Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Alarmsysteem met IP camera's buiten en gsm verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij zijn op zoek naar een alarmsysteem voor onze woning, maar weten eigenlijk door alle mogelijkheden niet meer wat nu wel en niet goed is.

De bedoeling was in eerste instantie om los van de andere maatregelen wat betreft beveiliging ook een ip camera op te hangen bij de voordeur. Echter na het zien van de instellingen van deze camera (FOSCAM FI9853EP) bij een familielid twijfel ik hierover omdat de camera te pas en onpas beelden schiet die niet relevant zijn.

Het mooiste zou zijn dat de camera werkt via mijn NAS en dat deze via de app een pushmelding stuurt en een sms bericht (in geval ik in het buitenland zit, of de keuze om hiertussen te kiezen) stuurt indien er beelden worden gemaakt.

De bedoeling is tevens dat de camera te bedienen is middels een app. Hiermee bedoel ik dat je bijvoorbeeld kunt kiezen voor een "aan stand" en "uit stand".

Tot nu toe vind ik weinig camera's die deze mogelijkheden hebben en die ook niet direct gaan filmen als er een tak van de boom beweegt door de wind.

Wat systemen die mij iets lijken:
- Eminent EM8610 (maar hier heb je volgens mij niet de keuze om te kiezen tussen een sms en app. Of app of sms. Ander nadeel is dat hier geen camera's op aangesloten kunnen worden (correct me if i'm wrong).
- Systeem met sensoren buiten waardoor bij beweging bepaalde lampen gaan branden, eventueel i.c.m. magneetsensoren en alarm buiten (sirene). Weinig gezien in de prijsklasse tot 300 euro en geen idee wat precies nodig is.

Zoals jullie zien, wil ik veel maar weet ik weinig. Door alle verschillende systemen en ervaringen weet ik ook niet meer wat voor mij werkbaar is wat betreft installeren en leven.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2016 21:58 ]

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:11
Zelf geen ervaring met het alarm en camera, maar je kunt Somfy proberen? (Gebruik zelf Tahoma voor zonneschermen en verlichting I.c.m. sensoren, alarm staat gepland met de uitrol van serenity in September dit jaar)

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-11 18:15

NeHoX

Gamer + PV

Hikvision kan alles wat je wil.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie(s), wat heb ik precies nodig voor Hikvision (kwam deze camera's al tegen als goed getest).

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:22
Heb gister een hikvision 4MP besteld met wifi, 2CD2142FWD-IW. Had al de3 MP variant hiervan. Deze 2 gaan samenwerken met de NAS, met Synology Surveillance station. De 3MP hikvision is super tot nu toe samen met de NAS. Hier kun je echt alles instellen, op de NAS en ook op de hikvision, ook sms, mail en push. Hiernaast heb ik een alarmsteem met pir en deur contacten, Smanos. Dit werkt ook op je gsm. 1 systeem ben ik voor bovenstaande nog niet tegen gekomen. Tot nu toe erg tevreden! Voor de lampen en rolluiken heb ik alles automatisch met homewizard/klik aan klik uit, icm Somfy motoren. Tahoma is heel duur vond ik.

[ Voor 7% gewijzigd door PCJR op 05-07-2016 10:44 ]

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie PCJR, begrijp ik goed dat je vanuit de NAS of Hikvision smsje kunt laten sturen naar je telefoon?

• PCJR
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 18:51:
Bedankt voor je reactie PCJR, begrijp ik goed dat je vanuit de NAS of Hikvision smsje kunt laten sturen naar je telefoon?
Vanuit SS zit de optie erin: https://www.synology.com/...eStation/notification_sms

Hier zag ik ook nog een screenshot ervan: http://www.broadbandbuyer...ation-alarm-notification/

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt ga dit testen bij m'n broertje.
Zit zelf nu ook te denken aan de ICS-1000 van kaku. Wil deze dan gebruiken door een drietal lampen te koppelen aan sensoren rondom het huis.

Later wil ik er het alarm aan koppelen met sirene i.c.m. magneetcontacten.

Iemand ervaring met de ICS-1000? Lees er gemengde reacties over.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:40
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:09:
[...]
Iemand ervaring met de ICS-1000? Lees er gemengde reacties over.
Dat ding is inmiddels 4 jaar oud en sterk verouderd. Ik zou er niet meer aan beginnen.
En het ding werkt met éénrichtings 433Mhz verkeer, wat voor een alarm een lachertje is. Wat je dan wel moet hebben kan ik je niet over adviseren, maar vergeet KlikAanKlikUit alsjeblieft gauw als alarm.

[ Voor 27% gewijzigd door ThinkPad op 06-07-2016 22:54 ]

• SuperT130
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-11 17:26
PCJR schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 10:43:
Heb gister een hikvision 4MP besteld met wifi, 2CD2142FWD-IW. Had al de3 MP variant hiervan. Deze 2 gaan samenwerken met de NAS, met Synology Surveillance station. De 3MP hikvision is super tot nu toe samen met de NAS. Hier kun je echt alles instellen, op de NAS en ook op de hikvision, ook sms, mail en push. Hiernaast heb ik een alarmsteem met pir en deur contacten, Smanos. Dit werkt ook op je gsm. 1 systeem ben ik voor bovenstaande nog niet tegen gekomen. Tot nu toe erg tevreden! Voor de lampen en rolluiken heb ik alles automatisch met homewizard/klik aan klik uit, icm Somfy motoren. Tahoma is heel duur vond ik.
Heb je wellicht ook geprobeerd of de HomeWizard iets met de Hikvision kan, zoals een snapshot maken zodra een sensor (deurbel/magneetcontact/beweging enz.) iets detecteert? Ik ben heel benieuwd omdat de lijst met officieel door hw ondersteunde camera's beperkt is.

• PCJR
SuperT130 schreef op zondag 10 juli 2016 @ 15:11:
[...]

Heb je wellicht ook geprobeerd of de HomeWizard iets met de Hikvision kan, zoals een snapshot maken zodra een sensor (deurbel/magneetcontact/beweging enz.) iets detecteert? Ik ben heel benieuwd omdat de lijst met officieel door hw ondersteunde camera's beperkt is.
Nog niet geprobeerd, maar ook geen behoefte aan gehad. Ik heb de oprit en achtertuin nu met 2x Hikvision cams + Surveilance station op bewegingsdetectie. Dat werkt top.

Enig id hoe ik je kan helpen met de HW? Kijken of ik de webcam kan instellen in HW?

• SuperT130
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-11 17:26
PCJR schreef op maandag 11 juli 2016 @ 08:34:
[...]
Enig id hoe ik je kan helpen met de HW? Kijken of ik de webcam kan instellen in HW?
Dat zou helemaal top zijn! Ik heb er nog geen ervaring mee, maar ik denk dat als je de Hikvision in de HomeWizard app aan de praat krijgt, je er ook taken mee moet kunnen instellen zoals het maken+emailen van een snapshot bij activering van een sensor.

• PCJR
SuperT130 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 12:02:
[...]

Dat zou helemaal top zijn! Ik heb er nog geen ervaring mee, maar ik denk dat als je de Hikvision in de HomeWizard app aan de praat krijgt, je er ook taken mee moet kunnen instellen zoals het maken+emailen van een snapshot bij activering van een sensor.
Moet ik even aan denken vnvd of deze week. Maar; voor wat jij wilt heb je genoeg aan de hikvison zelf, die kan al mailen etc. (en dubbelop met Synology).

Edit: even vanaf kantoor cam toegevoegd in HW. Werkt!
Met wel mijn WAN ip adres en mijn outside poort dan. Maar ik heb beeld in mijn HW app met mijn Hikvison cam.
Kan ik nu leuke dingen ermee doen ? :P

edti: tweede cam erbij krijg ik niet werkend...die blijft dan steeds het beeld van cam1 weergeven. al paar poorten en ip's geprobeerd...

[ Voor 24% gewijzigd door PCJR op 13-07-2016 13:17 ]

Pagina: 1