Toon posts:

Computer sluit af

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Mensen

mijn vriend heeft 1 week geleden een gaming pc gekocht en heeft er weinig plezier van omdat hij ongeveer om de 15 minuuten afsluit als we zitten te gamen, best wel irritant.
we hebben al gekeken wat het zou kunnen zijn en we kwamen eracter dat hij te heet werd door een programma te downloaden genaamt speedfan. de gpufans gaan aan op 60 graden dus daar licht het niet aan en de cores of 50 graden

en toen kreeg ik een berichtje van de verkoper van de pc en die zij dat het mischien lag aan dat er te weinig voeding bij de gpu kwam.

we weten niet wat we moeten doen om dit probleem optelossen.

alvast bedankt
M.wielinga

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Begin eerst met de onderdelen van de pc hier op te noemen.
Merk, type vermogen voeding ook bijvoorbeeld enzovoort.
Welk moederbord, cpu, geheugen, gpu, voeding en bijbehorende snelheden etc etc.
Anders heb je er weinig aan.
Een slecht merk voeding met veel vermogen levert hoe dan ook te weinig.
Dat is overigens wel waar het op lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gpu: gtx 960
Processor: intel i5 nog iets
Ram: 8 gb ddr3
Moederbord: ASUS M5A78L-M-LX3
dat is het enigste wat ik weet op dit moment omdat ik hem niet kan bereiken op social media

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23:20
Welke voeding zit erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geupdate lijst (ik had de verkeerde dingen)
processor: intel XEON quad W3530
moederbord: dell e139765]
gpu: Gtx 960
ram: 8gb ddr3
voeding: max power is 525 watt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:07

job

Die lijst kan niet kloppen. Die cpu past niet in dat moederbord. Een xeon om op te gamen is wel bijzonder overigens :)

Lees de onderdelen van de pc eens uit met cpuinfo. Voor een goede temperatuurmeting zou ik gebruik maken van hwmonitor.

[ Voor 66% gewijzigd door job op 04-07-2016 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het exacte merk en type van de voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:13
Is deze pc 2de hands gekocht? Kvind het zo een rare situatie dat de verkoper na aankoop komt melden "ah ja, de voeding is te slap voor de samenstelling". Als dit een zelf samengestelde pc is vanbij een reguliere shop had die dat wel van te voren mogen zeggen.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de verkoper van de pc is een goeie vriend van mij die is opgeleid met computers hij heeft die pc 2 de hands ja MAAR de gtx 960 is nieuw

en het exacte merk staat er niet op
niet op de voeding temminste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-09 12:18
Maak anders eens een foto van je componenten.

Kan kloppen dat op het moment dat er geen 960 in zit dat de voeding wel werkt.
Als de problemen gekomen zijn na het plaatsen van de 960, vermoed ik dat de voeding te licht is.
Goedkope voedingen leveren vaak niet het wattage wat er op vermeld staat.

Weet zo niet of er 6/8 pins aansluitingen op de GTX960 zitten, maar zo ja, heb je deze ook aangesloten?

[ Voor 15% gewijzigd door Clavis op 05-07-2016 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Als ik het even zo snel lees, dan lijkt het er iig op dat het een Dell pc is. Dan zou ik haast willen beweren dat de voeding gewoon niet sterk genoeg is voor de 960.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-08 22:39

Jean Paul

Reservebelg

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 09:19:
de verkoper van de pc is een goeie vriend van mij die is opgeleid met computers hij heeft die pc 2 de hands ja MAAR de gtx 960 is nieuw

en het exacte merk staat er niet op
niet op de voeding temminste
Ik begrijp uit je verhaal dat de PC sinds het begin niet functioneert. Als de verkoper werkelijk een goede vriend is en zoveel verstand heeft van computers, is het niet wat om eerst bij hem aan te kloppen?

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jean Paul schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 09:46:
[...]

Ik begrijp uit je verhaal dat de PC sinds het begin niet functioneert. Als de verkoper werkelijk een goede vriend is en zoveel verstand heeft van computers, is het niet wat om eerst bij hem aan te kloppen?
hij is op vakantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

Als je het aandurft om zelf aan de PC te werken, zal je het beste de adviezen opvolgen.

Een aantal tips om meer informatie over je eigen PC in te winnen zijn al gegeven. Hoe meer wij hier weten, hoe beter wij je verder kunnen helpen :)

Een foto van de voeding, het liefst met informatie zoals het aantal voltage, ampere en watt zal ons al veel helpen. Als zo'n stikker niet op de voeding zelf zit, probeer dan het werkelijke merk en typenummer te achterhalen.

Voorbeeldstikker hier.

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb eindelijk gevonden wat het model nummer is: model D525AF-00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

Als ik het zo zie dan staat er maar 18A op de 12V, terwijl daar minimaal 28A op moet staan voor de videokaart volgens deze site.

Dat bevestigt het vermoeden van anderen dat de voeding naar alle waarschijnlijkheid het niet trekt.

Aangezien het hier om een Dell gaat met OEM moederbord, is het heel goed mogelijk dat deze niet conform de ATX standaard is en een andere aansluiting behoeft.

Kan je vertellen of je een 20-pin of bijvoorbeeld 14-pin aansluiting hebt op het moederbord voor de voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-10 20:59

Trygve

Redacteur
Voor de volledigheid; sluit de pc zichzelf echt af of valt deze plots uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
we zijn ergens achter gekomen dat het licht aan een kernel power id41 ofzo
Screenshot: http://imgur.com/18VVVQA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
er komt ook een erron op zn beeldscherm gaat alsvolgt : Alert! Uncorrectable memory error has been previously detected in dimm 1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clavis
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:24:
er komt ook een erron op zn beeldscherm gaat alsvolgt : Alert! Uncorrectable memory error has been previously detected in dimm 1
Dan is je RAM in Dimm1 pakot.
Haal het er eens uit, en probeer dan te booten.
Of anders Memtest draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Clavis schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:26:
[...]

Dan is je RAM in Dimm1 pakot.
Haal het er eens uit, en probeer dan te booten.
Of anders Memtest draaien.
ik snap niet wat je bedoelt, moet hij de stickjes eruit halen en dan er weer in doen of moet hij ze eruit halen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 17:22:
[...]

ik snap niet wat je bedoelt, moet hij de stickjes eruit halen en dan er weer in doen of moet hij ze eruit halen ?
Het stickje uit DIMM slot 1 halen.

Later kun je bijvoorbeeld ook nog die uit 2 in slot 1 steken enzovoorts. Wellicht dat alleen het geheugen kapot is.
Ofwel Haal allen eruit en steek het geheugen van slot1 eens in slot 2. Als de error verplaatst, dan is die stick niet goed meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Arunia schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 17:28:
[...]

Het stickje uit DIMM slot 1 halen.

Later kun je bijvoorbeeld ook nog die uit 2 in slot 1 steken enzovoorts. Wellicht dat alleen het geheugen kapot is.
Ofwel Haal allen eruit en steek het geheugen van slot1 eens in slot 2. Als de error verplaatst, dan is die stick niet goed meer.
ok dankuwel ik zal dat vanavond proberen als het gelukt is zeg ik het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

En wat waren de resultaten gisteravond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jean Paul schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 14:50:
En wat waren de resultaten gisteravond?
tot nu toe werkt de pc goed we hebben gister battlefield hardline gespeelt voor 1 uur lang meestal valt hij uit na 15 minuuten ofzo

we hebben van alles geprobeert maar het enigste wat lukte was het ram stikje van slot 1 naar slot 3 doen en het ram stikje van slot 3 naar 1 en toen gaf hij de fout melding weer dus we hebben gewoon het ram stikje van slot 3 eruit gehaalt en nu heeft hij 4 gb ram maar dat maakt weinig uit want hij heeft de zelfde fps

nu gaan we ff csgo doen en kijken of hij weer uitvalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 15:48:
[...]

tot nu toe werkt de pc goed we hebben gister battlefield hardline gespeelt voor 1 uur lang meestal valt hij uit na 15 minuuten ofzo

we hebben van alles geprobeert maar het enigste wat lukte was het ram stikje van slot 1 naar slot 3 doen en het ram stikje van slot 3 naar 1 en toen gaf hij de fout melding weer dus we hebben gewoon het ram stikje van slot 3 eruit gehaalt en nu heeft hij 4 gb ram maar dat maakt weinig uit want hij heeft de zelfde fps

nu gaan we ff csgo doen en kijken of hij weer uitvalt
Draai dan ook eens memtest met alle DIMMs in het mobo.
Anders gevalletje garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul

Jean Paul

Reservebelg

Clavis schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 16:24:
[...]

Draai dan ook eens memtest met alle DIMMs in het mobo.
Anders gevalletje garantie?
Nu ja, garantie bij een tweedehand aankoop? Het is van een goede vriend, wellicht dat hij wel zo coulant is om het te vervangen en anders.. Zo duur zijn die modules momenteel niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
RAM heeft vaak levenslange FABRIEKSgarantie :)

[ Voor 9% gewijzigd door eL_Jay op 06-07-2016 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
Jean Paul schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 16:25:
[...]

Nu ja, garantie bij een tweedehand aankoop? Het is van een goede vriend, wellicht dat hij wel zo coulant is om het te vervangen en anders.. Zo duur zijn die modules momenteel niet :)
Ooh sorry, haalde 2 topics door elkaar.

/Fried brains
Pagina: 1