Vraag

• hmck9ni
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-11-2025
Ik heb pas de r9 270 oc overgekocht van iemand van tweakers.

alleen ik dacht dat te weinig stroom het problem was, dus heb ik 500watt voeding geprobeerd ipv qtec 650watt voeding...

het probleem begint met het opstarten zonder dat de dvi of hdmi op de videokaart aangesloten is.. want krijg hier sowieso geen beeld van door..

Maar waarom krijg ik geen beeld zodra ik de 6pin op de gpu heb aangesloten, zonder de 6pin krijg ik wel beeld van me onboard videokaart..

terwijl dit met 1gb videokaart dus wel niet het geval is maar deze videokaart is stuk. en nu deze 2gb ook een miskoop ben ik bang.

heeft iemand een oplossing?? heb 2videokaarten 2e hands gekocht en blijkt dus of ze zijn beide kapot wat me raar lijkt.

Beste antwoord (via br00ky op 04-07-2016 22:31)

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:39

Nemesizz

Untouchable

Wat ik kan opmaken uit dit vage verhaal, stop je een videokaart in je PC, maar sluit je de monitor aan op de onboard aansluiting ipv de videokaart.

Zo lang je de 6-pin PCI-e stekker niet aansluit op je videokaart werkt deze niet en gaat de onboard gewoon weer aan (vandaar dat je wel beeld krijgt).
Zo gauw je de 6-pin op de videokaart aansluit probeert je PC beeld te geven via de videokaart, maar (wat ik opmaak uit het verhaal) is je monitor nog aangesloten op de onboard (die dus automatisch uitgeschakeld word).
alleen ik dacht dat te weinig stroom het problem was, dus heb ik 500watt voeding geprobeerd ipv qtec 650watt voeding...
Welke 500 watt voeding? als dat ook een Qtec is meteen de pedaalemmer inmikken, gevaarlijke rotzooi die dingen (net als die '650' W, je mag blij zijn als die 400W kan leveren, en hopen dat die niet binnen de kortste keren ploft en je hele PC om zeep helpt).

Alle reacties

• ParaVince
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-04-2025
Om te beginnen heeft een r9 270 2x6-pins die je beide moet aansluiten. Als je dat gedaan hebt probeer dan de pc opnieuw op te starten.
Als dat niet wil, probeer dan even een RAM stick eruit te halen en opnieuw de pc aan te zetten. Verandering in het RAM geheugen reset de bios gedeeltelijk waardoor het zou kunnen zijn dat je nu wel beeld krijgt.
Als dat niet werkt kan je proberen je bios te updaten naar een nieuwere versie. Als je niet weet hoe dat moet vraag het even aan een vriend ofzo die er verstand van heeft, of zoek een goede guide op welke betrekking heeft tot jouw moederbord.
Ander dan dit heb ik zo ver met de beperkte info die je geleverd heb geen idee. Succes!

Acties:
  • Beste antwoord

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:39

Nemesizz

Untouchable

Wat ik kan opmaken uit dit vage verhaal, stop je een videokaart in je PC, maar sluit je de monitor aan op de onboard aansluiting ipv de videokaart.

Zo lang je de 6-pin PCI-e stekker niet aansluit op je videokaart werkt deze niet en gaat de onboard gewoon weer aan (vandaar dat je wel beeld krijgt).
Zo gauw je de 6-pin op de videokaart aansluit probeert je PC beeld te geven via de videokaart, maar (wat ik opmaak uit het verhaal) is je monitor nog aangesloten op de onboard (die dus automatisch uitgeschakeld word).
Welke 500 watt voeding? als dat ook een Qtec is meteen de pedaalemmer inmikken, gevaarlijke rotzooi die dingen (net als die '650' W, je mag blij zijn als die 400W kan leveren, en hopen dat die niet binnen de kortste keren ploft en je hele PC om zeep helpt).

• hmck9ni
Hoi ram stickje heb ik al geprobeerd, ga zo iig nog proberen..

Videokaart heeft 1x 6pins.
pricewatch: MSI Radeon R9 270 2GB GAMING

bios update heb ik nog niet gedaan.. kan ik miss beter vanaf blijven ga wel ff uitzoeken of ik kan updaten.

mijn setup is trouwens.
QuadCore AMD Phenom II X4 Black Edition 965, 3400 MHz
ASRock 890GX Extreme3
2x 2gb ddr3 1333mhz
500watt spire voeding

Verwijderd

hmck9ni schreef op maandag 04 juli 2016 @ 21:35:
Hoi ram stickje heb ik al geprobeerd, ga zo iig nog proberen..

Videokaart heeft 1x 6pins.
pricewatch: MSI Radeon R9 270 2GB GAMING

bios update heb ik nog niet gedaan.. kan ik miss beter vanaf blijven ga wel ff uitzoeken of ik kan updaten.

mijn setup is trouwens.
QuadCore AMD Phenom II X4 Black Edition 965, 3400 MHz
ASRock 890GX Extreme3
2x 2gb ddr3 1333mhz
500watt spire voeding
Met Qtec en Spire voedingen sloop je alleen maar videokaarten.

• hmck9ni
jah geloof ik wel maar ik ga ook geen nieuwe voeding kopen zonder dat probleem toch zelfde zal blijven.

zal eerder nieuwe gpu kopen..

[ Voor 4% gewijzigd door hmck9ni op 04-07-2016 21:40 ]

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Waar heb je je scherm op aangsloten?

Verwijderd

Klopt, maar als je een nieuwe GPU op die voedingen aansluit kun je verwachten dat ook die binnen de kortste keren kapot is.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Precies, sowieso die rotzooi voedingen eruit trappen. Anders heb je straks alsnog gezeik als je een nieuwe GPU hebt.

Om uit te sluiten of je videokaarten nog werken, test ze eens op een ander systeem.

• hmck9ni
ik probeer trouwens onboard vga kabel, onboard hdmi blijkt al niet te werken.

en monitor nu alleen op vga maar heb alleen dvi naar hdmi plug.

nog geen enkele keer beeld via hdmi.

voorlopig.. baal als een stekker maar ga de eerst sparen voor nieuwe voeding, en gpu maar voor sparen. zonde van de geld zo. daar gaat zobeetje me vakantiegeld en niet eens me pc 100% werkend.

thnx trouwens voor reactie van de voeding ga ik die vernieuwen..

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:40

br00ky

Moderator Harde Waren
Als je de 270 erin hebt gestopt is het wel de bedoeling dat je je monitor daar op aansluit natuurlijk. Zoals je het nu vertelt lijkt dat niet het geval...

• hmck9ni
Guys bedankt voor jullie hulp.

enigste wat ik probeerde was hdmi onboard aansluiten. deed het opens. toen dacht dit ligt niet aan hdmi of plug. dus hdmi op videokaart en kreeg ineens beeld.

en nu werkt me videokaart "denk ik"..

moet wel gelijk nieuwe voeding kopen. :o

• ParaVince
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-04-2025
Goed om te horen dat het werkt nu! Misschien ook even die andere videokaart testen waar je het over had. Wellicht doet hij het nog en kan je hem verkopen en het geld weer gebruiken voor een nieuwe goede voeding ;)
Pagina: 1