VAC-ban account gehackt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugraded
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 28-09 13:40
Mijn vraag
Hey medetweakers, ik heb reeds (3 dagen geleden) een VAC-ban gekregen op CSGO omdat ik blijkbaar heb gecheat. Nu heb ik dus een tijdje niet meer ingelogd en ben reeds dus een paar keer online geweest wat er op neer komt dat mijn account gehacked is. Ik heb contact opgenomen met steam en er is blijkbaar iemand ooit op steam support gekomen die heeft beweert dat dit account van mij is door een gratis spel code die ik ooit heb gekregen in te voeren als bewijs. Dus nu ben ik achter deze manier van oplichten gekomen. Maar nu komt mijn probleem, omdat steam dus een ban heeft gekregen is mijn inventory (waarde +-€3000) niet meer te verkopen, ik ben 3 jaar bezig geweest met traden om dit bedrag te krijgen, maar nu is alles weg. Het steam acc is inmiddels weer terecht maar mijn VAC-ban en mijn items kunnen ze niet meer vergoeden terwijl dit heel onterecht is, iemand die weet hoe ik hier iets aan kan doen? Heb al contact opgenomen met steam maar dat is elke keer hetzelfde lul verhaal en ik ben erg boos nu.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Steam

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al contact opgenomen en het account is inmiddels alweer van mij.

Hopelijk kunnen jullie helpen?

Beste antwoord (via Ugraded op 06-07-2016 10:36)

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:37

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ugraded schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 22:18:
[...]

Hey, top idee.... Een kopie van mijn ID zal ik zeker sturen :P, alleen 1 probleem is dat de medewerker van steam duidelijk heeft gezegd dat de VAC ban niet weggehaald zou worden, ik ga nu echt alles op alles zetten om mijn items terug te krijgen!
Vergeet niet je BSN af te schermen als je dat doet. En schrijf op de scan dat het een kopie voor Steam powered is! https://www.rijksoverheid...komen-met-kopie-id-bewijs

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik snap je verhaal niet zo goed. Een VAC-ban krijg je als je op een VAC-secured CS-server speelt en de automatische cheatdetectie van Valve een cheat registreert. Jij hebt het over iemand anders die op Steam Support inlogt en een gratis gamecode invoert als bewijs voor jouw account?

Ik snap gewoon niet wat er is gebeurd. Iemand heeft dus op een rare manier toegang tot jouw account gekregen en is gaan spelen met een hack? Dus zonder wachtwoord of toegang tot jouw Steam Authenticator?
En hoe heb jij nu zelf weer toegang tot het account dan? Als het goed is heeft hij het wachtwoord gewijzigd.

Hoe dan ook, als je gepakt bent voor cheaten door VAC dan ben je gewoon de lul volgens mij. Denk niet dat er iets aan te doen is.

[ Voor 8% gewijzigd door Grotman op 05-07-2016 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
Iemand heeft dus een account recovery gedaan aan de hand van een productkey waardoor hij toegang kreeg tot op's zijn steam account(krijg je daar niet gelijk een mail over ofzo). En die gast is dus csgo gaan spelen met hack en gepakt.
Volgens mij is het inderdaad praktisch onmogelijk om van een vac ban af te komen, ook al blijkt deze onterecht(het is namelijk nog steeds jouw csgo was gecheat heeft, anders zou het argument ja mijn broertje zat op de pc ook werken).
Denk inderdaad dat je niet heel ver gaat komen bij steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:33
Allereerst snap ik niet dat je je inventory tot een kleine €3000,- aan waarde laat oplopen en er vervolgens een tijdlang niks mee doet.
Ten tweede: als je weet dat iemand in jouw account is gekomen via een door jou verkregen gratis spel code... dan moet je toch ook kunnen achterhalen wie dat is geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugraded
NeutraleTeun schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:21:
Allereerst snap ik niet dat je je inventory tot een kleine €3000,- aan waarde laat oplopen en er vervolgens een tijdlang niks mee doet.
Ten tweede: als je weet dat iemand in jouw account is gekomen via een door jou verkregen gratis spel code... dan moet je toch ook kunnen achterhalen wie dat is geweest?
Je hebt een appart steam ondersteuning account, als je het via proxy's en vpn doet is het voor steam volgensmij onmogelijk om de hacker te achterhalen. Verder is mijn account en alles weer gewoon terecht, maar €3000 aan voorwerpen foetsie, heb 2 pw weken gehad dus ben 2 weken niet online geweest.... Verder is het volgens steam vrijwel onmogelijk maar ik heb in een paar gevallen een keer iemand gezien bij wie de steam ban weg is gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-09 00:26
Steam guard aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugraded
Nopppp wel gehad maar niet meer gedownload voor de pw week op mijn mobiel want dan ga ik alle sales kijken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

En wat zegt Steam over het Ip adres waarmee ingelogd is op je account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Maar is je inventory nog wel intact of zijn je items gestolen? Want het lijkt me een beetje raar om zoveel moeite te doen om een account te hacken om alleen even te cheaten in CS:GO.

Wel erg lullig voor je als het allemaal klopt wat je zegt, maar ik vind het eerlijk gezegd wel een raar verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugraded
Ircghost schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 18:56:
En wat zegt Steam over het Ip adres waarmee ingelogd is op je account?
niks...... Naar gevraagd maar daar reageren ze niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:55
Valve haalt volgens mij nooit VAC bans weg, hun argument gaat vrijwel zeker dit zijn: "Jouw account is jouw verantwoordelijkheid." Dit is bijzonder vervelend, maar volgens mij maken ze vrijwel nooit een uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugraded
Grotman schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 19:06:
Maar is je inventory nog wel intact of zijn je items gestolen? Want het lijkt me een beetje raar om zoveel moeite te doen om een account te hacken om alleen even te cheaten in CS:GO.

Wel erg lullig voor je als het allemaal klopt wat je zegt, maar ik vind het eerlijk gezegd wel een raar verhaal.
Tja heb dus die Steam Guard uitgezet en dus kon ik 15 dagen niet traden, waarschijnlijk was de hacker toen hij dat had gezien gefrusteerd nadat hij eindelijk toegang had en heeft hij het gewoon laten verbannen zodat ik er ook niks meer aan heb?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugraded
jugger naut schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 19:08:
Valve haalt volgens mij nooit VAC bans weg, hun argument gaat vrijwel zeker dit zijn: "Jouw account is jouw verantwoordelijkheid." Dit is bijzonder vervelend, maar volgens mij maken ze vrijwel nooit een uitzondering.
Precies dit is mij verteld ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-09 00:26
Tijdje terug heb ik een email gehad dat iemand op mijn account wou inloggen alleen het niet ging vanwege het feit dat steamguard aan staat, waarom heb je dit uit gezet als ik mag vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugraded
Uberdude schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 20:22:
Tijdje terug heb ik een email gehad dat iemand op mijn account wou inloggen alleen het niet ging vanwege het feit dat steamguard aan staat, waarom heb je dit uit gezet als ik mag vragen?
Omdat ik voor de Proefwerkweek steam van mijn Ipad heb verwijderd (Ipadk klas) zodat ik niet de hele tijd de sales in de gaten houd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:33
Ugraded schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 18:22:
[...]

Je hebt een appart steam ondersteuning account, als je het via proxy's en vpn doet is het voor steam volgensmij onmogelijk om de hacker te achterhalen.
Ik doel op jou.
Je weet dat het via een game code is gebeurd.
Hoe komt diegene daaraan?
Dat probeer ik te zeggen, je hebt al de kennis hoe. Dan moet je toch ook weten wie?

Of mis ik een stap over hoe iemand aan een code kan komen en een ander account kan opeisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugraded
NeutraleTeun schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 21:34:
[...]

Ik doel op jou.
Je weet dat het via een game code is gebeurd.
Hoe komt diegene daaraan?
Dat probeer ik te zeggen, je hebt al de kennis hoe. Dan moet je toch ook weten wie?

Of mis ik een stap over hoe iemand aan een code kan komen en een ander account kan opeisen.
Heb daar zelf ook al wat research naar gedaan, en hier is de game code waarschijnlijk vandaan gehaald: https://m.reddit.com/r/FreeGamesOnSteam/

Het was de game Weapon Genius waar ik een gratis key voor heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-09 23:23
Vreemd verhaal,

Als jij gehacked bent zal steam dat zeker kunnen zien en dan maakt het voor steam helemaal niks uit wie de hacker is.
Als jij gevacced bent terwijl de hacker bezig was met je account moet dat ook niet uitmaken normaliter, want bij een restore zetten ze je account terug voordat de hacker ingelogd was op je account.

Het probleem ligt in het removen van de mobile authenticatie, hierdoor heb je qua items als die weg zijn geen geluk en krijg je die ook niet terug.

Jij kan als het goed is aantonen dat het account van jou is en niet van diegene die een met een "gratis cd-key" jou steam account heeft overgenomen, überhaupt vindt ik het vreemd dat steam alleen een cd key zou vereisen (zeker niet een gratis cd key)

Als het goed is heb je bijvoorbeeld CS GO gekocht met of wel iDeal/paypal en die informatie is heel wat sterker dan een gratis cd key, zelfs je kopie ID kaart zal voldoende zijn.

En je zei dat de hacker de skins niet kon traden omdat je 15day trade ban had? dat is mooi toch, want als steam je account weer restored zal je gewoon nog alles kunnen gebruiken.

Wat mij het beste lijkt om te doen is eerst kopie ID/ideal screenshot mee te sturen in steamticket, vertellen dat steam een fout heeft gemaakt door iemand jou account te geven met alleen een gratis cd key, ook vertellen dat hij ondertussen csgo gespeeld heeft en een vac ban gekregen heeft dus dat je graag een account restore wil van voor de account overname.

Dan wil ik wel eens zien wat ze daarop zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugraded
Minaaj schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 22:02:
Vreemd verhaal,

Als jij gehacked bent zal steam dat zeker kunnen zien en dan maakt het voor steam helemaal niks uit wie de hacker is.
Als jij gevacced bent terwijl de hacker bezig was met je account moet dat ook niet uitmaken normaliter, want bij een restore zetten ze je account terug voordat de hacker ingelogd was op je account.

Het probleem ligt in het removen van de mobile authenticatie, hierdoor heb je qua items als die weg zijn geen geluk en krijg je die ook niet terug.

Jij kan als het goed is aantonen dat het account van jou is en niet van diegene die een met een "gratis cd-key" jou steam account heeft overgenomen, überhaupt vindt ik het vreemd dat steam alleen een cd key zou vereisen (zeker niet een gratis cd key)

Als het goed is heb je bijvoorbeeld CS GO gekocht met of wel iDeal/paypal en die informatie is heel wat sterker dan een gratis cd key, zelfs je kopie ID kaart zal voldoende zijn.

En je zei dat de hacker de skins niet kon traden omdat je 15day trade ban had? dat is mooi toch, want als steam je account weer restored zal je gewoon nog alles kunnen gebruiken.

Wat mij het beste lijkt om te doen is eerst kopie ID/ideal screenshot mee te sturen in steamticket, vertellen dat steam een fout heeft gemaakt door iemand jou account te geven met alleen een gratis cd key, ook vertellen dat hij ondertussen csgo gespeeld heeft en een vac ban gekregen heeft dus dat je graag een account restore wil van voor de account overname.

Dan wil ik wel eens zien wat ze daarop zeggen!
Hey, top idee.... Een kopie van mijn ID zal ik zeker sturen :P, alleen 1 probleem is dat de medewerker van steam duidelijk heeft gezegd dat de VAC ban niet weggehaald zou worden, ik ga nu echt alles op alles zetten om mijn items terug te krijgen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-09 17:44
En als je een brief gaat schrijven vraag even om input hier voordat je hem stuurt. Een korte brief met feiten, het doel wat je voor ogen hebt en argumentatie is de key

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

En stel Steam Guard weer in, daarmee kun je jezelf beschermen tegen dit soort acties.

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 06-07-2016 08:26 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ugraded schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 22:18:
[...]

Vergeet niet je BSN af te schermen als je dat doet. En schrijf op de scan dat het een kopie voor Steam powered is! https://www.rijksoverheid...komen-met-kopie-id-bewijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugraded
Ircghost schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 09:40:
[...]

Ah bedankt,:P, bijna vergeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

@Ugraded, nog een tip; zet two step Authentication aan en zorg ervoor dat je met je mobiel altijd moet verifieren als er op een onbekende of vanaf onbekend apparaat word ingelogt, stel dat Steam weer zo een truuk met je uithaalt dan kan de "accountkaper" alsnog niet inloggen op je account.

Ik heb onlangs op zoveel mogelijk plaatsen two step authentication aangezet nadat mijn Origin account opeens was gehackt. Kijk anders op https://twofactorauth.org/ waar je het verder kan aanzetten. :)

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugraded
Slavy schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 09:31:
@Ugraded, nog een tip; zet two step Authentication aan en zorg ervoor dat je met je mobiel altijd moet verifieren als er op een onbekende of vanaf onbekend apparaat word ingelogt, stel dat Steam weer zo een truuk met je uithaalt dan kan de "accountkaper" alsnog niet inloggen op je account.

Ik heb onlangs op zoveel mogelijk plaatsen two step authentication aangezet nadat mijn Origin account opeens was gehackt. Kijk anders op https://twofactorauth.org/ waar je het verder kan aanzetten. :)
Hey bedankt, zal d'r eens naar kijken :P

En nog ff een update:

Ik heb dus weer een vraag aangemaakt bij steam support, nadat ik mijn paspoort en alles heb ingestuurd heb ik 1 reactie gekregen dat het heel rot is maar dat het mijn eigen fout is.... Toen heb ik dus weer geantwoord met alles wat ik kon bedenken en gewoon de keiharde waarheid maar na 3 dagen geen reacties meer gehad.... Wel matig die support van Steam ook :(
Pagina: 1