Abbonement opzeggen geen reactie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-10 20:30
Mijn vader is lid van een magazine Icreate.

Deze heeft hij in november 2015 via de website opgezegd
https://webforms.aboporta...nd/Content/CSSalt/FNL.css

Vervolgens blijft hij het blad ontvangen, telefonisch contact proberen opgezocht. Het zou uitgezocht worden... geen reactie
Vervolgens nog een keer een mail gestuurd maar de bladen blijven komen.

Nu heeft hij een acceptgiro binnengekregen van de publishing group gekregen of hij een X bedrag wil betalen.
Mijn vader stuurt alle bladen die hij binnen heeft gekregen terug.

Er komt geen reactie van hun kant maar er moet wel betaald worden.

Wat kunnen wij hiermee verder?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:55
Aangetekende reactie versturen zou een optie kunnen zijn.
Heb je de verstuurde email nog, als mogelijk bewijs dat je later nogmaals contact hebt opgenomen?
Reactie gehad op het opzeggen via het webform?

[ Voor 29% gewijzigd door Hoyden op 04-07-2016 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
Hoyden schreef op maandag 04 juli 2016 @ 20:33:
Aangetekende reactie versturen zou een optie kunnen zijn.
Heb je de verstuurde email nog, als mogelijk bewijs dat je later nogmaals contact hebt opgenomen?
Reactie gehad op het opzeggen via het webform?
Het is voor mij ook lastig aangezien mijn vader niet echt bewijslast heeft in deze kwestie.
Het zou inderdaad zomaar kunnen zijn dat hij iets verkeerd heeft ingevuld.

Hij heeft niet herhaaldelijk contact met ze opgezocht.

Ik denk het enige wat ik kan doen is een aangetekende brief naar ze versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Wat voor abo had hij, hoe is hij lid geworden, en sinds wanneer?

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
naitsoezn schreef op maandag 04 juli 2016 @ 20:46:
Wat voor abo had hij, hoe is hij lid geworden, en sinds wanneer?
Jaar abbonement via het blad zelf (die kaartjes die in de bladen zitten voor abbonementen)

Zou ik de brief naar Icreate magazine sturen of het incasso bureau ?

Ben bang dat mijn vader geen poot heeft om op te staan aangezien hij geen bewijslast heeft en ik denk haast zelf een fout heeft gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Je zegt niet sinds wanneer het jaarabo loopt, maar ik neem even aan dat het jaar voorbij was.... Maar: Zonder bewijslast wordt het sowieso lastig; ik dacht dat het uitgangspunt sinds een klein poosje was:"Zoals je lid geworden bent, moet je ook (kunnen) opzeggen". Ik weet niet in hoeverre dit regelgeving is, maar schriftelijk lid geworden zou ik idd nu zsm schriftelijk opzeggen (vooral als ze digitaal niet reageren). Daarna kun je altijd nog kijken hoe en óf het lidmaatschapsgeld vanaf november nog terug te halen valt.
Zou ik de brief naar Icreate magazine sturen of het incasso bureau ?
Incassobureau? Die info had ik even gemist?

[ Voor 11% gewijzigd door naitsoezn op 04-07-2016 20:59 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:25
Waar komt dat incassobureau nou ineens vandaan?

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
naitsoezn schreef op maandag 04 juli 2016 @ 20:57:
Je zegt niet sinds wanneer het jaarabo loopt, maar ik neem even aan dat het jaar voorbij was.... Maar: Zonder bewijslast wordt het sowieso lastig; ik dacht dat het uitgangspunt sinds een klein poosje was:"Zoals je lid geworden bent, moet je ook (kunnen) opzeggen". Ik weet niet in hoeverre dit regelgeving is, maar schriftelijk lid geworden zou ik idd nu zsm schriftelijk opzeggen (vooral als ze digitaal niet reageren). Daarna kun je altijd nog kijken hoe en óf het lidmaatschapsgeld vanaf november nog terug te halen valt.

[...]

Incassobureau? Die info had ik even gemist?
Dat is die acceptgiro dus..

Sorry, ik snap er zelf ook nog amper wat van.. aangezien m'n vader het zelf amper kan uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-10 08:13
Aangezien je verhaal nogal vaag is, verwacht ik niet dat er een kloppend antwoord kan worden gegeven.

Je vader heeft een jaar abonnement en wil deze opzeggen sinds november 2015. Was het jaar toen al om?
Kan je bewijzen (eventueel met telefoonspecificaties) dat er contact is gezocht?

Deurwaarder? Dus er is ook al een officiele aanmaning geweest? Wat heeft je vader na die eerste aanmaning voor actie ondernomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdjnl
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 20:23
Incassobureau wil alleen icasseren, de naam zegt het al. Op een inhoudelijke discussie met een incassobureau zou ik mijn pijlen niet richten. Daarvoor kun je beter contact opnemen met de uitgever van het blad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-10 16:47

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Gadgeteer schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 14:05:
Aangezien je verhaal nogal vaag is, verwacht ik niet dat er een kloppend antwoord kan worden gegeven.

Je vader heeft een jaar abonnement en wil deze opzeggen sinds november 2015. Was het jaar toen al om?
Kan je bewijzen (eventueel met telefoonspecificaties) dat er contact is gezocht?

Deurwaarder? Dus er is ook al een officiele aanmaning geweest? Wat heeft je vader na die eerste aanmaning voor actie ondernomen?
Hoho! Een incassobureau is toch écht geen deurwaarder! Een deurwaarder kan alleen o.b.v. een gerechtelijk bevel beslag gaan leggen op je bezittingen en tot die tijd zie en hoor je hem/haar niet.
Een incassobureau kan wel degelijk zonder aanmaning aan de slag gaan, maar mag dan nog geen extra kosten in rekening brengen. Over de exacte regels is genoeg te vinden via Google, dat ga ik hier niet allemaal herhalen.

Vanuit de TS ontbreekt er inderdaad nogal wat info. Sowieso de term 'lid van een magazine'... :X Met name de oudere generaties wil dat nog wel eens gebruiken. Lid ben je van een vereniging, niet van een bedrijf. Dit geeft wat mij betreft al aan dat TS én zijn vader niet echt een goed idee hebben waar ze het over hebben. Bladen terugsturen zou ik ook nooit doen; als je het correct hebt opgezegd, mag je ze houden (je mag er dan van uit gaan dat ze opgestuurd worden om je over te halen om je abonnement voort te zetten) en als het niet correct is opgezegd heb je in elk geval de bladen nog.

Ik zou zsm contact met de distributeur/uitgever proberen te krijgen - telefonisch! - om e.e.a. door te nemen. Wanneer is het contract ingegaan, wanneer was de einddatum, is de opzegging goed ontvangen, zo nee waarom niet, eventueel alsnog per direct opzeggen en als het niet hun fout is de acceptgiro zsm betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:49
Mocht de opzegging betwist worden, dan per direct opzeggen. Het contract loopt dan niet weer een heel jaar:
7a.4 Voor een Consument Klant geldt dat een Abonnement aangegaan voor de levering van Tijdschriften door F&L voor de opgegeven periode, behoudens opzegging, automatisch wordt verlengd, tenzij anders wordt vermeld in het aanbod op de Website. Bij automatische verlenging wordt het abonnement omgezet in een abonnement voor onbepaalde tijd.
http://www.fnl.nl/voorwaarden/

De opzegtermijn is niet helemaal duidelijk:
8a.2 Indien een Abonnement automatisch is verlengd voor een onbepaalde periode zoals bedoeld in Artikel 7a.4, geldt dat de Consument Klant op elk moment kan opzeggen met de opzegtermijn van een maand.
8a.3 Het in Artikel 8a.3 gestelde geldt niet voor Overeenkomsten betreffende Abonnementen waarbij de edities minder dan 1 keer per kalendermaand verschijnen. Indien er sprake is van een automatische verlenging voor onbepaalde tijd waarbij het Abonnement bestaat uit levering van Edities welke minder dan 1 keer per maand verschijnen, geldt dat de Consument Klant een opzegtermijn van maximaal 3 maanden heeft. Na Opzegging zal de Overeenkomst derhalve nog maximaal 3 maanden gelden.
Het tijdschrift verschijnt 10x per jaar, dus minder dan 1x per maand. Dan zou 8a.3 moeten gelden, maar daar staat een fout in: het verwijst naar zichzelf, zie vet gedrukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-10 08:13
Icephase schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 14:18:
[...]

Hoho! Een incassobureau is toch écht geen deurwaarder! Een deurwaarder kan alleen o.b.v. een gerechtelijk bevel beslag gaan leggen op je bezittingen en tot die tijd zie en hoor je hem/haar niet.
Een incassobureau kan wel degelijk zonder aanmaning aan de slag gaan, maar mag dan nog geen extra kosten in rekening brengen. Over de exacte regels is genoeg te vinden via Google, dat ga ik hier niet allemaal herhalen.

Vanuit de TS ontbreekt er inderdaad nogal wat info. Sowieso de term 'lid van een magazine'... :X Met name de oudere generaties wil dat nog wel eens gebruiken. Lid ben je van een vereniging, niet van een bedrijf. Dit geeft wat mij betreft al aan dat TS én zijn vader niet echt een goed idee hebben waar ze het over hebben. Bladen terugsturen zou ik ook nooit doen; als je het correct hebt opgezegd, mag je ze houden (je mag er dan van uit gaan dat ze opgestuurd worden om je over te halen om je abonnement voort te zetten) en als het niet correct is opgezegd heb je in elk geval de bladen nog.

Ik zou zsm contact met de distributeur/uitgever proberen te krijgen - telefonisch! - om e.e.a. door te nemen. Wanneer is het contract ingegaan, wanneer was de einddatum, is de opzegging goed ontvangen, zo nee waarom niet, eventueel alsnog per direct opzeggen en als het niet hun fout is de acceptgiro zsm betalen.
Soory, verkeerd gelezen |:( deurwaarder -> incassoburo
Pagina: 1