Toon posts:

2 defecte macbook air combineren tot een werkende

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey lezers,

Ik vroeg mij af of ik als handige knul en niet macbook genius twee aparte macbook air kan combineren tot een werkende. Eigenlijk weet ik dat het mogelijk is. Meer specifiek is mijn vraag: kan ik een defect scherm of iets dergelijks van een model uit 2011 vervangen met de onderdelen van een 2012 model of een ander model?

Dus hoe compatible zijn de onderdelen van een macbook air? Mijn Google-skills wilde niet baten.

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Hey Mike,

Schermen uitwisselen is goed te doen. Wat je in de gaten moet houden is inderdaad de types (zeker a1369 niet mixen met a1466 modellen) en op de schermtypes zelf. Verder heb je wat speciaal gereedschap nodig zoals Torx en pentalobe schroevendraaiers.

Op iFixit zie je hoe die dingen in elkaar zitten. Het youtube kanaal van Louis Rossmann is ook interessant, maar wellicht wat te diepgaand meteen. Anyway, mooie hobby, succes ermee :)

Gr. Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dankje Rick bespaart mij een hoop zoekwerk. Geldt dit net zo zeer voor logicboards, ventilatoren, toetsenborden, trackpads, accu's en HDD/SDD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:50
Als het past dan past het. Forceer niks en dan kan zou het goed moeten komen. Als ik zelf snel kijk naar de instructies op ifixit. https://www.ifixit.com/Device/MacBook_Air_13%22
Zien de Macs er van binnen gelijk uit inclusief aansluitingen. Helaas weet je dit pas zeker als je de Macs open hebt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is waar dankjewd\el voor je feedback in ieder geval.