Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het nieuwe systeem komt achter de tv in de voorraad kast bij de rest van apparatuur. Ik wil het systeem gebruiken als htpc voorals nog in 1080p later eventueel in 4k ( de videokaart schaf ik op een later tijdstip aan.) Tevens wil ik het systeem als nas opslag(niet 24/7) gebruiken voor foto's, diverse filmpjes van en voor de kinderen. Later wil ik ook wat lichte games op spelen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voorlopig onder de 600 euro inclusief verzendkosten
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis en oude harde schijf.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een ruime kast waar op een later tijdstip nog extra schijven en een behoorlijke videokaart in passen. Een redelijke processor ivm converteren video filmpjes.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem ga ik eerst gebruiken als htpc / nas. op een later tijdstip wil ik ook op kunnen gamen etc. De bedoeling is dus dat ik er veel kanten mee op kan en er op een later tijdstip ea aan kan toevoegen of veranderen.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Dit wordt mijn eerste pc die ik van de grond af opbouw. Na aanleiding van bbg en diverse topics ben ik tot de volgende setup gekomen.
Hebben jullie nog op of aanmerkingen op deze systeem keuze? Kan het ea beter, goedkoper sneller.
Bij voorbaat dank
Het nieuwe systeem komt achter de tv in de voorraad kast bij de rest van apparatuur. Ik wil het systeem gebruiken als htpc voorals nog in 1080p later eventueel in 4k ( de videokaart schaf ik op een later tijdstip aan.) Tevens wil ik het systeem als nas opslag(niet 24/7) gebruiken voor foto's, diverse filmpjes van en voor de kinderen. Later wil ik ook wat lichte games op spelen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voorlopig onder de 600 euro inclusief verzendkosten
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis en oude harde schijf.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een ruime kast waar op een later tijdstip nog extra schijven en een behoorlijke videokaart in passen. Een redelijke processor ivm converteren video filmpjes.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem ga ik eerst gebruiken als htpc / nas. op een later tijdstip wil ik ook op kunnen gamen etc. De bedoeling is dus dat ik er veel kanten mee op kan en er op een later tijdstip ea aan kan toevoegen of veranderen.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Dit wordt mijn eerste pc die ik van de grond af opbouw. Na aanleiding van bbg en diverse topics ben ik tot de volgende setup gekomen.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 180,95 | € 180,95 |
| 1 | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 84,95 | € 84,95 |
| 1 | WD Blue WD20EZRZ, 2TB | € 66,95 | € 66,95 |
| 1 | Phanteks Eclipse P400S Zwart | € 75,- | € 75,- |
| 1 | Crucial CT8G4DFD8213 | € 30,95 | € 30,95 |
| 1 | Corsair CX450M | € 51,57 | € 51,57 |
| 1 | Samsung 750 EVO (retail) 250GB | € 66,09 | € 66,09 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 556,46 | |
Hebben jullie nog op of aanmerkingen op deze systeem keuze? Kan het ea beter, goedkoper sneller.
Bij voorbaat dank