voorwaarden aankoop annuleren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravediggerxx
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-09-2020
Onlangs kocht ik aan smartphone bij belsimpel maar 2 dagen na ontvangst stond die bij coolblue 85 euro goedkoper.

Is het dan mogelijk om deze aankoop te annuleren en moet ik en rede geven?
Op de site van belsimpel staat dat ik kan annuleren tot 31 dagen na ontvangst.
Maar ze hebben volgende regel: Product is redelijkerwijs in originele en ongebruikte staat.

Ik heb de smartphone dus al wel gebruikt en deze is onbeschadigd.
Het komt er dus op neer wat je onder (redelijk) ongebruikt verstaat :*)

Graag hoor ik hierover jullie mening alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je hebt het recht om een product te proberen, echter twee dagen gebruik valt hier in principe niet onder. Maar als jij de telefoon reset naar fabrieksinstellingen en dan terug stuurt zullen ze er waarschijnlijk geen punt van maken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je hebt een zogenaamde zichttermijn, binnen die zichttermijn kun je het product testen, net zoals je dat in de winkel kan. Deze termijn is 14 dagen vanaf binnenkomst van het product en valt onder de Wet Koop op Afstand (WKOA afgekort). Retourneren onder deze regeling kan gewoon zonder opgaaf van reden.

Het retourneren dien je met de originele verpakking te doen. Lukt dat niet of is de verpakking beschadigd, dan mag de leverancier de schade van de verpakking in mindering brengen in het terug te betalen bedrag. Vervolgens kan en mag je gewoon elders bestellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:44

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Aangezien dit gaat over koop/verkoop schopje naar SF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 20:41

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

CH40S schreef op maandag 04 juli 2016 @ 22:32:
Je hebt een zogenaamde zichttermijn, binnen die zichttermijn kun je het product testen, net zoals je dat in de winkel kan. Deze termijn is 14 dagen vanaf binnenkomst van het product en valt onder de Wet Koop op Afstand (WKOA afgekort). Retourneren onder deze regeling kan gewoon zonder opgaaf van reden.

Het retourneren dien je met de originele verpakking te doen. Lukt dat niet of is de verpakking beschadigd, dan mag de leverancier de schade van de verpakking in mindering brengen in het terug te betalen bedrag. Vervolgens kan en mag je gewoon elders bestellen. :)
Het enige wat een verkoper in rekening kan brengen is schade als gevolg van verder gaan dan noodzakelijk om het product te beoordelen. De verpakking openmaken is noodzakelijk om het product te beoordelen, dus schade aan verpakking kan niet in rekening worden gebracht.

@topicstarter: houd er wel rekening mee dat je zelf de verzendkosten betaalt voor het retoursturen (tenzij belsimpel dat uit coulance vergoed) en dat jij verantwoordelijk bent voor het retoursturen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:33
Zolang de verzendkosten lager zijn dan 85 euro, is de TS nog steeds goedkoper uit.
Ik vind niet dat je de WKOA moet gaan gebruiken omdat je je telefoon te vroeg hebt gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Belsimpel heeft voor retoureren een antwoordnummer, dus retourneren is gratis. :)

[ Voor 32% gewijzigd door CH4OS op 05-07-2016 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdjnl
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:19
Je kunt ook gewoon vragen of je het prijsverschil terug kunt krijgen zodat je niet je aankoop bij belsimpel hoeft te annuleren.

*knip* dit niet dus.

[ Voor 169% gewijzigd door gambieter op 06-07-2016 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravediggerxx
Bedankt voor de reacties ik heb de smartphone zelf binnengebracht. Ze konden me niet vertellen hoeveel % van het aankoopbedrag ik zou terugkrijgen. Ik heb wel erbij laten melden dat ik wil weten hoeveel % ik terugkrijg voordat ik wil beslissen om te annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 20:41

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Even voor de duidelijkheid: heb je de telefoon online gekocht, of in een winkel van belsimpel? Want in dat laatste geval gaat de zichttermijn uit het consumentenrecht dus niet op en ben je overgeleverd aan de voorwaarden van Belsimpels eigen retourregeling. Dat onderscheid is wel even belangrijk om te maken.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:59

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Wacht even: je zegt "binnengebracht"... ben je Belg? Dan gelden waarschijnlijk andere regels (ken ze niet hoor) en niet het NL recht waar hier al een paar keer naar gerefereerd wordt!

Zit nu ineens te denken "Belsimpel" en "Coolblue"... die zitten volgens mij niet in België....

[ Voor 24% gewijzigd door Icephase op 05-07-2016 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Laatst online: 29-05-2021
TS woont volgens zijn profiel idd in Ekeren, had hij wel even mogen vermelden, voordat we er hier naar moeten gaan raden. Telefoon dus mogelijk naar winkel in Tilburg gebracht? Coolblue verkoopt ook in België, weet niet, hoe dat met Belsimpel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravediggerxx
Ja sorry ik woon inderdaad in ekeren maar ik dacht dat de regels vrijwel hetzelfde waren in be of nl.
coolblue heb je wel in be ;)

Ik kocht het toestel online bij belsimpel

[ Voor 14% gewijzigd door Gravediggerxx op 05-07-2016 19:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
Ik snap de reden van het terug willen sturen, maar ben het er zeker niet mee eens.
De WKOA is hier dus niet voor bedoeld, de WKOA is ervoor bedoeld dat 'als je online iets koopt en er niet tevreden mee bent, je het toch nog kunt retourneren omdat je het product niet in je handen hebt kunnen houden' (lees testen).
Je gaat nu dus een telefoon die je bevalt terug sturen, omdat.. Je 'm ergens anders goedkoper kunt krijgen.

Misschien ben ik een te brave burger hoor, maar ik vind het een beetje triest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Tjsa, de WKOA stelt zonder opgaaf van redenen. En ergens kan je er ook wel begrip voor opbrengen dat je niet meer zo tevreden bent met de aankoop *voor die prijs*. WKOA is net zo goed om te bekijken of een product je geld waard is. En die perceptie verandert nogal als blijkt dat het ergens significant goedkoper is.

Verwachtingen zijn niet alleen het product, het is ook of een product voldoet aan wat je voor de prijs mag verwachten.

Ik kan TS wel begrijpen, maar ik denk dat ik de winkel het zou voorleggen in dit geval. Misschien kunnen ze mee met de prijs, en is het nog makkelijker opgelost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marly
  • Laatst online: 29-05-2021
Vind ook, dat de WKOA hier niet voor bedoeld is. De telefoon is gewoon in gebruik genomen, met de bedoeling, 'm te houden, dus alle folietjes eraf, accessoires uit zakjes, etc.
Indien onbeschadigd, zal hij, na reset, weer gewoon verkocht worden.
Mocht de volgende koper toevallig ook een tweaker zijn, krijgen we dan hier weer een klaagtopic, dat men geen 'nieuw' toestel heeft ontvangen. En dan zullen veel reageerders 't weer met die TS eens zijn. Tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik zou hem terugsturen volgens de WKOA en gewoon de telefoon bestellen bij CoolBlue. Lijkt me niet iets om zodanig lang bij stil te staan.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Pagina: 1