[gtx560] Is mijn grafische kaart kapot?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• 321jurgen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-12-2025
Vraag
Ik was vandaag aan het gamen en uit het niets bleef het beeld op mijn twee monitors stil staan. Omdat ik geen idee had hoe ik de computer moest uitzetten heb ik toen maar de aan en uit knop ingedrukt gehouden totdat mijn computer afsloot.

Toen ik daarna de computer weer opnieuw probeerde op te starten leek alles prima te werken maar na 3 minuten gamen werden bijna monitors zwart en moest ik de computer weer geforceerd afsluiten.

Bij de derde poging kwam windows niet voorbij het laad scherm.

Nadat het mij niet meer lukte om windows nog op de normale manier op te starten heb ik de computer opgestart in veilige modus. Dit was geen probleem en alles leek normaal te werken.

Omdat de computer blijkbaar wel werkt zonder de driver van mijn grafische kaart heb ik toen geprobeerd om de driver te verwijderen en de computer in normale modus op te starten. Ook dit werkt prima. Zonder de driver van mijn grafische kaart blijkt mijn computer dus gewoon te werken.

Daarna heb ik de driver opnieuw geïnstalleerd maar zonder succes want toen had ik weer precies hetzelfde probleem als waar ik mee begon.

Ik ben er zelf van in de veronderstelling dat mijn grafische kaart kapot is maar omdat ik het niet zeker weet wil ik graag even jullie mening horen over dit probleem want misschien ligt het probleem wel ergens anders.

Computer
De grafische kaart zit in een 5 jaar oude medion computer.

Specificaties:
  • Windows 10 64-bit
  • i7 2600
  • medion h67h2-em moederbord
  • 8gb ddr3 ram
  • 256gb crucial mx100 ssd
  • monitor 1: iiyami prolite gb2488hsu
  • monitor 2: medion akoya x55000
Onderzoek
Ik heb zelf al op het internet gezocht en het tweakers forum maar heb nog geen goed antwoord op mijn vraag kunnen vinden. Daarnaast heb ik de stappen die ik in het verhaaltje hierboven heb beschreven uitgevoerd.

Daarnaast heb ik ook geprobeerd om mijn medion monitor aan te sluiten met hdmi maar die laat niet eens het laad scherm van windows zien terwijl de op de dvi aangesloten iiyama monitor dat wel doet.

Kleine toevoeging, soms blijft hij hangen op het boot logo en soms start hij wel op. En ik heb nu één of twee keer gehad dat mijn computer uitviel en opnieuw opstart.

Conclusie
Graag hoor ik dus nu van jullie of mijn grafische kaart inderdaad kapot is of dat het probleem ergens anders ligt.

Alvast heel erg bedankt.

[ Voor 5% gewijzigd door 321jurgen op 04-07-2016 23:39 ]