook een prima prijs voor deze tv, maar aangezien ik eigenlijk al boven mijn aanvankelijke budget zit wil ik natuurlijk een zo scherp mogelijke deal ;)

(enige twijfelpunt, behalve de prijs, is toch het gebrek aan 4K ivm komst Playstation NEO e.d., maar ik denk dat ik mijn definitieve toestel gevonden heb ;) )