Vraag

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
We hebben 3 objectieven op marktplaats gezet (10-22 + 50 1.4 + 70-300IS)

Nu reageert er binnen een dag een engelsman die de vraagprijs bied plus verzendkosten. Hij wil dit naar de UK verzonden hebben.

We vinden het alleen wel heel vreemd dat juist iemand in Engeland dit objectief zoekt. Het is ook zeker geen zeldzaam model (canon 70-300 IS met kap en filter).

Maak ik me onnodig zorgen of ben ik ergens enorm aan het intuinen? Bijvoorbeeld dat hij de betaling kan terugtrekken of iets dergelijks. Hij zou het geld via de bank overmaken aan ons...

Beste antwoord (via Fairy op 04-07-2016 20:27)

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:23

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Als je het niet vertrouwd moet je het niet doen. Je kunt geluk hebben en het is legitiem, je kunt pech hebben en je raakt je geld kwijt door een truc.

Ik lees in een ander topic met vergelijkbare vraagstelling deze reactie:
Solarsparc schreef op donderdag 13 november 2014 @ 02:17:
Bankoverschrijvingen vanuit niet-EU-landen zijn ook oppassen geblazen, het is namelijk in sommige landen mogelijk om geld over te schrijven met een cheque of een credit card die achteraf niet gedekt blijkt te zijn. De bank maakt het geld dan alvast over, om daarna te proberen het geld te innen. Blijkt dat achteraf niet mogelijk te zijn, dan wordt de transactie ongedaan gemaakt en ben je het geld dus keihard kwijt, ook al stond het op je rekening. Het is dus wel handig om ofwel te wachten tot die termijn verstreken is, danwel te zorgen dat je het bewijs krijgt dat de overschrijving gedekt is.
Ik blijf het toch altijd verdacht vinden, vooral als ze meer bieden dan redelijk lijkt en erg lopen te pushen.

Het lijkt me niet zo moeilijk om cash geld te regelen, zelfs al gaat het om een paar duizend, dat kun je gewoon bij je bank opnemen als je het vantevoren afspreekt. Iedere smoes om daar onderuit te komen zou ik ernstig verdacht vinden.

Maar goed, wellicht ben jij die ene uitzondering waar er echt iemand heel veel geld voor exact jouw handel overheeft.

Alle reacties

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Wanneer je daadwerkelijk het geld op je rekening hebt en verstuurd hoef je je geen zorgen te maken. Maar wanneer beste brit het via paypal/western union e.d. wilt overmaken dan zou ik het niet vertrouwen.

Acties:
  • Beste antwoord

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:23

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Als je het niet vertrouwd moet je het niet doen. Je kunt geluk hebben en het is legitiem, je kunt pech hebben en je raakt je geld kwijt door een truc.

Ik lees in een ander topic met vergelijkbare vraagstelling deze reactie:
Solarsparc schreef op donderdag 13 november 2014 @ 02:17:
Bankoverschrijvingen vanuit niet-EU-landen zijn ook oppassen geblazen, het is namelijk in sommige landen mogelijk om geld over te schrijven met een cheque of een credit card die achteraf niet gedekt blijkt te zijn. De bank maakt het geld dan alvast over, om daarna te proberen het geld te innen. Blijkt dat achteraf niet mogelijk te zijn, dan wordt de transactie ongedaan gemaakt en ben je het geld dus keihard kwijt, ook al stond het op je rekening. Het is dus wel handig om ofwel te wachten tot die termijn verstreken is, danwel te zorgen dat je het bewijs krijgt dat de overschrijving gedekt is.
Ik blijf het toch altijd verdacht vinden, vooral als ze meer bieden dan redelijk lijkt en erg lopen te pushen.

Het lijkt me niet zo moeilijk om cash geld te regelen, zelfs al gaat het om een paar duizend, dat kun je gewoon bij je bank opnemen als je het vantevoren afspreekt. Iedere smoes om daar onderuit te komen zou ik ernstig verdacht vinden.

Maar goed, wellicht ben jij die ene uitzondering waar er echt iemand heel veel geld voor exact jouw handel overheeft.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:02
Meestal krijg je een vals mailtje van zogenaamd PayPal dat je bedraag voor je gereserveerd is. Je kan het spel meespelen om te kijken hoe ze je op willen lichten. Maar zoals hierboven aangegeven is het vrijwel zeker een poging tot oplichting.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De verkoper zou e.e.a. zou overboeken. Ik ga er vooralsnog van uit dat hij dit via de bank doet. Hij heeft namelijk ons banknummer gevraagd.

Mocht ik toch nog twijfelen, dan bel ik de bank om na te gaan of het een definitieve overboeking is, of dat deze nog te storneren is op een of andere manier.

Blijf het apart vinden dat iemand in de UK in Nederland de vraagprijs bied (€300) + verzendkosten zonder mitsen en maren, spreekt geen Nederlands en boekt het zonder blikken of blozen over.

Kan natuurlijk gewoon helemaal legitiem zijn (waarschijnlijk wel), maar toch apart.

Ik ben namelijk gewend aan van die Nederlandse krentenkakkers die over de laatste 50 cent nog struikelen. Had al diverse mailtjes gehad van types die de 10-22 wel even willen ophalen voor 35 euro enzo 8)7 .

[ Voor 72% gewijzigd door Fairy op 04-07-2016 20:33 ]

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:59
99% zeker dat je in de maling wordt genomen , verhoog je vraag prijs maar eens , wedden dat hij ook mee gaat ?
Pagina: 1