Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor HBO ICT studie

Pagina: 1
Acties:

• YorickE
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-11 13:09
Hey mensen ben ik weer!
Ik ben dit keer op zoek naar een goede laptop.

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik ga javascript gebruiken en programmeren enzo. Zelf wil ik soms ook wel games tussendoor spelen maar dat is niet echt een prioriteit. Gewoon een niet super sterke videokaart, niet zware games die ik ga spelen.
Ik had bij de voorschriften gelezen dat integrated graphics al genoeg zijn dus daarom hoef ik ook niet zo veel aandacht op mn videokaart te richten.

Ik wil wel graag een I5 of hoger qua proccesor.

Wat mag je laptop gaan kosten?
Maximaal 1000 maar circa 750 euro

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ja, elke dag naar school, elke dag gebruiken.
Ik ga goed met mijn spullen om dus gewicht een grootte maakt niet uit.
Tussen 15 en 17 inch is wel goed. Ik denk zelf dat 15 inch mischien te klein is als ik elke dag alles moet lezen op mn laptop maar dat weet ik niet zeker

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee, maar ik vind asus wel betrouwbaar

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:25
Als ik jou was zou ik max gaan voor een 15,6 inch laptop. Bij voorkeur iets van 14 inch. Heb zelf gemerkt dat elke dag een laptop meesjouwen je toch wel gaat merken.

Heb je vanuit je studie nog speciale specs meegekregen?
Ga je ook vm's draaien?

...

• ard1998
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-11 20:37
aangezien ik niet weet wat je nodig heb begin ik met een snel systeen te adviseren. zoals de pricewatch: Acer Aspire V5-591G-709K voor €850,-

overgens vind ik 15,6 inch een goede meeneem grootte voor een laptop (13,3 is beter voor meenemen, 15,6 is goed leesbaar)

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17:05
Je moet ook rekening houden met de grote van je collegebank.

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ik kan je in ieder geval een full HD scherm aan kunnen raden. Tijdens mijn semesters (zowel web development als mobile app development) toch wel de extra pixels gemist (gebruik zelf een 1366x768 scherm). Verder is 15,6" wel fijn hoor, het is niet te klein en ook niet zo zwaar als een 17,3".

Ik zou eens kijken naar de medion erazer p6661, heb hem zelf gekocht tijdens de cashbackdagen en voor mijn werkzaamheden (ontwikkelen met PHP, javascript en ionic) perfect. Niet zwaar en een prima accuduur.

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:39
ard1998 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 08:50:
aangezien ik niet weet wat je nodig heb begin ik met een snel systeen te adviseren. zoals de pricewatch: Acer Aspire V5-591G-709K voor €850,-

overgens vind ik 15,6 inch een goede meeneem grootte voor een laptop (13,3 is beter voor meenemen, 15,6 is goed leesbaar)
Ik vind het echt bizar dat in een apparaat met deze specs nog steeds een 5400rpm hdd zit. Dikke hardware en dan zo'n flut hdd erin, waarom doen ze dat nou? 8)7

Verwijderd

D Lo objectives not Fifa Coins really wish to accomplish? He or she desires a lot more than other people, 2 video games quick leave doorway 20 occasions, however this time around Lord is actually not willing to provide the actual smallest prefer. 2 video games without having rating, critique following an additional, D Luo known as the sour center. Or even once the mom associated Fifa 17 Coins with the woman's boy, D Luo's mom Duoluoleisi not really operate, operate at the rear of their own infant zit.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2016 09:43 ]

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-11 14:43
Kom zelf eens met wat voorstellen zoals verplicht, dan gaan we van daar uit verder.

• YorickE
Arjant2 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 10:10:
Kom zelf eens met wat voorstellen zoals verplicht, dan gaan we van daar uit verder.
Thanks voor de reacties allemaal!
Ik had even snel een word documentje kunnen lezen tijdens de introductie.
Daarin kon ik snel opmaken dat er :
-minimaal i3
-kon geen videokaart vinden dus waarschijnlijk niet nodig.
-macbook mag, maar is niks voor mij.

Maar ik vind dat zelf wel wat slappe specificaties als ik dat ding 4 jaar lang nog moet gebruiken.

Ik denk dat ik dan toch voor een 15.6 beeldscherm ga.

En wat de acer betreft, het is een hele mooie prijs voor die specificaties maar ik vertrouw acer niet echt. Had paar jaar geleden acer en je wilt niet weten hoe snel er mankementen kwamen.

Wat ik wel echt zonde vind is dat je in Amerika voor veel minder geld "game" laptops kan halen. Bijvoorbeeld deze : https://www.amazon.com/De...Q-Processor/dp/B015PYYDMQ
Die is maar 720 euro en dat is echt super goedkoop vergeleken met Nederland.
Maar amazon verzendt niet naar Nederland...

• Merethil
  • Laatst online: 20:55
YorickE schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 12:05:
[...]

Thanks voor de reacties allemaal!
Ik had even snel een word documentje kunnen lezen tijdens de introductie.
Daarin kon ik snel opmaken dat er :
-minimaal i3
-kon geen videokaart vinden dus waarschijnlijk niet nodig.
-macbook mag, maar is niks voor mij.

Maar ik vind dat zelf wel wat slappe specificaties als ik dat ding 4 jaar lang nog moet gebruiken.

Ik denk dat ik dan toch voor een 15.6 beeldscherm ga.

En wat de acer betreft, het is een hele mooie prijs voor die specificaties maar ik vertrouw acer niet echt. Had paar jaar geleden acer en je wilt niet weten hoe snel er mankementen kwamen.

Wat ik wel echt zonde vind is dat je in Amerika voor veel minder geld "game" laptops kan halen. Bijvoorbeeld deze : https://www.amazon.com/De...Q-Processor/dp/B015PYYDMQ
Da's wel exclusief BTW, wat ze in Amerika bijna overal doen omdat elke staat andere btw-regels aanhoudt.
Inclusief BTW (ons tarief) zou dat dus 870 euro zijn, en dan moet je nog import-kosten betalen... Wordt 'ie al rap duurder dan bij Dell.nl zelf met VIP-korting.

[ Voor 6% gewijzigd door Merethil op 05-07-2016 12:54 ]

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
YorickE schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 12:05:
[...]

Wat dacht je van deze?Kan mogelijk helaas een QWERTZ toetsenbord zijn.. :F

Heeft volgens mij dezelfde specs als de Dell, maar dit is een Lenovo en kan worden verzonden naar Nederland. Je hebt wel een creditcard nodig.. :)

[ Voor 5% gewijzigd door MysticX op 05-07-2016 13:04 ]

hi!

• Merethil
RWK__ schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 12:56:
[...]

Wat dacht je van deze?

Heeft volgens mij dezelfde specs als de Dell, maar dit is een Lenovo en kan worden verzonden naar Nederland. Je hebt wel een creditcard nodig.. :)
Moet je wel hopen dat 'ie met een qwerty-toetsenbord komt, anders zit je aan qwertz vast en als je niet alle toetsen uit je hoofd weet (zoals bijvoorbeeld speciale functietoetsen of bepaalde reading characters) dan heb je alsnog een lastig parket.

• MysticX
  • Niet online
Merethil schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:00:
[...]

Moet je wel hopen dat 'ie met een qwerty-toetsenbord komt, anders zit je aan qwertz vast en als je niet alle toetsen uit je hoofd weet (zoals bijvoorbeeld speciale functietoetsen of bepaalde reading characters) dan heb je alsnog een lastig parket.
Ik zie het staan, kan mogelijk een QWERTZ toetsenbord zijn, niet goed gelezen ;(

[ Voor 3% gewijzigd door MysticX op 05-07-2016 13:03 ]

hi!

• Merethil
RWK__ schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:01:
[...]

Ik zie het staan, kan mogelijk een QWERTZ toetsenbord zijn, niet goed gelezen ;(
Zelf kon ik het niet vinden en de foto zei QWERTY maar ik heb al een tijdje geleden geleerd nooit uit te gaan van de foto's... Zo te zien komt hij trouwens ook zonder OS, die zou je er nog bij moeten rekenen (zie ik net in de reviews).

• thetrueman2
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-11 18:30
Laptop voor HBO-ICT, wat is verstandig?

Nog geen maand oud met een erg vergelijkbare casus :)

I can tell by your lack of interest that I was kidding.

• YorickE
RWK__ schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 12:56:
[...]

Wat dacht je van deze?Kan mogelijk helaas een QWERTZ toetsenbord zijn.. :F

http://www.laptopshop.nl/...QrLbgQ3PJXQ3poaAkdK8P8HAQ

Die is van laptopshop = nederlands dus moet wel goed zijn toch?

• YorickE
YorickE schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:12:
[...]

EDIT: bij specs staat gewoon qwerty toetsenbord!
Oeps dat ging fout.
Het is dus gwn qwerty toetsenbord

[ Voor 5% gewijzigd door YorickE op 05-07-2016 16:17 ]

• MysticX
  • Niet online
YorickE schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:12:
[...]

Als je hem bij Coolblue besteld, dan zit je wel goed, maar in Duitsland gebruiken ze een andere toetsenbord indeling. Ik zie dat de prijs bij Coolblue hetzelfde is, en qua specs is hij vrijwel gelijk aan de Dell die je zelf opgezocht hebt.

hi!

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-11 20:58
Die lenovo heeft echter een i5 ipv van een i7. Zal je denk ik niet bar veel van merken maar toch het benoemen waard.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:29

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik heb deze gekocht voor mijn HBO ICT studie: pricewatch: HP Omen 15-ax010nd
Laptop is echt pas kort te koop, en toevallig was hij enkele uren bij de Mediamarkt beschikbaar tijdens de cashback dagen, waardoor ik deze voor 874 euro heb kunnen krijgen. Ik ben erg tevreden, en zal even toelichten waarom:
- i5 6300HQ: gemiddeld 30% sneller dan een i7 6500U, 20% langzamer dan een 6700HQ
- GTX960M: stuk beter dan de GTX950M, kun je echt wel een heel aantal recente AAA games op redelijke settings mee spelen
- 2.2KG: Deze laptop is minimaal 200 gram lichter dan de naaste concurrenten, de Dell 7559 weegt bijvoorbeeld 2.6KG
- SSD: Kinston 128GB M.2 SSD, ongeveer gelijke snelheden met de Samsung 840 EVO in mijn normale PC
- HDD: HGST 1TB 7200RPM Sata 3
- Scherm: 1080p IPS 15.6", kon een ietsiepietsie helderder zijn, maar zolang je niet in het directe zonlicht gaat zitten is er niks aan de hand
- Relatief stille koeling, stiller dan de Dell. Betere bouwkwaliteit dan de Dell. DDR4 ipv DDR3L in de Dell.

De meeste nieuwe studenten (zo heb ik me laten vertellen) kiezen een i5 5200U/6200U of op zijn hoogst een i7 6500U en een dedicated GPU vind je vaak niet of in de vorm van een low-end GT940. Ik heb vernomen dat we wel VM's gaan draaien, maar dat gaat stukken beter op een 6300HQ dan op die "U" CPU's, dus ik denk niet dat je per-see een 6700HQ moet willen. Bij Dell kun je als student (MITS: je een studentenkaart hebt, en die kreeg ik niet) 10% korting krijgen, dan is de 7559 al wat interessanter, maar ik vind 2.6KG echt veel te zwaar en denk eraan dat je dan nog steeds een SSD moet halen wil je een snel systeem hebben.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• YorickE
kuusj98 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 17:12:
Ik heb deze gekocht voor mijn HBO ICT studie: pricewatch: HP Omen 15-ax010nd
Laptop is echt pas kort te koop, en toevallig was hij enkele uren bij de Mediamarkt beschikbaar tijdens de cashback dagen, waardoor ik deze voor 874 euro heb kunnen krijgen. Ik ben erg tevreden, en zal even toelichten waarom:
- i5 6300HQ: gemiddeld 30% sneller dan een i7 6500U, 20% langzamer dan een 6700HQ
- GTX960M: stuk beter dan de GTX950M, kun je echt wel een heel aantal recente AAA games op redelijke settings mee spelen
- 2.2KG: Deze laptop is minimaal 200 gram lichter dan de naaste concurrenten, de Dell 7559 weegt bijvoorbeeld 2.6KG
- SSD: Kinston 128GB M.2 SSD, ongeveer gelijke snelheden met de Samsung 840 EVO in mijn normale PC
- HDD: HGST 1TB 7200RPM Sata 3
- Scherm: 1080p IPS 15.6", kon een ietsiepietsie helderder zijn, maar zolang je niet in het directe zonlicht gaat zitten is er niks aan de hand
- Relatief stille koeling, stiller dan de Dell. Betere bouwkwaliteit dan de Dell. DDR4 ipv DDR3L in de Dell.

De meeste nieuwe studenten (zo heb ik me laten vertellen) kiezen een i5 5200U/6200U of op zijn hoogst een i7 6500U en een dedicated GPU vind je vaak niet of in de vorm van een low-end GT940. Ik heb vernomen dat we wel VM's gaan draaien, maar dat gaat stukken beter op een 6300HQ dan op die "U" CPU's, dus ik denk niet dat je per-see een 6700HQ moet willen. Bij Dell kun je als student (MITS: je een studentenkaart hebt, en die kreeg ik niet) 10% korting krijgen, dan is de 7559 al wat interessanter, maar ik vind 2.6KG echt veel te zwaar en denk eraan dat je dan nog steeds een SSD moet halen wil je een snel systeem hebben.
Hmm jaa, hij is wel een stuk beter ja.
Hij is ongeveer gelijk aan die lenova die ik eerder had laten zien.
Maar die HP is wel beter, jammer dat ik niet van die cashback gebruik heb gemaakt...
Heb er nu echt spijt van.

• YorickE
Hallo,
Ik denk dat ik de juiste laptop heb gevonden voor een best wel lage prijs.
Omdat ik er niet heel veel geld aan uit wil geven ga ik besparen op mijn videokaart omdat ik die eigenlijk toch niet nodig heb voor mijn studie maar meer voor mijn eigen plezier.
Dus ik heb deze laptop : ASUS VivoBook F556UV-DM196T gevonden.

Media Markt : 650. Euro

Maar ik wil het liefst 8gb ram erin hebben ( niet persee) maar het zou leuk zijn.
Ik weet ook niet of het echt een heel groot verschil is maarja.
Ik zag dat er 1 slot in zat dus dan moet ik waarschijnlijk 1 x 8gb ram voor laptop erin zetten.

Ook wil ik vragen of dit wel een goede laptop is met de i7 6500

[ Voor 7% gewijzigd door YorickE op 08-08-2016 13:35 ]

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:53
YorickE schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 13:32:
Hallo,
Ik denk dat ik de juiste laptop heb gevonden voor een best wel lage prijs.
Omdat ik er niet heel veel geld aan uit wil geven ga ik besparen op mijn videokaart omdat ik die eigenlijk toch niet nodig heb voor mijn studie maar meer voor mijn eigen plezier.
Dus ik heb deze laptop : ASUS VivoBook F556UV-DM196T gevonden.

Media Markt : 650. Euro

Maar ik wil het liefst 8gb ram erin hebben ( niet persee) maar het zou leuk zijn.
Ik weet ook niet of het echt een heel groot verschil is maarja.
Ik zag dat er 1 slot in zat dus dan moet ik waarschijnlijk 1 x 8gb ram voor laptop erin zetten.

Ook wil ik vragen of dit wel een goede laptop is met de i7 6500
Die laptop schreeuwt om een SSD :X

• YorickE
nooberke schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 13:35:
[...]

Die laptop schreeuwt om een SSD :X
Ja ik had ook al gehoord dat een SSD belangrijk was maar ik heb mn pc ook geen ssd en ik vind de prestaties gewoon prima.

En als ik een SSD wil komt er wss ook weer 100 euro bij terwijl het er alleen maar voor zorgt dat alles wat sneller opstart

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:57
YorickE schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 13:39:
[...]
En als ik een SSD wil komt er wss ook weer 100 euro bij terwijl het er alleen maar voor zorgt dat alles wat sneller opstart
Wat bijzonder fijn is voor een laptop die je vaak dicht/open doet....

UNOX: The worst operating system

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-11 22:33
[...]

Ja ik had ook al gehoord dat een SSD belangrijk was maar ik heb mn pc ook geen ssd en ik vind de prestaties gewoon prima.

Dan zou ik zeker geen SSD in je laptop zetten, want als je daar eenmaal gewend aan bent móét je er eentje in je desktop hebben :P
Even serieus, SSD's zijn echt een must-have. Sneller opstarten (voornamelijk van je dev IDE's) en een veel vlotter systeem. En dan met gratis stootvastheid en betere accuduur. Je werkt met talloze kleine bestandjes, he ;) Voor webdevelopment is een SSD wellicht het enige onderdeel wat voor de snelheid er toe doet (niet dat ik je een Celeron aanraad... maar i3+SSD is echt een betere keuze dan i7+hdd).

De door jou genoemde Vivobook ziet er redelijk uit, maar verwacht zeker geen gaming performance van die 920MX (ik vermoed dat je op dat model uit bent gekomen omdat je een losse GPU wil). Die kaart presteert gelijkwaardig aan de IGP van de Skylake-CPU en zit er dus meer in zodat er een Nvidia-sticker op de doos mag.

Ik ben zelf m'n studie begonnen met een plastic fantastic 15"-er van Dell, maar heb dat ding na 2,5 jaar goddank in kunnen ruilen voor een strakke 13" ultrabook. Ik geniet elke dag weer van 2kg minder op mn rug (lichtere adapter helpt ook mee). Oh, en dat ik gewoon de hele dag hoorcolleges op 1 accu door kan terwijl iedereen zich direct naar de zijkant van het lokaal haast om een stopcontact te claimen.

Ik weet dat hij boven je budget is, maar als je een laptop zoekt die je hele studie mee kan en je iedereen jaloers maakt: haal een Dell XPS 13 of XPS 15. Omdat ze dunne schermranden hebben, zijn ze een stuk kleiner dan hun schermdiagonaal doen vermoeden. En die XPS 15 kan nog gamen ook met een 960M ;)

Ik zou het volgende zoeken:
- Skylake i5+
- 256GB SSD (liefst NVMe/PCIe)+
- 1080p/1440p scherm (4K gaat je accu ook weer leegtrekken...)
- 13-14" scherm met fatsoenlijke helderheid. IPS is leuk, maar imo geen must.
- 8GB ram+ (liefst upgradable)
- max 2KG
- flinke accu

Bijvoorbeeld:
pricewatch: Lenovo ThinkPad 13 20GJ0048MH
pricewatch: HP Envy 13-d125nd
Gaming moet je dan opgeven, maar omdat (mijn ervaring) veel softwaredevelopers hiervoor kiezen (op de Alienware gastjes na natuurlijk), speel je toch vaak lichte games, of pak je je desktop voor het serieuze werk.

Oh en numpads zijn overrated :P Het enige wat ik voor development nodig heb zijn 'home' en 'end. Gewoon met software je toetsenbord remappen dus, zodat je een 'home' en 'end' toets hebt (standaard is het vaak fn+pijltje, is even wennen maar kan net zo goed) :)

[ Voor 25% gewijzigd door Richh op 08-08-2016 14:08 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:53
[...]

Een SSD helpt voor veel meer dan alleen het opstarten, de gehele beleving van de computer komt op een heel hoger niveau te liggen, zie ook de post van Richh

Bedenk ook dat de harddisk is je desktop waarschijnlijk nog een stuk vlotter is dan de gemiddelde 5400rpm laptop harddisk.

Naar mijn mening is het anno 2016 een doodzonde om een computer zonder SSD aan te schaffen

• YorickE
Richh schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 13:48:
[...]

Dan zou ik zeker geen SSD in je laptop zetten, want als je daar eenmaal gewend aan bent móét je er eentje in je desktop hebben :P
Even serieus, SSD's zijn echt een must-have. Sneller opstarten (voornamelijk van je dev IDE's) en een veel vlotter systeem. En dan met gratis stootvastheid en betere accuduur. Je werkt met talloze kleine bestandjes, he ;) Voor webdevelopment is een SSD wellicht het enige onderdeel wat voor de snelheid er toe doet (niet dat ik je een Celeron aanraad... maar i3+SSD is echt een betere keuze dan i7+hdd).

De door jou genoemde Vivobook ziet er redelijk uit, maar verwacht zeker geen gaming performance van die 920MX (ik vermoed dat je op dat model uit bent gekomen omdat je een losse GPU wil). Die kaart presteert gelijkwaardig aan de IGP van de Skylake-CPU en zit er dus meer in zodat er een Nvidia-sticker op de doos mag.

Ik ben zelf m'n studie begonnen met een plastic fantastic 15"-er van Dell, maar heb dat ding na 2,5 jaar goddank in kunnen ruilen voor een strakke 13" ultrabook. Ik geniet elke dag weer van 2kg minder op mn rug (lichtere adapter helpt ook mee). Oh, en dat ik gewoon de hele dag hoorcolleges op 1 accu door kan terwijl iedereen zich direct naar de zijkant van het lokaal haast om een stopcontact te claimen.

Ik weet dat hij boven je budget is, maar als je een laptop zoekt die je hele studie mee kan en je iedereen jaloers maakt: haal een Dell XPS 13 of XPS 15. Omdat ze dunne schermranden hebben, zijn ze een stuk kleiner dan hun schermdiagonaal doen vermoeden. En die XPS 15 kan nog gamen ook met een 960M ;)

Ik zou het volgende zoeken:
- Skylake i5+
- 256GB SSD (liefst NVMe/PCIe)+
- 1080p/1440p scherm (4K gaat je accu ook weer leegtrekken...)
- 13-14" scherm met fatsoenlijke helderheid. IPS is leuk, maar imo geen must.
- 8GB ram+ (liefst upgradable)
- max 2KG
- flinke accu

Bijvoorbeeld:
pricewatch: Lenovo ThinkPad 13 20GJ0048MH
pricewatch: HP Envy 13-d125nd
Gaming moet je dan opgeven, maar omdat (mijn ervaring) veel softwaredevelopers hiervoor kiezen (op de Alienware gastjes na natuurlijk), speel je toch vaak lichte games, of pak je je desktop voor het serieuze werk.

Oh en numpads zijn overrated :P Het enige wat ik voor development nodig heb zijn 'home' en 'end. Gewoon met software je toetsenbord remappen dus, zodat je een 'home' en 'end' toets hebt (standaard is het vaak fn+pijltje, is even wennen maar kan net zo goed) :)
Bedankt voor jullie reacties, ik stel het zeer op prijs.
Ik zat meer aan deze laptop te denken omdat ik er al best wel lang een zoek en bij de differentiatie die ik (waarschijnlijk) wil gaan doen is een i7 met 8gb ram aanbevolen.
En deze was toevallig in de aanbieding bij de mediamarkt.

Ik heb wel een persoonlijke voorkeur voor 15 inch scherm (1080p).

Het gewicht van de laptop maakt mij ook niet echt heel veel uit want ik reis op mijn scootertje naar school (10min) en ik heb al veel te verduren gehad op de middelbare school :P.
Maar hoe lager het gewicht wel hoe beter.

Oh ja, een vraagje, bij de aanbevolen specs van mijn studie stond minimaal 500gb maar denken jullie dan dat ik gewoon beter een ssd van 256gb kan nemen?
Qua snelheid is dat wel beter en als ik grootte bestanden heb kan ik die altijd op mn PC zetten.

Ik zat de denken aan deze mischien, zit toevallig ook nog een videokaart in.

http://www.laptopshop.nl/...510-15isk-80sr00fcmh.html

of:

https://www.bol.com/nl/p/...15/?suggestionType=browse

[ Voor 6% gewijzigd door YorickE op 08-08-2016 18:14 ]

• Hedgy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:19
256gB is weinig. Dan raad ik toch aan om te kijken voor een laptop met een ssd+ harde voor opslag ruimte van grote programma's en bestanden. Dan zou minimaal 128gB ssd voldoende zijn.

Bestanden steeds over zetten naar je pc en je laptop vaak opschonen kan misschien, maar lijkt me niet lekker werken. Je wilt alle bestanden natuurlijk bij je hebben op de laptop wanneer je naar school gaat.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-11 22:33
Welke differentiatie ga je kiezen?

Ik heb zelf softwaredevelopment gedaan, er zijn studenten die dat met zo'n oude Lenovo kunnen met Core2Duo :P
256gb is imo zat. Je hebt immers overal snel internet waar nodig (clouddiensten voor media) en een 128gb sd-kaart is desnoods ook niet duur.
Ga je zelf een hdd voor een SSD vervangen, dan is een 480gb ssd wel een goede investering.

Mijn plastic fantastisc Dell had een 120gb ssd en daar had het in theorie op gekund :P maar dat was niet handig, indd.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:29

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Hmm, ik heb hem al aangeraden, laat maar haha, maar de review is nieuw :)

pricewatch: HP Omen 15-ax010nd geen optie?
- i5 6300HQ
- GTX960m
- 1080P IPS
- 128GB M.2 SSD + 7200RPM 1 TB HDD
- 2.2 KG

Review: productreview: HP Omen 15-ax010nd review door Kuusj

[ Voor 12% gewijzigd door Kuusj op 08-08-2016 19:47 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• YorickE
Richh schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 19:41:
Welke differentiatie ga je kiezen?

Ik heb zelf softwaredevelopment gedaan, er zijn studenten die dat met zo'n oude Lenovo kunnen met Core2Duo :P
256gb is imo zat. Je hebt immers overal snel internet waar nodig (clouddiensten voor media) en een 128gb sd-kaart is desnoods ook niet duur.
Ga je zelf een hdd voor een SSD vervangen, dan is een 480gb ssd wel een goede investering.

Mijn plastic fantastisc Dell had een 120gb ssd en daar had het in theorie op gekund :P maar dat was niet handig, indd.
Ja ik ga waarschijnlijk SE kiezen , software engineering.
Pagina: 1